Tvoříme značku Partners

Lenka Šmídová | 23. 3. 2023 | Vstoupit do diskuze

Všichni jsme neustále obklopeni reklamou. Ze všech stran na nás působí (nebo spíš útočí) příliv barev, obrázků a slov. Takže jak to udělat, aby zrovna ta naše značka pozitivně vystoupila z davu?

Tvoříme značku Partners

Značka je investice do budoucnosti firmy

„Značka je to, co vám zbude, když vaše továrna nebo kancelář lehne popelem.“

Tuto větu pronesl v minulém století David Ogilvy (1911 -1999), britský reklamní magnát, zakladatel společnosti Ogilvy & Mather, známý jako „otec reklamy“, mnoha odborníky dodnes považovaný za nejlepšího marketéra všech dob. Chtěl tím zdůraznit význam toho nehmotného, co pro naše podnikání značka znamená.

Značka je nejvíce spojována s logem. Logo (z řeckého slova logos = slovo, řeč, zákon, pojem…) se v českém slovníku objevuje až od sametové revoluce, tedy relativně nově. Dřív se tu „značky“ moc nepodporovaly vzhledem k mizivé konkurenci (i když pár jich přežilo i revoluci a dnes jsou třeba z Kofoly a Igráčka značky téměř světové). No a nás ještě ve škole kolem roku 2000 učili, že na vejce a mouku nemá význam dělat reklamu, protože mouka je všechna stejná a vejce taky, není je čím odlišit. Z dnešního pohledu vtipná historka a důkaz, že konkurenční výhoda se dá najít naprosto všude.

Logo je specifickým způsobem vyjádřený název firmy a někdy je ten název spojen i s charakteristickým znakem (ikonou). Dobře fungující logo má jasně daná pravidla popsaná v logo manuálu, jako jsou barva, font, velikost, poměry stran, možnosti užití apod. Pokud je logo používáno v souladu s těmito pravidly, má velký význam při budování brand identity a růstu firmy.

Poznámka: strom je charakteristický znak, Partners je logo font, barvy jsou přesně dané

 

Logo manuál značky Partners najdete ZDE:

Logo Partners | Partners Wiki

Barevnost loga | Partners Wiki

 

A o tom, že obrandovávání produktů není výdobytek naší moderní doby svědčí například to, že už ve staré Číně nebo antickém Řecku označovali výrobci svoje produkty svými symboly a v Anglii museli pekaři označovat svoje bochníky chleba, aby bylo dohledatelné případné šizení váhy. Značka tedy odlišuje vaše zboží nebo službu od konkurence. Díky značce kupující ví, kdo za zbožím stojí a jaká je jeho reputace.

Značka není jen logo

Z těch viditelných částí využívají některé firmy ještě tzv. maskota (asi mezi námi neexistuje nikdo, kdo by unikl Alzákovi). Maskot může dát značce „tvář“, může to být osoba, zvíře, postavička. Maskoti se v reklamě používají už víc jak 100 let. Asi nejstarší světově známý maskot je Bibendum od firmy Michellin, který funguje od roku 1898!

Zdroj: www.michelin.cz 

No a ještě pár zajímavostí k Alzákovi. Otravný je děsně, nadávají běžní lidé i odborníci (v roce 2013 získal cenu za nejotravnější reklamu), je ale i velmi funkční, takže se ho asi hned tak nezbavíme. Otravovat nás začal nejdřív jen hlasem Bohdana Tůmy v rádiu v roce 2005, v roce 2006 získal svoji podobu (mimozemšťan ve tvaru plastové láhve) a od roku 2007 nás téměř nepřetržitě irituje v každém reklamním bloku na mnoha kanálech a to nejen u nás, ale i na Slovensku a v Maďarsku. Bohdanovi Tůmovi i majitelům Alzy zajistil velmi kvalitní živobytí. Každopádně z marketingového hlediska se jedná o ukázku velmi důsledného budování značky, dobře zvoleného maskota včetně výrazných barev a specifického hlasu. A celkově tedy velmi efektivní marketingovou strategii, která Alzu vystřelila na nejlepší firmu v oboru, přestože není ani nejlevnější a asi ani nejlepší.

Zdroj: www.alza.cz

Dalším atributem tvořícím značku může být specifická hudba, jingl, který je se značkou spojen při reklamě v rádiu či televizi.

Kromě viditelných či slyšitelných částí značky jako je logo, maskot či hudba má značka další neviditelné, ale z pohledu byznysu velmi důležité části. Jsou to ty, které měl na mysli David Ogilvy, a sice asociace, vzpomínky nebo pocity, které si při vyslovení značky lidé vybaví. A to je každopádně něco, co může ovlivnit každý z nás.

Aby mohla značka růst a nabírala na povědomí, je třeba být jednotní a prezentovat značku stejně, dle stanovených pravidel. 

 

Čím mohu ovlivnit pozitivní vnímání značky Partners?

  • Oblečení (ne nutně oblek a kravata, prostě „normálně oblečený“) 
  • Vůně 
  • Celkové vystupování, jak se chováme = zde je velmi doceňována autenticita, na nic si nehrát
  • Jak mluvíme (bez vulgarit) i správná gramatika při psaném projevu
  • Pořádek v kanceláři (vyluxováno, umytá okna, čisté zdi i koberce, nepoškozené zařízení, příjemná výzdoba)
  • Dodržování otevírací doby
  • Dodržování slíbených termínů klientům (když řeknu, že do konce týdne napíšu, tak napíšu, říká se tomu „kouzlo splněného slibu“)
  • Prezentace na sociálních sítích
  • Používání shodných materiálů (viděli jste někdy, aby banka měla na pobočkách různé letáky?)
  • Dodržování brand manuálu, tedy nevytvářet vlastní verze loga Partners ani log dceřiných společností (působí to nedůvěryhodně a zmatečně)

Jsme 15 LET NA TRHU a OD ROKU 2011 JSME NEJZNÁMNĚJŠÍ FINANČNĚPORADENSKÁ SPOLEČNOST NA ČESKÉM TRHU. Cíle máme nemalé a k nim potřebujeme silnou značku.

Tak prosím pamatujme, že silná značka znamená i důstojnost a dodržování pravidel jejího používání. S bankou tento význam ještě skokově naroste. Chceme být důvěryhodní a spolehliví profesionálové a klientům přinášet dokonalou finanční službu.​

 

 

4

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: