Den finanční gramotnosti: Vzali jsme to od podlahy

Lucie Weissová | 8. 8. 2018 | Vstoupit do diskuze

Už osmým rokem projekt Den finanční gramotnosti slušně šlape. Lektoři navázali stálé kontakty a pravidelně rozšiřují obzory nejen studentům na školách, ale i lidem ve firmách. Všude se však najdou hluchá místa. Na ty jsme se zaměřili a postupně na nich pracujeme. DFG za to totiž stojí!

Den finanční gramotnosti: Vzali jsme to od podlahy

Den finanční gramotnosti má dlouhodobě dobrou reputaci, účastníci školení jsou s obsahem i formou výuky spokojení a dávají nám to ve zpětných vazbách vědět. Na marketingu jsme ale došli k názoru, že si projekt zaslouží víc! Proto jsme se rozhodli udělat několik zásadních změn, které si nemůžeme nechat pro sebe. V první fázi jsme si vystačili sami, ve druhé už bylo zapotřebí zapojit samotné lektory, kteří nám dali nahlédnout, jak to funguje v praxi, a poskytli nám cenné podněty ke zlepšení. 

Logo byl jen začátek

Jak už víte, projekt má nové logo. Jeho autorem je náš grafik Jan Lamr, který se postaral i o vizuální podobu DFG materiálů. Logo se výrazně zjednodušilo a doplnilo tyrkysovou barvou, aby se zachovala návaznost s Partners. 

Další novinkou je způsob přihlašování školení, které už neprobíhá na webu, ale v Prometeovi, kde si lektor v mžiku vyplní formulář. „Šlo o logický krok, protože na evidenci přes Prometea jsou všichni navyklí a usnadňuje jim to práci, “ říká specialistka marketingu Andrea Tindlová. 

Na řadu přišel web a Facebook

Velkou proměnou, možná až vzkříšením, prošel pod rukama „ajťáka“ Andreje Nováka web Denfinancnigramtonosti.cz. Stránky mají responzivní web design, takže si je mohou lidé prohlížet z jakéhokoliv zařízení. Barevně jsme opět volili prvky tak, aby ladily s Partners, a přesto si projekt zachovával vlastní osobitost. Důraz byl kladen na minimalismus – jak textový, tak vzhledový. Web je proto přehledný a pro uživatele snadno ovladatelný. Návštěvníci si tam najdou všechny důležité informace, objednají si školení, otestují finanční gramotnost nebo se přihlásí k odběru finančních tipů. „Z nových webovek máme opravdu radost. Původní web svůj účel sice plnil, ale jeho funkce a vzhled byly dost zastaralé. Jednoduše, potřeboval omladit zevnitř i zvenku,“ říká Lucie Weissová, specialistka marketingu.

Co se týká promo materiálů, jako jsou např. informační leták, vizitky nebo pozvánka na lekce, tak ty se sjednotily a vzhledově vycházejí z loga a webových stránek. Postupně také naskladníme nově obrandované reklamní předměty a pomůcky, které se využívají na akcích nebo jako odměna pro šikovné účastníky lekcí.

Více jsme se v čele s Terezou Píchalovou zaměřili i na sociální sítě, resp. Facebook. Kromě tematických článků, reportů z přednášek a zaslaných zpětných vazeb na něm probíhají různé ankety, což ve výsledku vedlo k raketovému vzrůstu fanouškovské základny. A naše aktivity na FB rozhodně nepolevují!

DFG v praxi

V dubnu zároveň proběhl workshop s deseti nejaktivnějšími lektory, abychom zjistili, jak vše funguje v terénu, co lektorům chybí a co jim naopak dává smysl. Workshop se celkově vydařil, protože školitelé o vylepšení stojí a neziskový projekt je pro ně hodně důležitý jak z osobního hlediska, tak i kvůli self-promo. V následujících měsících proto zapracujeme i na dalších materiálech a samozřejmě na zviditelnění!

O projektu

Pouze 52 % lidí v Česku rozumí penězům. Proto se od roku 2011 usilovně snažíme lidem rozšířit finanční obzory. Jak věci správně naplánovat, udržet si ve vyšším věku životní standard nebo se umět poprat s následky nepříjemných událostí…

DFG neziskový projekt je skvělou příležitostí pro všechny poradce, kteří chtějí pomáhat tam, kde je potřeba, mají zájem se potkávat se zajímavými lidmi a zároveň posílit svůj „mediální obraz“. Nezapomeňte, že DFG cílí nejen na školy, ale také na rodiče, firmy a seniory. Staňte se lektorem i vy! Informace najdete na wiki.

Edita Smržová (Senior Consultant I) a DFG

Co se vám na projektu líbí?
Projekt DFG přímo reflektuje význam finančního poradenství JINAK. Je v souladu s vizemi, posláním a strategií Partners. Chceme vzdělané klienty, kteří se ve finančním světě orientují a chtějí žít naplněný život. K tomu jim dnes vzdělávací systém ani banky zrovna nepomáhají, proto jsme tu my jako jejich parťáci. 

Co vám to přináší?
Dobrý pocit, hlubší smysl práce, přesah… Nové kontakty a pozitivní reakce na to, že se snažíme dělat společnost lepší.

Jaké jsou ohlasy účastníků vašich seminářů?
Ohlasy jsou velmi pozitivní. Studenti se rádi zapojují do zábavných interaktivních aktivit a ve chvíli, kdy zjistí, že na téhle hodině není žádná odpověď špatně, tak chrlí i dost originální myšlenky.

2

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: