Nejlepší doba na nábor je právě teď

Lada Kičmerová, Lucie Weissová | 19. 9. 2019 | Vstoupit do diskuze

„V naší DNA byla vždy výchova podnikatelů s tím správným pozitivním nastavením,“ říká Radim Lukeš. „Jsme na trhu jediní, kteří umí přivést nového člověka a udělat z něj úspěšného byznysmena,“ dodává Petr Borkovec. Proč je dnes nejlepší doba pro nábor?

Nejlepší doba na nábor je právě teď

V posledních měsících jsme se zaměřovali na profesionalizaci svých manažerů i profíků. Chtěli jsme ukázat, že pod hlavičkou Partners podnikají jenom skuteční odborníci a zkušení lídři, kteří si vydělávají dobré peníze a jsou vzorem pro své okolí. „V tomto ohledu jsme ušli obrovskou cestu, ukázali jsme, že máme recept na úspěch v podnikatelské kariéře ve financích. Nyní je na čase to využít v náboru,“ říká Radim. A Petr upozorňuje: „Je ideální doba tento úspěch pořádně škálovat, a to na všech pozicích.“ Vždy jsme uměli přivádět nováčky do byznysu a vychovávat z nich lídry. Dnes máme recept na výnosný byznys i pro profíky nebo franšízanty. Stačí chtít.

Kariéra v nové době
Oba v oboru začínali před mnoha lety. Vidí, že podnikatelská kariéra tehdy a teď se hodně změnila. Když začínali, tak si sto tisíc měsíčně vydělal na klientech i po letech podnikání skutečně málokdo. Dnes je to otázka roku nebo roku a půl od startu podnikání. „Možnost manažera vybudovat si pasivní byznys z podnikání je skutečně podstatně větší. Dnes si buduji klientský kmen a portfolio, které mi přináší zisky do budoucna, dlouhodobě. Ať už v neživotním pojištění, rizikovkách, nebo ve správě investic,“ uvádí Petr. „I pověst oboru je někde jinde, výsledky profesionalizace jsou cítit i v tomto ohledu,“ dodává Radim.

Ideální čas pro nábor
Podmínky pro nábor jsou navíc skvělé. Poradenské firmy dělají pořád jenom 20–30 % provizního obratu finančního trhu. Jeho velikost se přitom za poslední roky znásobila. A díky regulaci a zkouškám se významně pročistil. V praxi to znamená, že je tu větší trh pro mnohem míň hráčů. „V počtu lidí, kteří na finančním trhu podnikají, se vracíme k číslům z dob, kdy jsme začínali,“ říká Radim. „Do toho jsou ale klienti násobně bohatší a trh větší. Ideální kombinace.“

Škola podnikání v Partners
Podmínky jsou ideální, ale přeci jen jsou Partners pouze jedna z mnoha firem, která podnikání ve financích nabízí. Nebo ne? „Je to naopak. Na trhu jsme jediní, kteří umí přivést a vychovat nového podnikatele. Podívejte se, kde jsou dnes firmy, které to kdysi uměly. Zůstali jsme skutečně jenom my. Vyžaduje to totiž správné prostředí, víru i systém. Prostě školu podnikání. A tu dnes v Partners nabízíme,“ zdůrazňuje Petr.  

Podle Radima byla výchova podnikatelů vždy v DNA Partners. Nábor se nám aktuálně daří, ale oba se shodují na tom, že je stále hluboko pod potenciálem firmy. Máme zhruba 250 manažerů, jejich hlavní náplní je práce s týmem a výchova nových podnikatelů. Pokud by každý z nich vychoval jednoho nováčka za měsíc, tak to je potenciál 3000 nových lidí do byznysu každý rok.

Zapracovat nováčka je v některých ohledech těžší než dříve. Je s tím spojena velká administrativa, mnoho zkoušek, dokládání papírů, péče. Dlouhodobě je ale nábor mnohem více efektivní než kdy dřív. Zatímco v minulosti první rok podnikání „přežil“ pouze jeden z pěti nováčků, dnes je to každý druhý, což počáteční „bolesti“ s přehledem vyvažuje.

Ambiciózní nepopsané listy
Změnilo se hodně, ne však typy osobností, jež se pro start podnikatelské kariéry v Partners hodí nejvíc. „Pořád platí, že chceme mladé, nepopsané listy, ale ty nejambicióznější. Hledáme jedince, kteří chtějí nejvíc. Dřív se možná nějaký čas v byznyse udržel i méně kvalitní člověk, to už ale neplatí. Pro dnešní úspěch ve financích prostě musíte mít správnou osobnost. Nesmíme se bát oslovovat pouze ty nejlepší lidi. Máme přece co nabídnout,“ zdůrazňuje Petr.

Petr i Radim varují před náborem těch „snadno znáborovatelných“. „Většina lidí přirozeně hledá odraz sebe samého. Pokud si manažer přestal věřit a přestal věřit byznysu, bude přivádět lidi, kteří jsou na tom podobně. Ambiciózní a sebevědomý manažer, jenž je přesvědčený o nekonečném potenciálu našeho byznysu, bude přivádět sebevědomé parťáky s důvěrou v podnikání. A ty chceme,“ říká Radim.

Pokud se rozhodnete jít cestou takzvaného „People Business“, tedy vedoucího a manažera, musíte být podle Radima člověkem, který na sobě neustále pracuje a vyvíjí se. „Naučíme mladé osobnosti mluvit, pracovat s lidmi, motivovat i školit. Díky dlouhodobým zkušenostem to umíme naučit i ty, kteří nikdy nikoho nevedli. Vychováváme z nich lepší lidi, neustále je vedeme k finančnímu i osobnostnímu růstu. Předáváme jim mentalitu vítězů, myšlení podnikatelů se správným nastavením a pozitivním přístupem k sobě i firmě. Musí vědět, co dělají, proč a kam jdou. To vše se hodí, i když nakonec skončí v jiném oboru.“ Podle Radima by měl každý mladý člověk na začátku své kariéry zkusit podnikat. A ti správní samozřejmě v Partners.

Bohatá rodina a bohatá firma
„Přijde mi, že nová generace mladých lidí už nemá takové ambice něčeho dosáhnout, protože ta předchozí již něco vybudovala a prostě to té mladší předává. Lidé jsou míň hladoví, o to důležitější je naše škola podnikání. Máme tu atmosféru, která je nakažlivá a dokáže v lidech probudit cílevědomost a soutěživost, již dříve tolik necítili,“ uvažuje Radim.

Z Partners se v čase stala bohatá firma, co poskytuje skvělé zázemí a maximální servis, až to může nováčky kazit. „Bojovat se s tím dá asi jen tak, že si pořád dokola připomínáme své hodnoty, proč tu jsme, nechybí nám pokora a každý den si vážíme toho, co máme,“ říká Radim.

Náboje pro nábor
Hlavní náboje pro nábor zde již zazněly. Jsou to škola podnikání a s tím spojený recept na úspěch, ať už se rozhodne nový spolupracovník pro cestu manažera a lídra, profi poradce, nebo třeba majitele a šéfa franšízové pobočky. Správnost tohoto receptu dokládají úspěšné kariéry osobností v našich řadách, průměrné roční výkony, příjmy našich profíků i obraty mnoha desítek poboček Partners market.

K tomu neustále přibývají nástroje nové a je na každém manažerovi, aby je v komunikaci s potenciálními parťáky využil. „Finanční skupina jako taková vám žádné lidi do byznysu nepřinese, to je jasné. Ale lze ji použít jako nástroj, motivaci a další argument, který nikdo jiný na trhu nemá. Například zobchodovat Simplea pojišťovnu jako super moderní produkt s potenciálem smluv pro tři miliony českých domácností. Jako finanční aktivum, který generuje dlouhodobé cash flow. Každý si musí položit otázku, zda chce být u zrodu velké finanční skupiny. Postupně míříme k obratu x-násobně většímu, než jaký máme dnes,“ zdůrazňuje Petr.

Radim i Petr se shodují, že existují celé struktury, které jsou s náborem pozadu a zaspaly. Naopak jinde se přivádění nových osobností daří a většinou to lze vidět od ředitele až po jeho vedoucí a team manažery. Michal Krejčí, David Kundrt a Honza Pummer si na konferenci odnesli ceny pro top headhuntery roku a podobný úspěch v růstu firmy lze vidět i u jejich manažerů. „Teď je správný čas pro nové lídry,“ shodují se Radim s Petrem. Začít s náborem mohou všichni manažeři teď hned.

Průřez roky: Headhunter roku Michal Krejčí

 

Rok 2008

Rok 2011

Rok 2014

Rok 2017

Rok 2018

06/2019

Počet nováčků

36

112

206

54

69

69

Nábor v čase

 

Rok 2014

Rok 2015

Rok 2016

Rok 2017

Rok 2018

08/2019

Počet nováčků

954

637

625

430

622

400

Zůstali v Partners

90

95

131

131

330

343

5

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: