Další praktické návody, jak aktivovat klienty Partners Banky k plnému využívání služeb
Zuzana Fendrychová | 15. 10. 2025 | Vstoupit do diskuze
Jiří Šíbl a Jiří Švec jsou dalšími, kdo velmi aktivně s klienty řeší jejich činorodost na účtu u Partners Banky. Dovedla je k tomu jak motivační soutěž týkající se trvalých příkazů, tak i vlastní proaktivní přístup. Zazní například, že klienti významnou přidanou hodnotu vidí v nastavení pravidelných plateb na společném účtu, k němuž se vždy dostanou oba partneři, anebo v Bank iD.

Jak klienti a vy osobně hodnotíte služby Partners Banky z pohledu obslužnosti účtů?
Jiří Šíbl (VIP Consulting Office), Blansko: Osobně si myslím, že účet je pro mě i mé klienty velmi intuitivní a trendy. Líbí se mi, jak jednoduché a přehledné v něm vše je. Mezi největší přínosy patří i fakt, že je to opravdu jediná platforma, kde má klient úplně všechny finance na očích. Velmi často používám já i mí klienti potvrzování dokumentů/příkazů přes aplikaci.
Z pohledu klientů se občas setkávám s tím, že založení účtu není úplně snadné, pokud má klient jiný telefon než od Apple, případně starší telefon. Tam je pak zakládání a obsluha účtu někdy trošku „oříšek“.
Jiří Švec (VIP Consultant, EFP), Brno: Jakmile to klienti začnou využívat, tak si to prakticky vždy velmi chválí. Trvá jen ten myšlenkový impuls přejít z jiné banky, kde jim to cca vyhovuje a nemají představu, proč by jim něco jiného mohlo vyhovovat více. Vše je ale ve výsledku dost jednoduché a výtky jsou jen k drobnějším věcem, které se v rámci aktualizací velmi pravděpodobně zlepší.
Pohled na aktivního klienta se upravil tak, že se díváme na to, kolik trvalých příkazů má u svého osobního učtu nastavených – čím lidem argumentujete, že je to pro ně výhodné? A slyší na to hned, nebo to v nich musí nejprve „dozrát“?
Jiří Šíbl: Je to hodně individuální. U některých klientů to jde jako po másle, protože chápou význam a smysl našeho bankovnictví. Pak jsou typy klientů, kteří si tam převedou pouze trvalé příkazy, chtějí se s účtem seznámit a já jim pouze vysvětlím přínosy do budoucna.
No a pak je skupina klientů, kterou musím doslova někdy „přesvědčit", že to je fajn. Myslím si, že hlavním důvodem vyššího počtu aktivních účtů je hlavně fakt, že to probírám s každým a docela intenzivně. A hlavně – zakládám to pouze těm, kteří to skutečně chtějí. Úplně nesouhlasím s tím, že by to měl mít „každý klient“.
Jiří Švec: Informací mají ode mne více. Jednak že jim do toho nebude kafrat původní banka, protože pak neuvidí, co platí (ale to není zásadní, protože „skoro každý" klient si je jistý, že ho jeho současná banka určitě nějakou nabídku nezlomí). Zásadní přidaná hodnota je v tom mít pravidelné platby na společném účtu – mohou k nim stále oba partneři i kdyby cokoliv. Zajímavé pro ně obvykle je i to, že mají účet, ze které jdou jen povinné platby a mohou mít druhý účet, ze kterého žádný travalák/inkaso neodejde, a vše, co tam mají, tak je po jednom trvaláku na začátku celé na jejich případnou spotřebu. Tady ale narážím na problém, že nejde udělat 2 společné běžné účty (pokud se nic nezměnilo), aby měli jeden společný na rodinné fungování/výdaje a druhý společný jen na trvaláky.
Pokračuje nadále v tom, abyste navyšovali aktivitu svých klientů na účtech a jak?
Jiří Šíbl: Pořád je to velmi snadné. Stačí se na to zaměřit a jen si tak říct, že dneska chcete, aby klient odešel a rozuměl smyslu, přínosu Partners Banky. Úplně nejsnadněji se mi účet prodává u sjednání hypotéky. Zároveň jsem téma aktivních účtů zahrnul do našich týmových porad.
Jiří Švec: Postupná práce během servisních schůzek (byť třeba s odstupem jednoho roku, ale nemáme kapacitu se scházet jen kvůli tomuto) a u více otevřených větší vysvětlování hned na začátku, v čem se jim to hodí už nyní. Obecně velmi pomáhá „tlak" druhého z páru, pokud je alespoň u jednoho zájem o využití společných účtů.

Jiří Švec a Jiří Šíbl
Jaké jsou reakce? Daří se vám klienty přesvědčit na „první dobrou“, nebo to chce čas?
Jiří Švec: U většiny samozřejmě uzrát. Daří se jim tak v polovině případů přijmout myšlenku účet založit na nějaké oťukávání a při dalších konzultacích pak řešíme větší a větší smysluplné využívání. Hodně klientů by s tím problém nemělo, ale dost jich má nějaké úvěry, kde je závazek u jiné banky mít tam i trvalé platby, což je pak pro ně „opruz“, aby měli pár trvaláků u jedné a další u druhé banky. Nejede u nás žádné masové zakládání všem, ale velmi často se třeba s odstupem jednoho roku hodně klientů dostává na výrazně vyšší využívání účtu u Partners Banky, protože už vidí, že je tu účet dlouho, má hodně výhod (zahraniční platby, společný účet, do nedávna super úrok na spořáku, který neměl prakticky konkurenci) a od někoho už také slyšeli, že u Partners Banky účet má a je s ním spokojený.
Ostatně dá se tvrdit, že lidé už začínají v Partners Bance vidět takový komfort, že ji považují za svou hlavní banku?
Jiří Švec: Tohle v naprosté většině trvá dlouho, protože zásadní nespokojenost se stávajícími bankami je velmi nízká (většina mých klientů má účty, které jim sedly a jsou bez poplatků, nemám prakticky žádné nespokojence, co by si stěžovali na současnou banku a pořád v ní přesto byli). Jak si to ale „osahají“, začnou s tím platit a mít trvaláky, společné účty a třeba vyzkouší Bank iD a další, tak to je moment, kdy se jim to přepíná v hlavě a považují Partners Banku za hlavní banku, protože jim dává, co potřebují, a hlavně jednoduše.
Mládí se chytí na vychytanou apku
Jaké skupině klientů se vlastně naše Banka libí nejvíc – mladším lidem, nebo těm, kteří předtím už byli klienty Partners? Anebo třeba rodinám s dětmi díky balíšku Pro rodinu?
Jiří Švec: Přesná data nemám, ale řekl bych, že věk úplně nerozhoduje. Ani moc nenavyšuje využívání účtu fakt, jestli byli už dlouho klienty. Dětské účty jsou fajn, ale to samo nemotivuje rodiče, aby účet naplno využívali i oni. U velmi mladých je jen asi snazší jim ukázat apku a rychleji pochopí, že je to v ní easy, vše je v mobilu a nemají ten sentiment, jestli jim nebude někdy v životě ještě chybět internet banking.
Fungují z pohledu praxe různé kampaně (z posledních třeba výhodnější sazba na spořicím účtu za doporučení pro stávajícího i nového klienta) jako motivace pro klienty, aby byly aktivnější?
Jiří Šíbl: Určitě ano. Vlastně na těchto akcích to stavíme. Ať už je to spořák nebo Rohlík… Dneska má každý účet nějakou přidanou hodnotu a je běžné, že se lidi, a hlavně ti mladší, nebojí peníze přesouvat sem a tam.
Jiří Švec: Jojo, to funguje docela dost. Ani ne tak, že bychom je tím bombardovali, ale u těch nerozhodnutých – jestli Partners Banku mít, či nemít – je to velký motivační střípek do skládačky se už definitivně do Partners Banky přesunout. Jak moc funguje u našich klientů doporučení a vyšší sazba těžko říct, k tomu nemám žádná data, ale spíše si myslím, že to velký tahák pro ně není. Máme klienty spíše ve věku středních let, kteří se spíše bojí něco doporučovat velmi aktivně, ale třeba se tady mýlím.
Názory dalších poradců si přečtěte ZDE.
Foto: archiv Partners a poradců
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi