Měníme podpojistky na pojistky. Chceme jen správně pojištěné klienty

2. 11. 2022 | Vstoupit do diskuze

Ceny nemovitostí za poslední roky raketově stoupaly. Lidé ale většinou tento fakt nepropsali do svých pojistek. A to může pro mnohé z nich znamenat velký problém. Když se jim stane škoda, nedostanou od pojišťovny zaplaceno dost peněz. „Nedává nám smysl, aby lidé měli sjednané pojištění, které jim ve finále dostatečně nepomůže, když to budou potřebovat. Proto jsme se rozhodli s podpojištěním bojovat,“ říká podporovatel služeb klientům Direct pojišťovny Michal Kozub.

Měníme podpojistky na pojistky. Chceme jen správně pojištěné klienty

Podpojištění je teď v Direct pojišťovně velké téma. Jak přesně chcete udělat, abyste měli jen správně pojištěné klienty? 

Zaměřujeme se jak na nové, tak stávající klienty. Těm novým nabídneme jednoduchou možnost, jak si mohou vypočítat částku, na kterou nemovitost pojistit. Většinou totiž vůbec netuší, jakou hodnotu jejich majetek má. Zvlášť v době, kdy ceny každý rok výrazně rostou. Vytvořili jsme kalkulačku, do níž zadají základní údaje o své nemovitosti, jako je její plocha, materiál a podobně, a to je vše. Když si pak klient pojistí dům nebo byt na hodnotu, kterou mu kalkulačka vypočítá, garantujeme mu, že nebudeme uplatňovat podpojištění. Kalkulačku navíc pravidelně aktualizujeme, takže klient bude mít skutečně vždy jistotu, že má hodnotu nastavenou správně. 

 

A co stávající klienti? 

Našim současným klientům pošleme všechny informace, aby věděli, proč je podpojištění nebezpečné a jak se pojistit správně. Při výročí jim pak nabídneme, že si mohou smlouvu jednoduše aktualizovat a nastavit na správnou hodnotu. Ve výročním dopise jim pošleme dva QR kódy s různými platebními údaji. Mohou si tedy vybrat, zda zaplatí částku pro aktualizaci smlouvy, nebo částku pro zachování původního nastavení pojistky. Pokud smlouvu aktualizují, garantujeme jim, že při případné škodě neuplatníme podpojištění. Tím to ale nekončí. Smlouvu je totiž potřeba aktualizovat pravidelně. Každý rok jim tedy dáme stejnou možnost hodnoty ve smlouvě upravit. Ale neznamená to, že částka bude vždy vyšší. Pokud budou ceny nemovitostí klesat, tak tomu přizpůsobíme i cenu za pojištění. 

 

Jak to budete řešit u nemovitostí, u kterých klienti splácejí hypotéku? 

Také na ně jsme mysleli. Tito klienti často dělají chybu v tom, že si nastaví pojistku jen do výše hypotéky. To ale prakticky vždy znamená podpojištění. U nás jim tedy díky kalkulačce vypočítáme správnou hodnotu a smlouvu aktualizujeme. Papírování ohledně vinkulace navíc vyřešíme s bankou za klienta. A to i v případě, kdy k nám bude chtít přejít od jiné pojišťovny.  

 

Končí tedy papírování mezi bankou a pojišťovnou, které klient musel absolvovat? 

Přesně tak. Ve chvíli, kdy sjednáváte klientovi smlouvu, stačí uvést, v čí prospěch vinkulovat. My sami pak banku informujeme o vinkulaci v její prospěch. Jedna z nejotravnějších aktivit ohledně hypotéky – potvrzování vinkulací, tím skončí. Vinkulaci u nás poradce nebo klient vyřeší raz dva.  

 

S přechodem od jiné pojišťovny souvisí i váš generátor výpovědí. Jak funguje? 

Chtěli jsme ostatním klientům usnadnit vypovězení smlouvy u své stávající pojišťovny, pokud už s ní nejsou spokojení. Ne všude je snadné zrušit smlouvu kdykoliv, jako je tomu u nás. Generátor výpovědí jim pomůže alespoň v tom, že jakmile vyplní údaje o původní pojistce, automaticky jim připraví výpověď na míru, kterou stačí podepsat a odeslat. 

 

Sjednání nové smlouvy u Directu je také jednodušší u nadstandardních smluv. 

Ano, je to tak. U pojištění majetku jsme totiž u těchto smluv zrušili úpis. Díky tomu je sjednáte rychleji a jednodušeji přímo v portále i na klientském webu. Úpisem budeme řešit už jen případy, kdy budete potřebovat pojistit například byt nebo dům dražší než 50 milionů korun. Jdeme tedy stejným směrem jako u cestovního pojištění nebo u pojištění vozidel, kde jsme úpis také zrušili. 

 

U pojištění aut jste vylepšili i podmínky pro Havarijko na kupní cenu (GAP). Co se změnilo? 

Havarijko na kupní cenu ojetého i nového auta (GAPO i GAPN) nově zajistí, že klient při totální škodě nebo odcizení vždy dostane celou částku, na kterou si auto pojistil. Zrušili jsme tedy limit 50 % a zaplatíme i náklady na spoluúčast. Havarijko na kupní cenu ojetého auta pak lze sjednat pro všechna osobní auta až do 5 let stáří. Vylepšili jsme také podmínky u pojištění skel, u něhož nyní kryjeme všechna nahodilá poškození, například rozbití při prudkém zavření dveří. Pojištění se také vztahuje na skla vnějších zpětných zrcátek a dodatečné úpravy skel, jako je tónování, leptání, pískování. 

 

Klienti mohou využívat také Garanci mobility, můžete připomenout, jak funguje? 

Jedná se o náhradní auto, které mohou naši klienti i obchodní partneři využít zdarma. Stačí, když budou vozidlo opravovat v některém z našich servisů v rámci Direct auta. A nemusí jít ani o opravu. Náhradní auto zdarma dostanou, i když jde pouze o pravidelný servis. Zatím se tato služba týká jen klientů, kteří budou opravovat auta značek Audi, Fiat, Kia, Seat, Škoda nebo Volkswagen. Tento výčet ale plánujeme postupně rozšiřovat, stejně tak i síť našich servisů. Jsme teprve na začátku, ale plány máme velké.

 

7

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: