Životní pojištění MAXIMUM a jeho spuštění ve FiPu

14. 3. 2022 | Vstoupit do diskuze

Po dlouhém čekání se naplno rozjíždí spolupráce ČPP a Partners v oblasti životního pojištění. Na klíčové otázky odpovídají Jan Křehlík, ředitel úseku externího obchodu, a Vladislav Drda, Key Account Manager.

Životní pojištění MAXIMUM a jeho spuštění ve FiPu

Na co se poradci mohou těšit?
JK:
Po delší době, kdy byla spolupráce v rámci životního pojištění utlumena, jsme vloni přišli s novým produktem MAXIMUM ve dvou verzích: LIFE a INVEST. Máme tedy „rizikovku“ i „investičko“ v jednom kabátě. Produkce nám letos začala opět růst.

VD: Produkce nám roste, ale ne tak intenzivně, jak bychom si přáli a jak by si to tento produkt zasloužil. Jako hlavní důvod vidím naši absenci ve FiPu, což pro nás bylo největší výzvou a úkolem pro rok 2021. V tomto roce se podařilo vše dotáhnout do zdárného konce a po nezbytném otestování jsme produkt ve FiPu spustili.

Proč to tak trvalo?
JK:
Celá příprava obsahovala mnoho na sebe navazujících kroků, které jsme postupně řešili. Vezmu-li to stručně, tak nejdříve jsme museli připravit popis datové věty. Ten si převzala externí IT společnost, která měla na starost celé programování. My jsme mezitím řešili AML, GDPR, produktové a provizní záležitosti a nakonec i testování a samotnou komunikaci poradcům.

VD: Ten proces je dlouhý, jelikož je v tom zainteresováno více stran a vše musí být nejen funkční, ale i v souladu s legislativou. Já měl na starost hlavně koordinaci komunikace mezi těmi stranami, a tak s nadsázkou říkám, že se ze mne stal částečný IT specialista. Hodně věcí z tohoto světa jsem musel vstřebat a pochopit, jak fungují. Na začátku jsem si myslel, že to bude snazší, ale nakonec mi ta doba snad ani tak dlouhá nepřijde. (smích)

Jaký očekáváte růst produkce? Podělíte se s námi o optimistickou variantu?
JK:
Je nám jasné, že poradci si tuto novou možnost sjednání budou muset nejdříve osahat. Celá příprava ale samozřejmě stála peníze. Ty bychom neinvestovali, kdybychom neočekávali, že produkt MAXIMUM bude ve FiPu obchodně úspěšný. Pomoci by tomu mělo i zavedení druhého provizního schématu, které poradci jistě ocení. Budou si moci volit klasickou zálohovou, nebo nově i pravidelnou provizi. Tuto možnost volby nyní připravujeme.

VD: Navíc nekončíme a pokračujeme dál. Postupně chceme formulář rozšiřovat o další možnosti. O těch budeme poradce průběžně informovat. Zároveň rozšíříme způsoby samotného uzavření smlouvy. Pro mne je optimistickou variantou to, když bude každý měsíc v produkci více smluv než měsíc předchozí. Od března si plánuji velkou sérii školení, která by tomu měla pomoci.

Jaké jsou podle vás hlavní přednosti rizikovky MAXIMUM LIFE? Jak si stojí v porovnání s konkurencí?
JK:
Celkově se jedná o vyvážený produkt, ve kterém lze pokrýt širokou paletu rizik. Navíc obsahuje mnoho prvků, které jinde na trhu nenajdete nebo jsou ojedinělé. Za všechny bych zmínil „úraz plus“, kde se neřídíme definicí úrazového děje, ale plníme každý, medicínsky definovaný úraz. Způsob a rychlost likvidace jsou totiž snad ještě důležitější než produkt samotný. Proto plníme úrazy na první lékařskou zprávu, na invaliditu neuplatňujeme žádnou čekací dobu, u PN neomezujeme dobu výplaty a plníme např. i 90 dnů PN v souvislosti s těhotenstvím.

VD: Vás ale také nejspíš zajímá, jak si stojíme cenově v porovnání s konkurencí. Rovnou řeknu, že nejsme „low cost“ pojišťovna. Chceme klientům přinášet hlavně kvalitu. MAXIMUM má ale propracovaný systém slev a bonusů, který budeme ještě vylepšovat. Díky tomu jsme více než konkurenceschopní a často vyjdeme konkrétnímu klientovi jako nejvýhodnější varianta.

Poradci Partners budou moci sjednávat také investiční životní pojištění MAXIMUM INVEST. I tady by mě zajímalo, kdy a proč by si poradci měli vybrat právě tento produkt?
JK:
Investiční životní pojištění má na trhu stále své místo, proto ho najdete i v našem portfoliu. Tuto variantu produktu mají poradci zatím k dispozici pouze v kalkulačce SUS+.

VD: Kdy vybrat tuto verzi produktu, je jednoduché. Kdykoliv, kdy klient potřebuje kvalitní a širokou pojistnou ochranu a zároveň může např. čerpat příspěvek zaměstnavatele nebo ho zajímají daňové odpočty. Nejčastěji si ho klienti uzavírají, když nejsou spokojeni u konkurence, a ze zrušených smluv převádějí prostředky k nám tak, aby neporušili daňovou uznatelnost. Tomu napomáhá i nízké minimální pojistné – 150 Kč měsíčně.

Jak je na tom investiční životní pojištění s poplatky?
JK:
Jedním z exkluzivních prvků tohoto produktu je nízká poplatková struktura. Poplatky navíc klientům „kompenzujeme“ prostřednictvím dvou různých bonusů (pozn. bezeškodní a věrnostní), které klientovi posíláme přímo na jeho bankovní účet.

Budou na tato nová životní pojištění upgradována předchozí životní pojištění, které poradci Partners sjednávali svým klientům u ČPP?
VD:
Automaticky samozřejmě ne, ale tato možnost existuje. Ve většině případů ji i doporučuji. Jedná se o tzv. refresh, kdy ze starých smluv lze přejít na tyto nové. A to jak do varianty LIFE (s případným dodaňováním), tak INVEST. Refresh lze provést v kalkulačce SUS+ a klient jím o nic nepřichází. Podílový účet kopírujeme jedna ku jedné. To s sebou nese i fakt, že za samotný refresh poradci nenáleží provize – není na ni prostě kde vzít. Když klient refreshem pojistné zvýší, což není povinnost, vyplatíme plnou provizi z rozdílu. Pravdou je, že nejen trh, ale i produkty se stále posouvají dopředu, a tak refresh vnímám jako kvalitní servisní úkon.

Budou spuštění produktu MAXIMUM LIFE ve FiPu doprovázet nějaké akční nabídky, slevy nebo motivace pro poradce? Pokud ano, jaké?
JK:
Máme pro klienty slevy například za propojištěnost nebo za kombinaci rizik. Dále systém dvou bonusů a také akční slevy. Nyní běží sleva 15 % na riziko trvalých následků úrazu. Pokud si klient sjedná smlouvu s touto slevou dnes, zůstane mu po celou dobu trvání smlouvy.

Co dalšího máte v plánu na příští rok ve směru spolupráce s Partners?
VD:
Určitě chceme pokračovat v implementaci změn a vylepšení produktu MAXIMUM ve FiPu. Čekají nás také změny v majetkovém pojištění, které by nás měly více přiblížit sjednávání prostřednictvím online srovnávačů. Uvidíme, co se bude dít v segmentu pojištění vozidel.

JK: No a samozřejmě chceme stavět na dosavadní skvělé spolupráci, fungující komunikaci a výsledcích, které máme společně za sebou.

 

Bc. Jan Křehlík
Ředitel úseku externích sítí
Jan Křehlík vystudoval na Vysoké škole Finanční a Správní v Praze obor Pojišťovnictví. V pojišťovnictví se pohybuje více než 13 let. Od roku 2008 pracuje v České podnikatelské pojišťovně na různých pozicích v rámci externího obchodu. Od roku 2017 je ředitelem zmíněného Úseku externích sítí v České podnikatelské pojišťovně. K jeho zálibám patří cyklistika, fotbal, golf. 

Bc. Vladislav Drda
Key account manager
Vladislav Drda vystudoval obor Obchodněprávní studia na Právnické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Během studia pracoval v obchodní službě České pojišťovny. V roce 2009 nastoupil jako Key Account Manager do pojišťovny AXA. Od roku 2017 pracuje na stejné pozici v České podnikatelské pojišťovně. K jeho zálibám patří myslivost, golf a četba.

Advertorial

1

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: