Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Do Simplea s Bankovní identitou

15. 7. 2021 | Vstoupit do diskuze

Pojišťovna Simplea se napojila na digitální službu BankID, a tím umožnila klientům sjednávat pojištění a přistupovat ke svým službám se stejnými údaji jako do jejich internetového bankovnictví. Tím se Simplea stala prvním českým insurtechem a obecně první pojišťovnou, který zavedl využívání metody bankovní identity.

Do Simplea s Bankovní identitou

Pojišťovna Simplea patří do finanční skupiny Partners a na Český trh vstoupila v roce 2019 s nabídkou jediného produktu – životního pojištění, u kterého ale svým klientům poskytuje garanci plnění. Teď svou službu obohatila o možnost využiti již ověřené bankovní identity bez nutnosti znovu podstupovat procesy AML a KYC při ověřování totožnosti.

„Mám velkou radost, že jsme spustili identifikaci a sjednání Simplea pojišťovny s BankID. Online proces pro poradce a jejich klienty to velmi zrychlí a zjednoduší a od toho má Simplea i své jméno,“ okomentoval Petr Borkovec, ředitel finanční skupiny Partners. „Nejvíce jsem však rád, že jsme v technologiích rychlí, první i funkční. A Simplea je první pojišťovna s implementovaným BankID! A to mi potvrzuje, že jsme dali důvěru správným lidem a znovu to i potvrzuje správnost odvážné strategie vyvinout si vlastní core systém pojišťovny na míru.“

Bankovní identita je způsob identifikace klienta, kdy si společnost „přebírá“ identifikaci od banky, kde má zřízený účet. A BankID je digitální platforma, která napojení na jednotlivé banky agreguje do jedné aplikace. Pro úspěšnou integraci se stačí napojit na API BankID a máte k dispozicí ověřené bankovní identity klientů, kterým můžete důvěřovat. „Ulehčí sjednání různých produktů, kde je třeba ověřit identitu člověka, tedy že klient, který sedí u počítače, je skutečně ten, za koho se vydává,“ uvádí Martin Švec, generální ředitel pojišťovny Simplea.

V praxi to pak funguje tak, že společnost, do které se nový uživatel pokouší zaregistrovat nebo přihlásit, mu pošle odkaz směřující na stránky BankID. Tam si uživatel vybere svoji banku a přihlásí se do internetového bankovnictví. K přihlášení použije svoji standardně používanou metodu – u někoho to může být jméno, heslo a třeba SMS, někdo jiný použije mobilní klíč. V rámci bankovnictví pak zpravidla jedním klikem udělí povolení bance, aby předala příslušné osobní údaje dané společnosti. Podle typu služby to mohou být základní údaje jako je jméno, příjmení a datum narození, ale také to může být komplexní set podléhající AML požadavkům.

„Máme za sebou další fázi v digitalizaci České republiky. BankID vytváří národní standard online ověření a elektronického podpisu. Těší nás, že inovativní lídři svých oborů již BankID implementovali a nabízejí svým klientům. Věřím, že je to jen začátek dalšího rozvoje,“ uvádí Jan Blažek, člen představenstva Bankovní identita, a.s., která BankID pro firmy provozuje.

Finanční skupina Partners plánuje expanzi na Slovensko, kde bude vystupovat pod novým brandem Simplea a plánuje vybudovat franšízovou síť bankovních a poradenských poboček Simplea Point. Simplea pojišťovna i na Slovensku bude stejně jako v ČR nabízet jednoduché životní pojištění s 99% garancí pojistného plnění. Všechny finanční produkty budou pro klienty integrovány do jednoho komplexního systému, který již brzy podpoří bankovní mobilní aplikace vyvíjená společně s projektem Partners Banky.

Zdroj: Fintechcowboys.cz

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: