V neživotě nám leží půlmiliarda na provizích

Lada Kičmerová | 7. 3. 2019 | Vstoupit do diskuze

V roce 2018 mělo jen 10 % našich klientů sjednanou nějakou neživotní smlouvu od Partners. Potenciál pro růst je obrovský a je to i cesta, jak mít dlouhodobě věrné klienty a portfolia bez storen. Způsobů k uzavření neživotních smluv navíc přibývá. Co byste ještě měli vědět?

V neživotě nám leží půlmiliarda na provizích

Proč se teď o neživotním pojištění tolik mluví? Nikdy to nebyla priorita Partners…
Nebyla, a možná i to je důvod. Pojištění majetku je úplný základ finančních jistot každé rodiny. Pokud vám vyhoří barák, tak jde všechno ostatní stranou. Slibujeme klientům, že se o ně postaráme se vším všudy, a proto neživot nemůžeme dlouhodobě opomíjet.

Neživotní pojištění jsme si letos spolu s investicemi stanovili jako produktovou prioritu. Vidíme tam největší potenciál i dlouhodobý pasivní příjem, protože provize z jedné smlouvy přichází v případě aut další dva nebo tři roky, v případě nemovitostí i třikrát tak dlouho.

Co pro Partners znamená, že je neživot priorita?
Znamená to hlavně hledání a rozvoj cest, jak pojištění uzavírat, jak být konkurenceschopný v produktu a provizích, jak mít ty správné nástroje. A samozřejmě to všechno umět vysvětlit, vyškolit a odkomunikovat.

První krok k neživotu jsou data o stávajících smlouvách. Zde je priorita snadný upload do Anakina a také sdílení dat z ČKP o autopojištění našich klientů. Ideální stav je, když na analýze nebo servise systematicky sbíráte klientovy majetkové smlouvy, máte zadané výročí ve FiPu, Upomínky vás upozorní na to, že se blíží, a v tu chvíli uzavíráte smlouvu sám nebo ji předáváte na specialistu.

Kdo je oním specialistou na neživotní pojištění? Servisní poradce? Nebo call centrum?
Produktoví specialisté na neživot mají v Partners různou podobu. V první řadě jsou to specialisté na našem klientském servisu, kde dnes máme větší tým než kdy dříve. Deset lidí, kteří na full-time uzavírají komplet portfolia majetkového pojištění pro retailové klienty, a to na dálku. Takto zvládneme uzavřít stovky smluv měsíčně v malém, velmi specializovaném a trénovaném týmu.

Profíkům nebo profi asistentkám, kteří u klientů neživotní portfolio řeší, doporučuji, aby ve čtvrtek 28. března od 9 hodin zašli na Den otevřených dveří call centra na centrále v Brně. Uvidíte všechny specialisty, jejich hovory a budete moci navázat spolupráci s tím, kdo vám nejlépe „sedne.“ Věřím, že si každý potvrdí, že mít svého specialistu, který klientovi zajistí srovnání nabídek a sjednání během pár minut po telefonu, je super. V cestu objednávek u specialistů klientského servisu hodně věřím a doufám, že tady hodně porosteme.

Cest je ale více?
Ano, je. Novinkou, respektive cestou, kterou chceme propagovat a dát jí jasná pravidla, jsou neživotní specialisté v rámci vybraných Partners marketů. Na větších pobočkách jsou dnes už běžně specialisté na bankovní služby, na hypotéky, někde i na neživot. Nyní však bude prostor s těmito specialisty systematicky pracovat, školit je, rozšiřovat jejich portfolio. Do konce roku bychom chtěli mít zhruba deset poboček, kde takový specialista bude.

Většina produkce jde stále přímo za poradci. Jaké novinky chystáte pro ně?
Hodně profi poradců se samozřejmě neživotu věnuje, respektive ho považují za automatickou součást klientského portfolia, o níž je třeba pečovat. Některé manažerské struktury jdou zas cestou servisních poradců, kteří se věnují právě i neživotnímu pojištění. A z některých profi asistentek se také mohou stát profíci na tento segment. Ti všichni by určitě měli zvážit využití srovnávače a sjednavače neživotního pojištění ve FiPu, který pořád pilujeme. Je to obrovská úspora času. Velké plus je sjednání bez potřeby papíru a klidně i na dálku.

Co je ve srovnávači nového kromě pojištění nemovitosti?
Práce na srovnávači nikdy nekončí. Důležitá novinka je, že jsme nástroj převzali plně do vlastní správy. Všichni ho můžou využívat zadarmo, tedy bez dopadu na provizi. Nynější prioritou je rozšířit nabídku v pojištění domova a domácnosti o Českou podnikatelskou pojišťovnu a do budoucna ještě o jednu nebo dvě pojišťovny. Ve všech segmentech majetku bude zásadním krokem přechod na nový formulář, jenž v kroku dva přinese přehledné ucelené srovnání nabídek napříč pojišťovnami.

Zvládne díky srovnávači neživot sjednávat každý?
Srovnávač je obrovská výhoda, ale je potřeba se ho naučit správně používat. Pokud jste zvyklí dělat modelace jen v kalkulačkách samotných pojišťoven, nebo jste neživot nikdy nesjednávali, není to na začátku úplně snadné. Proto také pořádáme na centrále dva workshopy na srovnávač: v Praze 25.3. a v Brně 29. 3. od 9 hodin. Určitě ho doporučuji všem, kdo srovnávač zatím příliš neznají, ale i ostatním, co ho zkusili, a třeba se jim něco nezdálo. Opravdu máme zkušenost, že k jeho správnému používání je zapotřebí nějaké vysvětlení a backround. Zároveň se nám naskytne příležitost shromáždit podněty pro jeho další rozvoj.

Ještě nějaké novinky k neživotu, které by nám neměly uniknout?
V souvislosti se srovnávačem ještě pilujeme nabídku cestovního pojištění. Je to doplněk, ale také produkt, který se klienti postupně učí sjednávat sami v mojePartners, z čehož mám fakt velkou radost. I zde přibude přehledné srovnání nabídky v druhém kroku, a také doufáme v jeden až dva nové produkty, než začne letní sezóna.

Co se týče provizí, tak po zaměření na auta nyní obchodní oddělení pracuje na sjednocení a navýšení provizí za majetkové pojištění, a to na 50 % pojistného v prvním roce a následně 15 % každý rok.

Největší peckou pak zřejmě bude vybudování námi částečně vlastněné neživotní pojišťovny, která je stále v plánu. Ovšem uvidíme, jak se všechno vyvine. Je se každopádně na co těšit.

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: