MetLife: Lepší pojištění za stejnou cenu
Martin Vlnas | 3. 9. 2018 | Vstoupit do diskuze
Třicítka produktových aktualizací, jednodušší zkoumání zdravotního stavu a rychlejší proces zpracování smluv. To a mnoho dalšího aktuálně chystá pojišťovna MetLife. Na podrobnosti jsme se zeptali Marka Bajera, šéfa produktového vývoje pojišťovny.

První zásadní změnou, kterou chystáte, je rychlejší zpracování smluv. Jak dlouho vlastně celý proces trvá teď?
Pokud je smlouva v pořádku a není třeba důslednější zkoumání zdravotního stavu, trvá celý proces dva až pět pracovních dní. Jestliže se ale sjednání pojistky neobejde bez lékařské prohlídky, může jít i o několik týdnů. I z toho důvodu plánujeme odstranit povinnost absolvovat lékařskou prohlídku ve smluvním zařízení pojišťovny. Nově nám bude stačit návštěva klientova lékaře. Lékařskou prohlídku budeme navíc v mnoha případech vyžadovat až od pojistné částky pět milionů korun. Dosud byl tento strop tři a půl milionu. Nejde ale jen o zdravotní stav, výrazně zjednodušujeme také povinnost dokládat příjem – nově bude potřeba až od pojistné částky 26 milionů korun. Díky tomu odpadne dokládání příjmu u velkých rizik u 99 procent klientů.
Nemáte strach z pokusů o podvod? Známého doktora má dnes kdekdo…
Případy, na které narážíte, se samozřejmě na trhu dějí, ale také vzhledem k tomu, že byly v posledních letech poměrně hojně medializované a padla i řada trestních oznámení, těchto pokusů naštěstí ubývá. Pojišťovna navíc má řadu jiných mechanismů, pomocí nichž si může klientův zdravotní stav v případě potřeby ověřit, ať už při vstupu do pojištění, nebo v případě pojistné události.
Vedle procesních novinek jste připravili také řadu produktových změn. O co konkrétně jde?
Především se jedná o několik nových připojištění. Jednou z oblastí jsou závažná onemocnění dětí a dospělých, kde budeme nabízet rozšířené pojistné krytí a také opakované pojistné plnění při další pojistné události. Pokud klienta postihne několik různých závažných onemocnění, například dostane rakovinu a po nějaké době infarkt či cukrovku, většina pojišťoven vyplatí pojistné plnění jen za první pojistnou událost. My budeme platit při všech, celkem až pětkrát. Připojištění také zohledňuje i nejnovější léčebné metody závažných onemocnění. Dalším novým produktem je připojištění pro ženy, které plánují založení rodiny. Balíček nabídne různé skupiny krytí těhotenských, porodních a poporodních komplikací, vrozených vad, krytí nákladů na asistovanou reprodukci po vyčerpání pokusů hrazených z veřejného zdravotního pojištění, finanční podporu při narození vícerčat atd. Za zmínku stojí také připojištění ošetřování dítěte. Výhodou krytí je, že necílí pouze na zaměstnance – ti mají ostatně nárok na ošetřovné od státu – ale i na osoby samostatně výdělečně činné. Pokud OSVČ vlivem péče o nemocné dítě výrazně klesne příjem, nebo dokonce zůstane zcela bez výdělku, pojišťovna bude hradit denní odškodné až devadesát dní za jednu pojistnou událost.
Budete měnit i stávající balíčky připojištění?
Určitě. Například u připojištění trvalých následků úrazu chystáme nastavení desetinásobné progrese, u pracovních neschopností budeme plnit i za rizikové těhotenství a výrazně vylepšíme připojištění hospitalizace. Pokud bude klient hospitalizovaný na jednotce intenzivní péče, oddělení ARO, po dopravní nehodě nebo po dobu 20 dní a déle, vyplatíme dvojnásobné plnění. Vedle toho budeme rušit rizikové skupiny u pojištění invalidity. To znamená, že se nebude rozlišovat druh povolání klienta. Ze statistik totiž jasně vyplývá, že úrazy stojí za invaliditou pouze u čtyř procent klientů, z toho zhruba desetina je následkem pracovního úrazu. Pokud jde o invaliditu, chystáme se také zrušit rozklad výplaty pojistného plnění – klientům okamžitě vyplatíme sto procent pojistné částky.
Důležitou úpravou bude také zkrácení čekacích dob a zkoumání zdravotního stavu maximálně deset let nazpět. To znamená, že pokud klienta znovu postihne nemoc, kterou prodělal před více jak deseti lety, pojistné plnění mu vyplatíme. Platí to i v případě vrozených vad.
Podobné novinky se asi logicky projeví v ceně pojištění…
Není tomu tak. Veškerá vylepšení budou bez zásahu do ceny. Při stejné ceně tedy klient dostane vyšší nebo lepší krytí. Například u připojištění závažných onemocnění jsme dokonce přehodnotili stávající ceny a nový balíček budeme nabízet za lepší cenu.
Za jak dlouho uvedete chystané změny do praxe a jak na tom budou stávající klienti? Budete jejich smlouvy automaticky aktualizovat, nebo je musí poradce kontaktovat sám?
Novinky se rozběhnou v průběhu léta, zároveň již nyní plánujeme i úpravy pro příští rok. Rozhodnutí o tom, zda budou mít zájem o vylepšení stávající smlouvy, bude v režii klientů. Ti budou moci o změnu požádat a poradci budou mít nástroje, jak ji provést.
Novinek je opravdu celá řada, kde se při jejich vymýšlení inspirujete?
Neustále sbíráme podněty od klientů a poradců a sledujeme vývoj pojistného trhu jak v Čechách, tak v zahraničí. Například v oblasti závažných onemocnění je pro nás velkou inspirací Japonsko a v oblasti chirurgických zákroků se snažíme inspirovat například ve Spojených státech amerických.
Většina změn cílí především na klienty, přibude něco i pro poradce?
Letos půjde především o nové IT technologie. Brzy spustíme signpady a elektronické intervence. Koncem roku pak přijde na řadu online hlášení pojistných událostí.
Otázka závěrem – jak si vedou poradci Partners v porovnání s konkurencí?
Poradci Partners se obecně zaměřují na velká rizika, mají nadprůměrné pojistné částky a dlouhou udržitelnost pojistné smlouvy, což je i z pohledu klientů velmi pozitivní. Důležité je i to, že všechny smlouvy mají kryta hlavní rizika – smrt a invaliditu. Z našich průzkumů spokojenosti pak klienti poradců Partners vychází jako plně informovaní a obecně máme velmi dobrou zpětnou vazbu.
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi