UNIQA, nový obchodní partner
Lada Kičmerová | 14. 1. 2010 | Vstoupit do diskuze
"Ústředními lidmi pro spolupráci s Partners jsou David Nepraš a Peter Kucharík. Oba jsou mladí, milí, vstřícní, kreativní, přitom však spolehliví a zodpovědní." Ivana FEROVÁ z pojišťovny UNIQA představuje svůj tým i produktové speciality v portfoliu.
UNIQA se stala novým obchodním partnerem společnosti Partners. Proč je tato spolupráce podle vás důležitá?
Protože naším krédem vždy bylo poskytovat klientům co nejkomplexnější služby, velmi si vážíme obchodních partnerů, kteří se též orientují na komplexnost. Od spolupráce se společností Partners si slibujeme především rozšíření kmene o tzv. „vícesmluvní“ klienty, kteří jsou stabilní, což je v dnešní nelehké ekonomické situaci jednoznačnou devizou. Od naší vzájemné spolupráce tedy očekáváme především kvalitu, nikoliv kvantitu.
Na jaké nejzajímavější produkty ve vašem portfoliu se poradci Partners mohou těšit?
UNIQA se po celých 17 let svého působení na českém pojistném trhu snažila být průkopníkem a nejednou uvedla jako první na český pojistný trh úplně nové, nadčasové produkty.
Za velmi inovativní považujeme naše pojištění motorových vozidel, které v současnosti nabízí kromě krytí běžných rizik širokou paletu nestandardních pojištění – namátkou zmíním pojištění s plněním v nové ceně i v případě totálních škod KASKO MAX, či povinné ručení POV MAX, které zahrnuje i pojištění škod na vlastním vozidle způsobených požárem, živly (kroupami, povodní, vichřicí) a také odcizením vozidla.
Velmi zajímavé je na českém trhu zatím málo obvyklé pojištění GAP, které slouží k dopojištění rozdílu mezi pořizovací a obecnou cenou u leasovaných vozidel. V neposlední řadě bych chtěla vyzvednout naši novou rozšířenou asistenční službu, která poskytuje klientům dle mého soudu aktuálně nejbohatší služby na trhu, např. náhradní vůz k nehodě, pohonné hmoty na zavolání, meteoservis aj..
Velkou pozornost též věnujeme problematice komerčního zdravotního pojištění, které je vzhledem ke stavu české legislativy Popelkou, ale my jsme přesvědčeni, že zásadní reforma českého zdravotnictví dříve či později musí přijít. A jak říká lidová moudrost: „štěstí přeje připraveným“.
V loňském roce jsme si nechali udělat studii a výzkum trhu na téma zdravotní pojištění u renomovaných agentur Boston Consulting a ARKO Projekt. Zajímalo nás, o jaké produkty v oblasti nadstandardní zdravotní péče by měli lidé zájem a kolik by byli za tuto péči ochotni zaplatit. Výzkumy ukázaly, že čeští klienti jsou s kvalitou zdravotní péče celkem spokojeni. Nespokojeni jsou však s čekací dobou ve zdravotnických zařízeních a s chováním zdravotnického personálu. Na základě výsledků výzkumu jsme v nedávné době na trh uvedli nový zdravotní asistenční program MedUNIQA, určený jednotlivcům, rodinám i firemní klientele.
Nemalou pozornost věnujeme též problematice pojištění denních dávek v pracovní neschopnosti, nemocničních denních dávek, a to jak pro zaměstnance, tak pro podnikatele a živnostníky. Pro ty máme i velmi zajímavý produkt, zajišťující pokrytí nezbytných nákladů v případě přerušení provozu z různých příčin – tento produkt poskytuje podnikatelům i drobným živnostníkům jistotu, že v době jejich nemoci, úrazu, živelné havárie apod. dostanou jejich zaměstnanci mzdu, pojišťovna za ně zaplatí paušální platby, nájmy, leasingové splátky apod..
V poslední době též výrazně stoupl zájem o pojištění denní dávky při nedobrovolné ztrátě zaměstnání.
Čím se pojišťovna UNIQA odlišuje od své konkurence?
Ve vztahu k obchodním partnerům především individuálním osobním přístupem, silným servisním týmem složeným z odborně fundovaných, ale především vstřícných a motivovaných lidí. V oblasti vývoje nových produktů je UNIQA známá svou kreativitou a flexibilitou.
Ve vztahu ke klientům se zaměřujeme na komplexní „vícesmluvní“ klienty. Pro ty máme propracovaný systém benefitů, zahrnující obchodní slevy na pojistném, vracení části pojistného v případě bezeškodního průběhu, zohlednění celkového přínosu klienta a jeho rodinných příslušníků při posuzování jednotlivých škodních událostí. Našim komplexním klientům poskytujeme zdarma nadstandardní služby jako meteoservis MeteoUNIQA, asistenční a informační službu UNIQA Companion a mnohé další.
Jak bude probíhat informování poradců o produktech a uzavírání pojistných smluv UNIQA?
Vaše otázka přichází příliš brzy, naše vzájemná spolupráce je teprve v plenkách, inkoust na podpisech smlouvy o obchodní spolupráci ještě nezaschnul!
Primárním informačním zdrojem pro spolupracovníky Partners bude systém Prometeus, ale samozřejmě společně s vedením společnosti Partners a s jejich předními obchodními manažery hledáme alternativní cesty, vycházející z výše zmíněného individuálního, jedinečného přístupu ke každému obchodnímu partnerovi.
V této oblasti mám velký sen, jehož splnění považuji za prestižní záležitost. UNIQA disponuje obchodně-správním on-line systémem POS (Point Of Sale), který umožňuje každému poradci nejen kalkulovat nabídky na pojištění, nýbrž i sjednávat pojistné smlouvy, vytvářet si klientské databáze a statistiky, sledovat průběžně interní pochod návrhů do okamžiku jejich akceptace, u běžících smluv sledovat proplacenost, atd.. Jelikož on-line systém POS klade na své uživatele určité nároky v oblasti technického vybavení a odborných znalostí, mnozí naši stávající partneři se využití této technologické novinky brání a setrvávají u tradičních postupů.
Do spolupráce se společností Partners vkládám naději, že vaši poradci přijmou systém POS jako výzvu a svými poznatky a náměty nám pomohou dovést tento obchodní systém k dokonalosti. Současně však musím přiznat, že množina stávajících uživatelů je zhruba stejně velká, jako je aktuální počet poradců společnosti Partnes. Takže zajisté chápete, že nárazová implementace vstupních dat vedoucí k zdvojnásobení objemu je pro nás trošku technologickým oříškem. Ale uděláme maximum pro to, aby se nám podařilo tuto ambiciózní vizi realizovat.
Na koho se mohou poradci v pojišťovně UNIQA obracet s dotazy?
UNIQA se intenzivně orientuje na spolupráci s externími poradenskými společnostmi již od r. 1996, takže za ta léta jsme posbírali spoustu zkušeností a vybudovali silný servisní tým, silnější, než jakými disponují mnohé větší pojišťovny na trhu, tým, v němž se vyjma období chřipkové epidemie můžete spolehnout na 100%-ní zastupitelnost.
Ale těmi ústředními lidmi, kteří se budou hlavní měrou podílet na formování naší vzájemné spolupráce, budou David Nepraš a Peter Kucharík. Oba jsou mladí, milí, vstřícní, kreativní, přitom však spolehliví a zodpovědní, a mají smysl pro humor!
Doufám, že je poradci Partners přijmou za vlastní a budou s jejich servisem, tudíž i se značkou UNIQA, spokojení. David pracuje v pražském servisním centru pro makléře, Petr pracuje v brněnském servisním centru, ale v případě potřeby se navzájem alternují.
Chystáte nějaké novinky v produktovém portfoliu, které byste chtěla zmínit?
Děkuji vám za tuto otázku, neboť na počátek roku 2010 jsme připravili spoustu produktových novinek. V lednu jsme výrazným způsobem inovovali pojištění rodinných domků a domácností TOP1, na únor připravujeme inovaci velmi oblíbeného produktu Rizikové životní pojištění s dividendou, na duben chystáme zcela zásadní inovaci individuálního úrazového pojištění. Doufám, že tyto novinky si najdou své místo i v produktovém portfoliu společnosti Partners.
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi