AEGON představuje e-Underwriting
Partners | 6. 5. 2010 | Vstoupit do diskuze
Naším dlouhodobým projektem pro poradce je takzvaná mobilní kancelář. Chceme využít komunikační a informační technologie ke zrychlení a zkvalitnění procesů," říká Tomáš MOHORKO, lektor a metodik pojišťovny AEGON.
Na začátku dubna jste představili novou službu AEGON Express a momentálně vrcholí série setkání s poradci Partners přímo u nich v regionech. O co se jedná?
Pod názvem e-Underwriting AEGON Expres se ukrývá služba, kterou poradci Partners dostávají jako první v ČR. Je to on-line zdravotní dotazník, který umožní posouzení zdravotního stavu klienta uzavírajícího pojistnou smlouvu přímo na schůzce s poradcem.
Takže místo papírového formuláře vyplňuje klient zdravotní dotazník v počítači?
Ano, ale to hlavní kouzlo není v tom, že vyplňuje elektronický formulář místo papírového, ale v tom, že ten formulář je on-line připojen přímo na systém pojišťovny, který okamžitě vyhodnocuje, jestli je klient pojistitelný. Nemusím proto čekat, až mi z pojišťovny přijde informace, že smlouva byla akceptována. Hned na místě vím, jestli pojišťovna smlouvu akceptuje, jestli navrhuje nějakou rizikovou přirážku, výluku nebo jestli potřebuje doplňující zdravotní dokumentaci.
A je to stoprocentní? Mám jistotu, že když mi klient projde elektronickým underwritingem, tak už pojišťovna nebude dělat žádné změny?
Přesně tak, ten systém jsme vyvíjeli s Mnichovskou zajišťovnou, u které si my jako pojišťovna zajišťujeme naše rizika, a ta nám garantuje, že výsledky e-underwritingu bude akceptovat. Poradce navíc může software využívat nejenom přímo při finálním uzavírání smlouvy, ale v podstatě si může testovat zdravotní stav klienta bez nutnosti uzavřít smlouvu.
Dokáže elektronický underwriting zpracovat všechny klienty?
Bohužel u některých klientů, kteří mají „komplikovaný zdravotní stav“ se může stát, že systém nedokáže zdravotní stav klienta vyhodnotit a bude potřeba, aby prošel klasickým zdravotním underwritingem s doplněním zdravotní dokumentace. Podle zkušeností zajišťovny ale projde 75 % klientů rovnou. A v případě, že klient elektronickým underwritingem neprojde, dozví se to poradce hned na místě a nemusí čekat na vratku od pojišťovny.
Co tedy považujete za hlavní výhodu této služby?
Jednoznačně rychlost. Když vyplníte s klientem papírový dotazník, tak čekáte na akceptaci smlouvy u pojišťovny v průměru 27 dní (to je doba, kterou zabere veškerý administrativní proces se smlouvou na centrále Partners a AEGONu). Elektronický underwriting vyplníte s klientem rovnou na schůzce a víte, jak na tom klient je, během necelých 20 minut.
A s tím je spojené také zvýšení profesionality práce poradců. Nestane se vám, že by vám pojišťovna smlouvu vracela k doplnění kvůli špatně vyplněnému dotazníku, víte hned, kolik klient platí za rizika, jestli vám pojišťovna akceptuje všechna připojištění.
Myslíte, že váš systém nahradí zaběhlé papírové formuláře?
Jsme o tom přesvědčeni. Ten systém jsme nevyvíjeli z nuly, ale čerpali ze zkušeností ze zahraničí, kde jsou finanční služby přece jenom víc rozvinuté. 70 % zprostředkovatelů ve Velké Británii vůbec neuzavře smlouvu životního pojištění bez elektronického underwritingu.
Systém je jednoduchý a spolu s naším modelačním softwarem a elektronickým formulářem poradcům obrovsky zjednodušuje život. Všechny údaje zadáváte jenom jednou, automaticky se vám generují veškeré potřebné dokumenty, máte jistotu, že jste všechna okénka vyplnili správně.
Navíc rychlá akceptace smlouvy znamená pro poradce, že dostane za svoji práci dříve peníze a to je jednoznačný argument.
Jaké máte další plány v oblasti služeb pro poradce?
Dlouhodobým projektem, do kterého spadají již aktivní nástroje jako je náš modelační software AEGON Expert, elektronický formulář nebo právě e-Underwriting AEGON Expres, je tzv. mobilní kancelář. Chceme využít komunikační a informační technologie ke zrychlení a zkvalitnění procesů.
Dalším krokem k plně mobilní kanceláři je třeba elektronický podpis smlouvy, přímá úhrada prvního pojistného atd.
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi