Noví podnikatelé a aktivní klienti. Na ně se musíme letos zaměřit

Zuzana Fendrychová | 4. 2. 2025 | Vstoupit do diskuze

Na tradiční novoroční konferenci Kick-off zaznělo vše, co uplynulý pestrý - slovy spoluzakladatele Partners Petra Borkovce „hustej“ – rok přinesl. Pro veřejnost jsme otevřeli poradenskou Partners Banku, získali licenci OCP, rozjeli pojištění dlouhodobé péče a mnoho dalšího. Pokud toto všechno převedeme do řeči čísel, vyjde nám odhadovaný, rekordní obrat Skupiny 5 miliard korun. A jak takového úspěchu využít letos? Najít nové parťáky do podnikání a zaktivovat klienty, aby se pro ně Partners Banka stala první a hlavní volbou pro všechny finanční operace.

Noví podnikatelé a aktivní klienti. Na ně se musíme letos zaměřit

„V mnoha směrech se nám dařilo, a to samozřejmě hlavně díky Partners Bance. Hodně to udělalo s brandem, se společností jako takovou. Všechno, co děláme, stavíme jako multigenerační byznys. A není to sranda, protože trh je extrémně regulovaný, ovlivňuje nás hodně věcí, konkurence, technologický vývoj, ochrana spotřebitele. A do toho musíme investovat, což vyžaduje odvahu. Proto se musíme vyvíjet dál a rozvíjet se,“ řekl na úvod brněnské konference Petr Borkovec. A hned ukázal hlavní čísla, která nejlépe vystihují loňský rok: 560 tisíc smluv, to je o 69 % víc než v roce 2023. „To je úžasný v tom, že jde o obrovský nárůst interakce, kterou máme s klienty. Mám z toho velkou radost, protože právě proto Banka vznikla, aby zajistila právě tu interakci a otevřela nám dveře do další, velké části životů klientů. Nový byznys strašně vyrostl, a to je úspěch vaší práce, jsem za to strašně rád. Je to super!“ dodal Petr s tím, že Česko a Slovensko se dohromady postaraly o skoro 12 milionů BJ.

Další radost měl z faktu, že bylo provedeno na 50 tisíc analýz jen v ČR a přibylo 22 tisíc Core klientů (tj. těch, kdo mají u Partners životko, investice i penze) - jeho slovy „masakr“.  Podrobně se zaměřil také na hypoteční úvěry, jejichž postupný růst se očekával: „Klienti je chtějí. Ale je tam největší konkurence, proto je to můj nejoblíbenější segment – přidaná hodnota je obrovská. Ve spolupráci s Gepardy jsme získali 11 % trhu a jsme dvojka na trhu.“ Pod loňský výsledek se taky hodně podepsaly penze. „Byl obrovský skok v příspěvcích u penzijka. Roztáčíme sněhovou kouli a začíná to fungovat, vždyť 25 milionů z následných provizí znamená 79% nárůst. Podíl klientů v účastnických fondech a v akcích – tím se na trhu zásadně odlišujeme, a to je strašně důležitý. A ještě se to výrazně změní, jakmile spustíme alternativní účastnický fond. Povede to k další přidané hodnotě pro klienta a většímu odměňování,“ doplnil generální ředitel Skupiny.    

Jedna z mála věcí, kterou lze označit neúspěchem, bylo vloni životní pojištění. Jeho podíl na celku klesl na 30 %, o rok dříve to bylo 34 %, v roce 2022 dokonce 37 %. „Je to cena za to, že se fokusujeme jinam. Přál bych si, že když uděláme 50 nových analýz, tak aby se to projevilo taky na životním pojištění. A to se nestalo. Přitom stále platí, že tohle je segment, který až na pár výjimek – velké firmy ho obecně neumějí s takovou efektivitou – děláme a dokážeme dobře my. A bylo by fajn na to nezapomenout, protože pro klienta je to opravdu služba s velkou přidanou hodnotou,“ apeloval Petr s tím, že růst můžeme taky v neživotě, v rámci osobní péče, práce s klientem, kde by právě životní pojištění a zajištění majetku měly být naprostou samozřejmostí. A to platí i u nového klienta; zajištění životního standardu je prostě základ.

Nábory a kmeny

„Náborově byl rok 24 úspěšný a můžeme za to poděkovat partnerství Jitky Lucbauerové, profíkům a franšízám. Celkové číslo není špatné. Ale horší je, že náborově – podnikatelsky to nebyl dobrý rok, stagnoval totiž nárůst do struktury, potřebujeme víc podnikatelů. Tady musíme zabrat, protože právě struktura je naše budoucnost,“ zhodnotil Petr počet nováčků v systému (984, z toho jen 163 je již ukončených).  

„Máme mraky nových klientů, takže to berme tak, že 157 tisíc domácností nemá životko, dalších 139 tisíc nemá investice, 255 tisíc zase nemá povinné ručení anebo havarijní pojištění a 204 tisíce nemají od nás penzijko. To je obrovský potenciál, protože těch 50 tisíc nových analýz je super číslo, ale pořád máme jen 5 % potenciálu trhu, máme na mnohem víc,“ demonstroval Petr Borkovec, proč dál budou kmeny hnacími motory růstu, a zdůraznil, že jedním z hlavních holdingových OKR je nyní budovat BANKO-PORADENSTVÍ. 

Franšízy poprvé rostly pomaleji (17,6 % RŮST V BJ, 17,5 % RŮST V BJ BEZ AUTOMATEK): „Franšízy dospěly, vloni to bylo hodně o obnově, o práci se stávajícími. Velké FR rostou v BJ pomalu, hodně franšízantů se taky vyměnilo. Stále jsou mega důležitá součást našeho byznysu, ale pořád je sakra kam růst. Mimochodem, v plánu je ročně stavět 25 až 30 poboček ročně. Realita ale bude spíš 15 až 20, což i tak bude naprosto super, “ zamyslel se Petr.   

Ekonomické vyhodnocení

Na 5 miliard  se odhaduje společný obrat společností v širší Skupině. „Mluvíme o 25% růstu. To číslo vyjadřuje stabilitu: PFS rostla velmi slušně, růst by ale byl větší, kdyby tam byly všechny hypotéky, ale ty jsou už byly půlku minulého roku v Gepardech. Což je důkaz, že i bez hypoték to pro firmu jde. PFS je srdce, které financuje, bez ní by to jednoduše nešlo. Musíme expandovat, musíme růst, abychom nebyli citliví na jakékoliv výkyvy,“ vzkázal Petr s tím, že díky skvělé kampani připravené marketingovým oddělením se úspěšně rozjela Partners Banka – před Pokáčem nebylo zkrátka úniku – díky čemuž přišli noví, bonitní klienti. Ale znovu: PFS bude hnát byznys, když získá nové parťáky do podnikání a ti zase nové klienty. A i Banka pomůže náboru, na což se letos musíme nevyhnutelně zaměřit. I v marketingové komunikaci se budeme více zaměřovat na mladou generaci.   

Kde jsou ještě rezervy? „V počtu aktivních klientů. Zatím ještě Banka neplní cíl, který máme. Většina z klientů jsou totiž na spořácích. Jen 18 tisíc z nich má trvalák a bere ho jako svůj hlavní účet, jen malému procentu na účet chodí výplata. Přitom Banka vznikla primárně proto, aby vám ochránila klientský kmen před konkurencí, abyste měli data, mohli kooperovat. A k tomu je nutné, aby klienti Banku využívali aktivně. Jde ale taky o to, jak s klientem komunikujete, jak s ním obchodujete. Zajímavé je, že člověk, který přišel z online prostředí se chová téměř na chlup stejně, jako ten, kdo šel pro účet za poradcem. A pak pamatujte, že životní pojištění je základ. To, že jeho produkce klesla o 7 %, je velká škoda,“ mluvil Petr přímo k poradcům.   

Taky zaznělo:

  • Rumunsko zatím vypadá velmi dobře, a to mluvíme o obtížném trhu i politicky. Lidi z Rumunska sem přijeli, setkali se s mnoha kolegy, ale je před námi hodně práce. A nutno za to poděkovat Tomáši Chadzivasilisovi.
  • Pro dluhopisy i akcie bude letošek zajímavé období, ačkoliv se může stát cokoliv a nikdo nevidí do hlavy prezidentu Trumpovi. I na technologie bude zaměřená pozornost, jsou hodně nahoře. Velkou příležitostí bude nový alternativní účastnický fond, nové investiční produkty obecně, bonitní klienti v Bance. 
  • Přišli lidi z CzechCrunche i s šéfredaktorem a asi se chtěli přesvědčit, že Radim existuje. Tak nás požádali o společný rozhovor, protože jinak do médií většinou kecám já a Radim vůbec. A tak vzniknul náš první společný rozhovor. Úsměvné je, že se jim nepodařilo najít, co máme my dva společného. (Rozhovor rozdělený na dvě části si přečtěte ZDE a ZDE.)

Byznysový výhled na rok 2025 

„Čeká nás hustý rok. I když trh nebude jednoduchý, tak součet čísel pro celou Skupinu vychází hodně slušně,“ komentuje Petr, proč je v plánu letošního obratu napsáno číslo 6,2 miliard Kč: „Porostou kmeny, poroste hypoteční byznys, vyrostou investiční dceřinky, Banku dostaneme do čistého obratu, poroste Simplea a taky Slovensko s Rumunskem. Ale pokud budeme pracovat víc a k tomu přidáme expanzi, nábor a nové klienty, tak to číslo bude nakonec úplně jiné.“  Mezi pozitivní signály patří, že ekonomika a trhy půjdou nahoru (ačkoliv ne tolik, jako vloni), stejně tak reálné mzdy a s tím související rozjezd spotřeby domácností, naopak inflace bude klesat.

Nejsme lovci výnosů

Nutností je zmínit potenciál, který se i letos pojí s investicemi. „Bude to zajímavý trh pro nemovitosti. Když pominu bonitní klienty s desítkami milionů, tak pro běžného člověka je portfolio extrémně důležité. Protože opravdu nikdy není nic jistého! O to se musíme postarat, to je naše práce, aby klienta nepotkalo nic hrozného a majetek mu rostl. Naší prací není najít co nejvyšší výnos s co nejmenším rizikem. Nejsme lovci výnosů, jsme naopak ochránci hodnoty majetku. Proto využijte Partners Banku, její brutální marketingovou kampaň. Využijte toho k aktivaci klientů, k náborování. Máte na to nástroje, jděte do toho naplno,“ dodal na závěr Petr Borkovec.  

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: