Co si člověk neudělá sám, to nemá

Zuzana Fendrychová | 9. 12. 2024 | Vstoupit do diskuze

Ivo Chládek je muž činu, dokonce si musel částečně svou pobočku „postavit“ přes noc vlastníma rukama: „Nikdy na tu noc nezapomenu.“ Před rokem se totiž nadchnul pro nápad otevřít pobočku Partners Banky v obchodním centru a dneska v ní už s kolegy vítá první klienty. V pražském OC Letňany najdete jeho unikátní kancelář s tónovanými skly na strategickém místě – přímo u pokladem supermarketu, kudy proudí davy lidí.

Co si člověk neudělá sám, to nemá

Jak sezrodil nápad otevřít pobočku v obchodním centru, nezvažoval jste i otevření „klasické“ v nějakém vlastním prostoru?

Nápad se zrodil přesně před rokem, kdy jsem při osobním seznamování s bankéři, právě v podobných prostorách v nákupním centru, zjistil počty klientů, které obslouží a o kolik se starají. Ihned jsem si představil stejnou situaci u nás za několik let. A díky návštěvnosti lidí v OC to může být několik tisíc klientů pod naší správou – jako to mají oni. Ihned jsem začal vymýšlet, jak vytvořit soukromí, aby to fungovalo i na náš koncept. Klasický koncept jsem nezvažoval.

Jaké jsou výhody umístění v OC?

Výhody jsou jednoduché, každý den kolem pobočky ze všech stran projdou tisíce, někde i desetitisíce klientů. Dřív nebo později si nás všimnou, případně se zastaví i jen na popovídání, co jsme zač, jaké jsou naše výhody. 

Někdy se také jdou pouze vyfotit s Pokáčem, který je nalepený zvenku, že ho milují a tak dále. Je to často sranda. :-)

Slibujete si tedy, že díky přítomnosti v OC budete mít hlavně šanci oslovit víc klientů…

Přesně jak říkáte, samozřejmě kvalitní doporučení je základ. Tzv. “walk in” je pořád doplněk, takový bonus, na který se nejde spoléhat každý den. Zrovna včera byl i poprvé den, kdy nepřišel nikdo. Dobrá situace pro úpravu myšlení a strategie, jak toto vyřešit, aby den nebyl zbytečný. Každý den při otevírací době od 10 do 20 hodin se donutíte něco pro byznys udělat, když to tu budujete. Každý den zjišťujeme a zapisujeme s koncipienty do tabulky, z jakého důvodu klienti chodí, co je zajímá. Věřím, že budou nákupní centra více investiční a některá více úvěrová. A koncipienti zajímající se více o tyto konkrétní směry budou moci pracovat v těch OC, kde to bude přesně pro ně. Jen přemýšlím lehce dopředu. Zatím je ještě brzy. 

Pomáhá vám nyní trochu předvánoční čas, kdy lidé už nakupují vánoční dárky?

Denně tu jsou 1, 2 klienti. Pořád je to nový koncept, takže rozjezd je pomalý.

Reakce jsou vždy velmi pozitivní. Jeden pár se přišel zvenku jen podívat dovnitř, jestli vidí dobře, protože nás z dálky viděl a pak jsme se jim ztratili. Tak si oba říkali, jestli to je nějaká projekce. A že nás jako banku využívají a jsou moc spokojeni. Negace žádná nebyla a asi není ani důvod. 

Nebojíte se přímé konkurence, v OC bývá hned několik zastoupení různých bankovních domů?

Konkurence je tu veliká, kiosek MBank hned 20 metrů vedle. Raiffka také. S většinou bankéřů se znám. Líbí se jim náš koncept otevřeného bankovnictví, takže postupné „oťukávání” a být v blízkosti je výborná personální taktika. 

Amáte nějaké vtipné historky z příprav pobočky?

Vtipných? Nejdříve to bylo spíše k pláči, ale pak se to otočilo k dobrému. Starší pán – který lepí 30 let folie na sklo – tak po prvním zničeném skle s těmito zatemňovacími foliemi a několika tisících korunách škody řekl, že to dělat nebude a odešel. Dalších cca 5 lidí pouze přes telefon řeklo, že to neumí, nikdy nedělali a dělat nebudou. Jsou to jediné folie, které se lepí na sucho, ne na mokro. Nezbylo nic jiného než si dát od 21 do 9 hodin noční sám v OC a jít do risku. A dát to. Nikdy na tu noc nezapomenu, stres, lehké naštvání na celý svět a na všechny lepiče folií, ale zvládlo se to. Emoce, které nejde popsat, ale pouze zažít osobně. A zkušenosti, které získáváme chybami jsou k nezaplacení. To ráno, kdy jsem to dodělal, bylo moje nejšťastnější a nejveselejší asi za celý můj život. :-) Celou cestu domů mě muzika naplno a hlasitý řev (určitě ne zpěv) doprovázely domů.

Poslední otázka: Co byste své pobočce a Partners Bance popřál do nového roku?  

Ať se Bance, každé pobočce, každé manažerské skupině daří v růstu, v získávání nových spokojených klientů. Obsazování trhu je strategická hra jako kdysi na počítači, když mi bylo 12 let, jen v reálném životě. Pojďme společnými silami tuto hru hrát a vyhrát. 

Moc děkuji za příležitost tento projekt uskutečnit, inspirovat a budovat to, co nás dělá šťastnými. Užijte si svátky v klidu a do roku 2025 přeji hodně sil a pozitivní energie.

Děkujeme za rozhovor a držíme pobočce pěsti, ať se nový koncept co nejrychleji zalíbí mnoha spokojeným klientům. 

6

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: