Největší meziroční růst 2022

Zuzana Fendrychová | 5. 9. 2023 | Vstoupit do diskuze

Tomasz Bilan před dvěma lety udělal důležité rozhodnutí, ačkoliv dobře věděl, že výsledky se projeví až po nějaké době. Čas ale rychle utekl a nábor „netknutých“ lidí se vloni proměnil v 93% růst. Po zásluze tak byl na výroční konferenci ve Zlíně vyhlášen vítězem kategorie Největší meziroční růst 2022. V rozhovoru pro web JsmePartners.cz přiznal, že větší přínos pro něj má „vybojovaný“ klient než ten, který přijde sám.

Největší meziroční růst 2022

U vašeho jména stojí meziroční růst 93 %, blahopřejeme k takovému úspěchu. Prozradíte, jak moc práce za tím stojí?  

Je to tak, je tam 93% růst z roku na rok, nutno možná ale i říct, že to není jen práce jednoho roku. Myslím, že hlavní „práce“ byla tak půl roku až rok ještě před tím, kdy bylo potřeba učinit rozhodnutí, kam dál a jakým způsobem cestu uchopit. Začalo to uvědoměním, s kým se mně dobře pracuje, kde mě to nejvíc baví a jakou energii to bude stát. Na základě toho mi vyšlo, nebo spíš jsem si uvědomil, že pokud najdu schopné, i kdyby řádově mladší parťáky, projeví se to ne sice hned, ale právě v horizontu roku až dvou, po které výsledky nebudou tolik vidět, ale když to udělám správně, růst pak bude násobně větší a položím lepší základ firmy. 

Vrátil jsem se tak zpět k tomu, co mi vždy šlo, a to je nábor mladých „netknutých“ lidí, do kterých vložím kopu energie, správné postoje a hodnoty, odsedím si s nimi každý krok a výsledkem je nový 21letý manažer a parta supr kluků a holek, kde mě to baví, kteří mají správné postoje a hodnoty a, jak je vidět, šíří i dobrou službu mezi klienty.

Jaké jsou vaše aktuální cíle a přání, jakým obchodním a kariérním výsledkům byste se chtěl přiblížit letos či v dalších letech?

Rozhodnutí a změna, co jsem před těmi dvěma lety udělal, vedly teď k tomu, že k 2Q 2023 jsme povýšili na Senior manažerství, z čehož mám radost. Ale hlavně mám radost z toho, že to byl právě drajv nových mladých struktur, které se podařilo díky energii vytvořit a kteří se mou tvoří neskutečnou energii a zázemí pro další mladé lidi. 

Další krok je teď povýšení dalších 4 nových manažerů a 93% růst rozhodně překonat. S tím se pojí větší nábory, takže skupinu 36 lidí chci do roka rozšířit na alespoň 90, s čímž se zákonitě bude pojit i růst a další vlny povýšení a energie, kterými teď žijeme.

Chodí již klienti sami za vámi, nebo se stále víc vyplácí váš proaktivní přístup?

Na jednu stranu jsme si na začátku říkali se ségrou Joannou Bilanovu, jak to bude krásné, když už budeme na call-party jen sedět a lidi se nám budou snažit dovolat sami. Na druhou stranu vnímám, že právě ta „dravost“ v hledání nových příležitostí a klientů z nás dělá lepší obchodníky, s větším sebevědomím a mnohem samostatnější. Vždy, když je klient „vybojovaný“, je to větší přínos pro poradce, než ten. který „přišel sám“. Hlavně v sebevědomí, dovednosti najít si své místo a svou klientelu. Teď po letech už vím a jsem rád za to, že nás učili najít si klienta, a dravost se pak projevuje i v náboru, kde nečekáme „až někdo přijde“, ale pro ty schopné, ať už klienty, nebo spolupracovníky si dojdeme sami.

Vnímáte nějak, že se upravuje vztah lidí k finančním poradcům a jejich službám? Chápou již, že jejich přidaná hodnota je opravdu obrovská?

K nějaké změně určitě došlo, před 10 lety jsme bojovali s tím, že nikdo nevěděl, nebo tam před námi už byl někdo z nejmenované třípísmenkové společnosti. Doba se tolik nezměnila. Spíše v tom, že klient už sám je chytřejší, ví víc než před tím, má už tak nějak v povědomí, že možná časem někoho na finance bude potřebovat, a s rostoucí známosti Partners, s povědomím, které o sobě šíříme, není vzácnost, že klient před schůzkou už ví o Partners základy.

Vnímám, že doba je jiná a jsem mnohem radši, když klient už nějaké povědomí má a my mu jen ukážeme, že s námi to půjde rychleji a lépe. Je to stejné jako se cvičením, každý ví, že by měl cvičit. Zároveň ale ví, že s trenérem bude mít vždy výsledky lepší a rychlejší. Stejně jako s námi ve financích.

O jaké produkty si lidé už říkají sami, k jakým je ještě musíte přemlouvat?

„Člověk neví, co chce, dokud mu to neukážeme“ samozřejmě s nadsázkou řečeno, ale pořád drtivá většina lidí ví jen o základních produktech, myslí si, že „životko“ a „pojištění“ - když se bavíme o životních pojištěních - jsou rozdílné věci. O co ale je trochu větší zájem a povědomí, jsou rozhodně investice, kde už klienti vědí, že chtějí někde výnos, ale nevědí kde a nechtějí se nechat „napálit“. V dnešní době, kdy je moderní si investice řídit sami a investiční aplikace se zbavují zodpovědnosti za složení investičních portfolií a vytvářejí jakousi „samoobsluhu“ fondů, vnímám, že je naše práce o to víc potřebná, aby se právě klienti nespálili.

Máte ještě v mysli výroční konferenci a co nejzajímavějšího z programu ve vás stále rezonuje?

Jedna z věcí je paradoxně první z vět Kuby Prachaře: „Když se nic nezmění, tak se nic nezmění“, kterou ale mám i z porady Radima Lukeše a je v tom spoustu pravdy. Když budeme dělat pořád to samé, s těmi stejnými chybami a zákonitě i výsledky, tak se nikam neposuneme. Nevím, jestli to bylo řečeno zrovna tam, nebo mě to jen utvrdilo v myšlence a směru, ale zapamatoval jsem si, že to bude rok náboru, kvalitního zapracování nových lidí a hlavně růstu. Protože, jak nám vždycky říkal Honza Vodehnal s Michalem Krejčím: „Kdo má čísla, je dobrý, ale kdo má růst, ten je zajímavý.“

 

 

0

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: