Partners Marketů už je přes 150

Zuzana Fendrychová | 25. 5. 2023 | Vstoupit do diskuze

Jan Chlumský se druhým rokem stará o realizace nových Partners Marketů, kterých už je více než 150 po celé České republice. Jen za první letošní čtvrtletí jich přibylo rekordních 13. Tato čísla dokazují, že zájem o tento franšízový model trvá i navzdory ekonomicky nelehkému období. Je to dáno i tím, že lidem v Partners se daří oslovovat správné osobnosti, které touží po nezávislosti a podnikatelském úspěchu. A přesně to Partners Markety franšízantům nabízejí.

Partners Marketů už je přes 150

Celkový počet poboček se již dostal přes magickou hranici čísla 150. K tomu je třeba pogratulovat.

„Ano, poboček je aktuálně 152, což nás v tuto chvíli řadí na 4. místo v rámci „bankovní“ pobočkové sítě v České republice. V prvním kvartále tohoto roku se nám podařilo dokončit realizaci rekordních 13 poboček, v tomto směru jsme určitě jedničky na celém finančním trhu a ukazuje to, jaký je zájem o model Partners Marketu i v tomto ekonomicky složitém období.“

Podívejme se trochu více na přípravy. Jak dlouhý je vlastně proces od nápadu po otevření nového Partners Marketu?  

„Délka procesu od nápadu po otevření pobočky může být velmi variabilní v závislosti na dostupnosti prostor, jednání se samotným nájemcem apod. Ale franšízanti jsou v tomto směru většinou dobře připraveni. Můžeme říct, že od podpisu nájemní smlouvy do otevření jsou to 3 měsíce. Během tohoto musí proběhnout samotné zaměření pobočky, následně návrhy, které musí odsouhlasit franšízant a my na centrále, pak se vyrobí nábytek dle franšízového konceptu, během toho probíhají stavební práce na pobočce a v poslední fázi je samotná instalace nábytku. Při každé realizaci pobočky pomáhá s řešením všech souvisejících věcí koordinátor výstavby, aktuálně máme 2 kolegy, kteří mají rozdělené Česko a Slovensko. A na některých pobočkách nám vypomáhá externí kolega.“

Co z toho vyjmenovaného franšízanty zaměstnává při přípravách nejvíc, pokud to lze vůbec říct?

„V rámci přípravy je nejsložitější najít vhodný prostor za příznivou cenu. Situace se v posledních měsících mírně zlepšila a nahrává nám v tom i to, že některé banky zavírají své pobočky a tyto prostory využíváme pro pobočky Partners Marketů. Aktuálně máme v určité fázi realizace 3 takové pobočky.“

V čem vlastně spočívá z obchodního pohledu největší síla husté sítě poboček?

„Hustá síť poboček poskytuje společnosti velkou konkurenční výhodu v oblasti zákaznické zkušenosti a služby, kterou Partners poskytují. Vzhledem k tomu, že i s příchodem banky se nadále budeme zaměřovat na poradenství klientům, tak jsou pobočky klíčové pro jednání s klienty. V Partners vidím velkou vůli ještě pobočkovou síť rozšiřovat.“

Poboček různých finančních institucí je v každém městě celá řada, v čem se liší Partners Markety?

„Partners Markety se určitě odlišují tím, že na samotném návrhu pobočky se podílí sám její majitel. Z toho důvodu si každý může pobočku upravit dle svých preferencí, někteří volí více otevřených jednacích míst na úkor uzavřených boxů. Toto se děje na základě jejich zkušeností s jejich klienty, my přidáváme naše zkušenosti v rámci předchozích realizací. Samozřejmě je nutné dodržet franšízový koncept, který zahrnuje povinné prvky jako recepce, tzv. kuchyňka, kde je možné přímo na hale připravit kávu či vodu, jednací místa s klientskými křesílky v barvách Partners.“  

Jak by tedy měla vypadat ideální pobočka?

„Ideální pobočka je pro nás na frekventovaném místě, kde se dá dobře zaparkovat nebo se tam dostat hromadnou dopravou. Klíčový je pro nás i vzhled samotného exteriéru, protože to je to první, čeho si klient všimne. Preferujeme tedy nové budovy nebo budovy po rekonstrukci v centru měst nebo lokalit, kde se lidé pohybují v rámci celého dne. Samozřejmě, jak jsem již zmiňoval, je pro nás klíčový i klientský zážitek na pobočce. Na všech pobočkách Partners Marketů bude do budoucna hudební kulisa, vůně a LCD panely. A s tím souvisí určitě káva, voda a další věci, které klient ve všech bankách určitě nedostane.“

Právě s klientskou zkušeností souvisí loňský mystery shopping, který dopadl po Partners Markety velmi dobře stran služeb a personálu. Ukázal přesto i něco, na čem se může dál pracovat?

„My jsme se zaměřili na část, která se týkala exteriéru a interiéru pobočky. Tady se nám ukázalo, že někteří klienti by chtěli větší soukromí, proto vždy v prvotním návrhu franšízantovi doporučujeme, aby na pobočce měl alespoň jedno místo k uzavřenému jednání. Několikrát se nám opakovalo, že by na pobočce mělo být více květin. V globále ale pobočky Partners Marketů lidé oceňovali jako moderní pobočky, kam by se rádi vrátili.“

Jak těžké je nyní hledání nových franšízantů, kteří mají o otevření poboček zájem?

„Hledání nových franšízantů je určitě náročný proces, protože kritéria pro schválení nového franšízanta jsou velmi náročná, ale lidé v Partners mají skvělé kontakty a daří se jim oslovovat správné lidi. A pak už je to o regionálních manažerech, kteří je připraví na tzv. schvalovačku, kde představí jejich business plán obchodnímu řediteli Honzovi Brejlovi a následně spoluzakladateli Partners Petru Borkovcovi. Tohle jde ale mimo můj tým, já se s novými franšízanty setkám až poté, co projdou celým schvalovacím procesem.“

A konečně, v brzké době pobočky čeká velká výzva v podobě změny na pobočky bankovní. Jak náročné to pro franšízanty bude?  

„Společně s marketingem a zástupci budoucí banky intenzivně řešíme, aby tento přechod byl pro samotné pobočky co nejjednodušší. Marketingové oddělení aktuálně navštěvuje všechny naše stávající Partners Markety a připravuje pro ně doporučení, co bude potřeba s přechodem na banku připravit. Co se týká samotného exteriérového brandingu, tak v tuto chvíli připravujeme výběrové řízení, abychom získali co nejnižší cenu a výměna exteriéru proběhla po udělení licence co nejrychleji. S celkovým rebrandingem franšízantům bude přímo pomáhat koordinátor výstavby a všechny kroky budou předem připravené.“

Jan Chlumský do Partners nastoupil před rokem a půl. Zodpovídá za tým lidí řešících realizace franšíz a všechno ostatní, co souvisí s franšízovým konceptem. Řeší také strategickou spolupráci s UniCredit Bank a podporu 22 poboček Partners/UCB. Jeho největším koníčkem je rodina, dále sjezdové lyžování s dětmi a po covidové době opět obnovené festivaly a koncerty. Bude mít velkou radost, až budou mít Partners druhou největší pobočkovou síť u nás. 😊 

Tak na to se těšíme taky!

Více o franšízách Partners Market se dozvíte ZDE.

 

 

4

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: