Časopis Finmag má novou šéfredaktorku

4. 5. 2022 | Vstoupit do diskuze

Nám dobře známý dvouměsíčník Finmag vede od dubna nová šéfredaktorka Adéla Vopěnková, která v minulosti psala pro Forbes nebo Czech Business Weekly. V posledních letech se podílí na magazínu Magnus pro J&T. Dosavadní šéfredaktor Ondra Tůma přechází v rámci našeho vydavatelství Next Page Media na místo ředitele titulu Football Club.

Časopis Finmag má novou šéfredaktorku

S novou šéfredaktorkou Adélou Vopěnkovou změnil časopis koncepci i podobu. Posledních šest let byl Finmag společenským magazínem s přesahem do financí a byznysu. Nový koncept klade důraz na byznys, počítá s větším prostorem pro byznysové příběhy. Společenská témata zůstávají, ale nebudou hrát prim. „Chceme časopis otevřít čtenářům z řad profesionálů a reálného byznysu,“ říká Adéla. Vizuální podoba je víc lifestylová.

„Naším cílem není čtenáře zahltit, ale vybírat pro ně to nejlepší z byznysu, společnosti, kultury, designu nebo vědy,“ uvedla. Chce se vyhnout jednostrannému zaměření: „Máme v plánu Finmag posunout do kategorie speciálních prémiových magazínů, která je běžná venku, ale u nás dosud neexistovala. Inspiraci jsme proto hledali v zahraničních časopisech jako Monocle, 1843, Le Point, „M“ od Le Monde či v některých mutacích Vanity Fair.“ Nechce časopis na jedno použití, ale takzvaný coffee table magazine.

Kromě obsahu se mění složení redakčního týmu. Do redakce s relaunchem přibyla art directorka Anna Setinská, která v minulosti působila v Elle či Harper’s Bazaaru, z vydavatelství Economia přišel editor Tomáš Wehle.

Finmag dál vychází v nákladu 10 000 kusů. Přibližně polovina dosud byla distribuována předplatitelům, z nich větší část tvořila skupina našich prémiových Partners klientů. Druhá polovina putovala na stánky. „Obchodně byly poslední dva roky pro Finmag extrémně úspěšné. Na druhou stranu stagnovalo předplatné,“ vysvětluje nová šéfredaktorka důvody, které vedly ke změně strategie. Vydavatelství též aktuálně obsazuje pozice specialistů distribuce a B2B a zároveň personálně posiluje obchodní tým: „Je čas se více zaměřit na marketing a práci s distribucí, abychom časopis mohli orientovat na širší skupinu předplatitelů.“

Relaunch Finmagu souvisí s expanzí Next Page Media, které po akvizici slovenských finančních portálů Peniaze.sk a Finance.sk loni koupilo zmíněný tištěný čtvrtletník Football Club. Také ten letos prošel redesignem a rozšířením o digitální formáty.

4

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: