Zatím je to adrenalinová jízda

9. 6. 2021 | Vstoupit do diskuze

Franšízový koncept Partners Marketů je tahounem růstu. Tak popisuje úspěšný začátek roku 2021 Jan Brejl, obchodní ředitel Partners finanční skupiny. Dále jsme si s ním povídali nejenom o výběru nových franšízantů, skvělých výsledcích skupiny a další plánech na expanzi.

Zatím je to adrenalinová jízda

Loni se síť Partners Marketů rozrostla o 12 nových poboček a zvýšila se i výkonnost jednotlivých franšízantů. O kolik procent a ve kterých segmentech?
Za celý loňský rok jsme rostli dvouciferně, konkrétně to bylo o 27 %. Růst akceleroval během celého roku a nebyl tažen jen otevíráním nových poboček, ale průběžně se nám zvedal průměr obratu na jednu pobočku, a to o 22 %. Dostali jsme se tak na průměrný roční obrat čtyři miliony korun. Ti nejúspěšnější pak dosahují obratu přes 10 milionů korun ročně. Rostli jsme přitom ve všech segmentech. Zároveň jsme posílili počty lidí na pobočkách, zhruba o 70 spolupracovníků. Co se týká zdroje růstu, tak to byly celkem nepřekvapivě hypotéky (+40 %), dále se nám velmi dařilo v neživotním pojištění (+30 %) a oproti trhu, který v nově předepsaném pojistném klesal, jsme byli úspěšní i v životním pojištění (+8 %).

Co je podle vás důvodem takového úspěchu?
V době covidu se mnoho poboček bank a pojišťoven zavíralo, zatímco nám se podařilo i při zachování všech opatření fungovat dál. Navíc to bylo dobré pro udržení kontaktu s klienty, kteří za námi na pobočky chodili i v době přísného lockdownu. Svoji roli v tom sehrála i motivace franšízantů, aby udrželi svůj byznys. A právě to ocenili klienti, že měli možnost obrátit se na svého poradce v době, kdy bylo téměř vše zavřené.

A ve kterých krajích jste byli nejúspěšnější?
Naše čtyři nejúspěšnější pobočky jsou ze severní Moravy, resp. Frýdecko-Místecka, z Brna, Prahy a severních Čech. Takže se nedá říci, že bychom někde byli úspěšnější, je to celkem rovnoměrné. Co se týká pokrytí, máme rezervy v západních a severozápadních Čechách, tedy na Plzeňsku a Karlovarsku. Na tyto oblasti se proto chceme letos zaměřit.

Do jaké míry ovlivnil otevírání nových poboček i jejich provoz covid?
Jak jsem uvedl, na rozdíl od zavřených poboček bank a pojišťoven jsme zůstali plně v provozu, pouze jsme se lokálně potýkali se zavíráním kvůli karanténám. Museli jsme také trochu změnit způsob nabírání nových lidí na pobočky a přenést ho do online prostředí. Spustili jsme nový projekt náboru, a to pomocí řízené inzerce. I díky tomu se nám podařilo přibrat přes 70 nových kolegů. Mírně se nám zkomplikovalo otevírání nových franšíz, nejen kvůli karanténám, ale i kvůli dodavatelům a vyjednávání o nových lokalitách, kde docházelo ke zpoždění. Někde se nám otevření posunulo až o kvartál.

Jaké jsou vaše plány v otevírání nových poboček a náboru lidí na letošní rok?
Co se týká lokalit, už jsem zmínil západ a severozápad Čech. Letos chceme otevřít 16 poboček, do roku 2025 pak cílíme na celkový počet 150 franšíz po celé republice. Zároveň se soustředíme na zvyšování výkonu a podporu současných poboček, aby růst nebyl tažen otevíráním těch nových, ale vyšší produktivitou. Díváme se i na jejich vybavení, aby odpovídalo současným trendům, budeme teď například osazovat 20 poboček digitálními panely do výloh.

Máme v plánu letos dosáhnout provizního obratu ve výši minimálně 450 milionů korun. Zatím se nám to daří, v meziročním srovnání rosteme za první kvartál v rámci pobočkové sítě o více než 39 %.

Co je podle vás důvodem takového úspěchu?
Obecně v rámci trhu nám pomáhá velký zájem o hypoteční úvěry, ty tvoří velkou část produkce franšíz. Neklesá podíl životního pojištění – tedy proporčně roste. Zapracovali jsme také na oblasti neživotního pojištění, které je pro pobočky velmi zajímavé. Přibrali jsme nové obchodní partnery, máme unikátní sjednávač a srovnávač. Je to naše proprietární řešení, což se ukázalo jako správná cesta.

Zajímá mne, jak vyhledáváte nové franšízanty, co je nejdůležitějším kritériem, jak dlouho trvá otevření nové pobočky a co vše je k tomu potřeba?
Přišli jsme se zcela novým konceptem onboardingu, má nyní dvě fáze. V té první s kandidátem probíráme, o čem je náš byznys, jaká je filozofie skupiny Partners a srovnáváme, jestli je „DNA“ daného člověka s naší filozofií kompatibilní. Zároveň se bavíme o fungování konceptu franšíz, kolik to vše stojí a co je třeba k tomu, aby byl úspěšný. Ve druhé fázi už absolvuje detailnější školení, navštíví současné pobočky, uděláme s ním byznys plán, navštívíme lokalitu a vybíráme tým. První fáze trvá kolem dvou až tří měsíců, než si řekneme, že do toho jdeme společně. Druhá pak okolo čtyř až šesti měsíců. Záleží i na zkušenostech franšízanta, který si během té doby musí mimo jiné zařídit potřebné certifikace.

Jak se k vám franšízanti dostávají?
Jsou tři cesty. Jednak to bývají současní poradci Partners, kteří chtějí svůj byznys posunout dál, dále přicházejí na doporučení našich poradců a manažerů, anebo prostřednictvím marketingu a inzerce, třeba i na sociálních sítích. Tam se nám nábor v poslední době docela daří.

Kdo je úspěšnější mezi franšízanty – ženy, nebo muži?
Naši nejúspěšnější pobočku vede žena, resp. manželský pár. Musím říci, že ženský element je pro franšízy důležitý. Nechci, aby to vyznělo nějak špatně, ale ženy jsou pořádnější, lépe si ohlídají plnění cílů, jsou také důslednější, umí si „srovnat“ pobočku a dobře vedou kolegy.

Jaké jsou vaše dlouhodobější plány ohledně poboček? Zvažujete do budoucna expanzi na zahraniční trhy?
Jak jsem zmínil, do roku 2025 chceme 150 poboček. Ty se pak stanou vlajkovou lodí chystané banky. Pobočky Partners Market budou její pobočkovou sítí. To je samozřejmě velmi zajímavé jak pro současné franšízanty, tak pro nové uchazeče. I do budoucna ale budou pobočky nabízet poradenství a produkty od různých poskytovatelů. Co se týká expanze, do budoucna se skupina Partners chystá přenést na Slovensko náš koncept franšíz. Ale díváme se i na možnost vstupu dalších našich společností. Ideálně bychom rádi otevřeli první pobočky na přelomu třetího a čtvrtého kvartálu. Nepůjde o žádnou akvizici, ale o organický růst.

Máte na starosti nejen franšízy, ale i celý obchod skupiny Partners. Jaké jsou výsledky za 1. Q 2021 a jste s nimi spokojeni?
Ano, protože růst obratu překonal 30 %, tedy více, než byl plán. Přispívají k tomu především hypotéky; v březnu jsme zaznamenali rekord, a to zprostředkované hypoteční úvěry za 3,5 miliardy. Dnes jsme skoro na polovině toho, co jsme sjednali za celý loňský rok, rosteme o 72 %. Ještě větším trendem jsou investice, kde se nám také daří. Aktuálně máme pod správou přes 25 miliard korun a oproti předchozímu období rosteme zhruba dvojnásobně. Jde jak o jednorázové, tak pravidelné investice. Musím říci, že se obecně důvěra Čechů v investice zvyšuje. V neposlední řadě se ukázala správným krokem sázka na kmenotvorný byznys, tedy provize rozložené v čase. Tento systém poradcům při kvalitním servisu klientů zaručuje stabilní příjem.

A jak vidíte výhled na celý letošní rok? Kde vidíte největší potenciál?
Zatím je to adrenalinová jízda a já věřím, že segment investic nepoleví. U hypoték možná dojde k mírnému ochlazení, ale i tak budou vysoce nad objemy loňských let. Vidím také nárůst zájmu o životní pojištění, kde se podle mne projevuje „efekt uvědomění si smrtelnosti“ díky covidu. A rovněž správný odklon od investičního životního pojištění, kdy si klienti rizika kryjí v rizikovém pojištění a „spoří“ prostřednictvím investic.

Zdroj: Profi Poradenství & Finance

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: