Jarní kampaň Partners 2011: internet zafungoval skvěle

Lada Kičmerová | 28. 7. 2011 | Vstoupit do diskuze

Do reklamní kampaně 2011 byl významně zapojen i internet a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat: dvakrát spadly všechny weby společnosti, jaký byl příval návštěvníků na stránky Partners. Jaké jsou výsledky dosavadní letošní kampaně a jak se reklama odrazila v průzkumu znalosti značky?

Letos se Partners rozhodli jít v reklamní kampani cestou animovaného spotu, protože animace je „in“ a také jsme se díky této formě dokázali lépe odlišit v bloku reklamních spotů. Navíc se dají jednotlivé animované prvky dobře používat v brožurách a tiskovinách, což poprvé uvidíte například na titulní stránce nové finanční analýzy. Stejně jako v předchozích letech je kampaň hlavně o vysvětlování podstaty finančního poradenství JINAK, ale také se v ní už objevila konkrétní čísla a přínos Partners klientům.

V jarní části reklamní kampaně byly využity ty to kanály: televize, tisk a internet. Televizní reklama se přesunula na Primu, která má diváky nejblíže cílové skupině Partners. Část spotů se také překlopila na sesterskou stanici Prima Cool. Kampaň kombinovala půlminutový spot, který se vysílal prvních 14 dní kampaně, a následný kratší, patnáctivteřinový spot, který „prodával“ právě přínosy Partners klientům. Jarní kampaní jsme 135 spoty oslovili celkem 72 % lidí z naší cílové skupiny, která čítá více než 1,5 milionu lidí ve věku 25 až 50 let. Každý z nich viděl TV spot v průměru pětkrát. V rámci tiskové kampaně jsme společnost Partners představili ve specializovaných přílohách v denících a magazínech. Jedním příkladem za všechny může být celostrana v příloze Ekonomu a Respektu Fenomén, která prezentovala nejvýraznější osobnosti českého byznysu, mezi kterými byla i generální ředitelka Partners Kateřina Palková.

Internet překvapil

Webová kampaň vycházela ze stejného animovaného spotu a probíhala na hlavních zpravodajských serverech vhodných pro cílovou skupinu, jako je například iHNed.cz, iDnes.cz nebo Aktuálně.cz, a dále na „rozcestníku“ Tiscali.cz a finančních serverech Finance.cz,  Kurzy.cz a Peníze.cz. V rámci kampaně byly kromě klasických bannerů využity i PR články, hypertextová reklama a TV spoty. „Zapojení internetové kampaně do komunikační strategie se projevilo jako velmi správné, protože jsme zaznamenali masový nárůst návštěvnosti webových stránek Partners.cz. Oproti původnímu plánu počtu zobrazení byla realita o 50 % vyšší a překročila hranici deseti milionů zobrazení. Jenom přes server iDnes.cz, kde byly naše spoty před jejich videozprávami, „prokliklo“ na stránky Partners.cz téměř 20 tisíc unikátních uživatelů internetu. Celkem jich pak bylo za měsíční trvání kampaně padesát tisíc!“ říká Milan Rataj z agentury Kristián, se kterou Partners na reklamních aktivitách spolupracují. Úspěch internetové kampaně se paradoxně projevil i tak, že v dubnu Partners dvakrát na pár desítek minut zkolabovaly všechny weby: tolik návštěv jsme prostě nečekali a rychle jsme museli weby v čele s Partners.cz přesunout na větší servery.

Rostoucí znalost značky

I letos proběhl každoroční průzkum znalosti značky mezi českou veřejností. Z jeho výsledků je patrné, že Partners zná stále více Čechů. „Podle průzkumu jsou navíc Partners vnímáni jako společnost silná, přesvědčivá, pečující, upřímná a přátelská. A to jsou rozhodně vlastnosti, na které můžeme být pyšní!“ uvádí ředitel marketingu a PR Partners Vlasta Divoký. Průzkum realizovala koncem února agentura MindBridge na vzorku populace ve věku 25 až 60 let, dotázáno bylo celkem 1 200 respondentů. Povzbudivý je především růst spontánní znalosti Partners, kdy respondenti bez nápovědy odpovídají na otázku: „Které společnosti zabývající se finančním poradenstvím znáte?“ Z deseti procent na konci roku 2009 vzrostla znalost Partners na více než osmnáct procent. Díky kampani a také dalším aktivitám, jako je například otvírání stále nových klientských center v prestižních lokalitách měst, znalost značky dále poroste. Nový průzkum připravíme zase na konci tohoto roku.

814

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: