Rekordní rok 2018 je důvod k oslavě!
Markéta Daxnerová | 18. 2. 2019 | Vstoupit do diskuze
Letošní bilance se mi píše dobře. Dosáhli jsme rekordního obratu, a to přesto, že kvůli regulaci provizí v životním pojištění bychom měli spíše klesat. Dosáhli jsme významného posunu v profesionalizaci, kdy roční výdělek jednoho milionu korun a více není pro stále více profíků žádný problém. Povýšili jsme nového Partnera, nového Senior Directora, čtyři ředitele a spoustu top manažerů. A máme před sebou fantastický rok 2019, kdy jednak začneme sklízet ovoce v podobě rozložených provizí a jednak startujeme opravdu velké projektové pecky!

V tradiční bilanci se podíváme nejprve na to, jak si firma v roce 2018 vedla, a také na kariéry, na kterých je naše podnikání postaveno, a jak se nám dařilo v jednotlivých produktových oblastech. V druhé části bych ale rád představil i naše vize a plány pro letošní rok 2019, protože, jak jinak, jsou velké. Tentokrát ale opravdu; a nejde jen o velikost, jakož i o jejich jasnou formulaci a měřitelnost. Ovšem o tom až později.
Růst o deset procent
Rok 2018 byl rokem rekordním. Skupina Partners dosáhla historicky nejvyššího obratu od svého založení, 1,5 miliardy korun. Ačkoli nám již nechodily paygy ze starých smluv a ještě nám nezačaly chodit paygy z nových smluv dle nové regulace provizí životního pojištění, tak jsme dokázali růst, a to dokonce o 10 %.
K tomu jsme si vygenerovali moc příjemnou sněhovou kouli budoucích provizí, které nám budou dělat radost v příštích letech. Teoreticky se jedná o další téměř půl miliardu v provizním obratu v následujících čtyřech letech! To je velký kontrast s konkurenty, kteří žijí na dluh, kumulují budoucí storna v řádu stovek milionů a ještě zálohově dostávají o 10 % nižší provize a mají horší produkty.
Profesionalizace na vzestupu
Víte, že minulý rok touto dobou jsme vyhlašovali boj amatérství. Chceme poradenství dělat profesionálně, naplno, kvalitně a dlouhodobě. Výsledky loňského roku ukazují, že profesionalizace funguje a nese už své výsledky v podobě skutečně slušně vydělávajících profesionálů. Čeká nás ještě dlouhá cesta, ale již nyní padají mentální hranice toho, kolik si lze podnikáním ve financích vydělat.
Každý třetí poradce Partners včetně koncipientů a mimo servisní poradce, Trainee a Consultanty, si v roce 2018 vydělal přes 1 milion korun. Padesát jedna poradců, tedy o třetinu víc než loni, mělo příjem nad 3 miliony korun.
Profesionalizaci krásně ukazuje pohled na příjmy profíků, kdy 28 z nich si loni vydělalo přes 2 miliony korun, a 4 z nich dokonce nad 4 miliony korun! V praxi to znamená, že máme skutečně funkční byznys model, know-how a zázemí, a tedy skvělou propozici pro každého podnikatele s energií a nadšením. Využijme toho k získání dalších skvělých lidí do firmy!
Zároveň tlačíme na hranice „zespoda,“ protože ve firmě nechceme lidi, co si nevydělají ani čtvrt milionu ročně. To je hazard pro každého klienta, který takového „poradce“ potká, protože co mi asi může kvalitně poradit člověk, který vydělává méně než já a dělá tak málo aktivit, že těžko může být skutečně v obraze a odborně na výši?
Nábor a produktové motory
Rekordního roku jsme dosáhli i díky náboru a menší „úmrtnosti“ nováčků. Získali jsme 625 nováčků po certifikaci, což je skoro o polovinu více než loni. Konečně se učíme prodávat všechny cesty kariéry, které nabízíme, pracovat s motivy, ukazovat potenciál.
Úspěch a růst se odrazily i na povýšeních: máme nového Partnera společnosti – Honzu Vodehnala, máme nového skvělého Senior Directora Davida Kundrta, máme čtyři nové ředitele a spoustu nových manažerů.
Z produktových oblastí táhly růst pravidelné investice (+ 25 %) a také po dlouhé době skokový růst nové produkce v neživotě, a to v autech (+ 18 %) i majetku (+ 10 %). Rostli jsme ale velmi slušně i v životním pojištění a v úvěrech potvrdili rekordní čísla z loňského roku, navzdory rostoucím sazbám. Velký skok jsme udělali i v penzích a stavebním spoření – zkrátka zase je vidět, že děláme komplexní poradenství, a to včetně ostatními „zanedbávaných“ oblastí.
Tento rok se chceme a musíme zaměřit na investice. Investice jsou naše budoucnost a priorita, nejenom ty pravidelné, ale i jednorázové. Musíme nalézt sebevědomí říct si klientům o peníze, o nichž víme, že je mají! Není to jen o nástrojích, reportech a produktech, kde se letos představí velké věci, ale i o školeních, manuálech, návodech na práci s klientem. Musíme to zlomit a investice budou naše.
Servis porazil nový byznys
Loni se potvrdil i dlouhotrvající trend v tom, že ke stávajícím klientům se vracíme radši, než získáváme nové. Minimálně z hlediska byznysu, protože podíl servisních jednotek, tedy těch sjednaných rok a déle od první smlouvy, byl 54 %. Přesto i servis nabízí obrovský potenciál a je třeba ho začít dělat efektivně, systematicky a chytře. I v této oblasti nás čeká hodně práce.
Nových klientů jsme tak získali jen o tisícovku víc než loni – 33 tisíc. Takže jsme navýšili svůj klientský kmen o 0,29 % české populace. Jsem si jistý, že i loni jsme klientů více ztratili, než získali. A to i přesto, že jsme uzavřeli historicky rekordní počet nových smluv – 203 tisíc.
Co je ale pozitivní trend, to je velikost portfolií na analýzu: dnes jsme na 130 BJ na analýzu a více než 3,5 smlouvách. Když to tak přepočítám, Partners uzavřou každou minutu pracovního dne 1,6 smluv. Od založení firmy jsme všem svým klientům uzavřeli více než dva miliony nových smluv. Tím nepřímo chválím náš back office, že se s těmito čísly všechny ty roky statečně vypořádává.
Partners markety jedou
Již tradičně je růst celé firmy významně svázaný s výsledky franšízových poboček, které i loni dosáhly nových maxim. Kromě toho, že stále boříme rekordy měsíčních obratů top poboček, tak jsme rostli i jejich počtem, když jsme zejména v druhé polovině roku otevřeli jedenáct nových Partners marketů. Celkem tak máme již 81 poboček a to je víc, než má ledajaká banka, a jednoznačně jde o největší finanční franšízu v ČR. Pro klienty napříč republikou jsme skutečně dostupnou službou.
Co se týče obratu, meziroční růst o 16 % byl tažen především růstem efektivity a průměrů drtivé většiny poboček. Produkce franšíz dnes tvoří zhruba 35 % obratu celé firmy a top deset poboček dosahuje měsíčního obratu 643 tisíc korun. Největší franšíza, pobočka na Nových sadech v Brně manželů Liškových, dosáhla ročního obratu bezmála 13 milionů korun. To už je opravdu slušně velká firma.
Co je ale zásadní, výrazně roste počet servisních jednotek vygenerovaných pobočkami. Loni jich bylo 288 tisíc. Kumulativně vygenerovaly franšízy od roku 2014 více než 750 tisíc jednotek lidem v síti, a tedy jim pomohly k téměř 100 milionům korun pasivního příjmu! To může znamenat velkou pomoc v kariéře a strategický růst byznysu. Například Senior Directorovi Mirkovi Pořízkovi režim „franšíza servisuje“ loni pomohl třiceti tisíc jednotkami do skupinového výkonu.
Nový Anakin, biometrika i fond
Loňský rok samozřejmě nebyl jenom o číslech, povedlo se zrealizovat i spoustu nových projektů a nástrojů. Jedním z nich je určitě nový Anakin, profesionální analýza s klientem, která kromě šikovného a profesionálního nástroje znamená hlavně brutální úsporu času, papíru a kvalitní data zadávaná pouze jednou! Jsem rád, že už dnes jde více než 70 % nových analýz přes Anakina, a toto číslo musí dál růst.
Boj s papírem a zbytečnou administrativou probíhal i na poli podepisování smluv, kde přibyli další produkty a partneři, kteří akceptují biometrický podpis. Ačkoli se to může zdát jako drobnost, je za tím spousta vyjednávání a přesvědčování obchodních partnerů a také spousta vylámaných zubů našich ajťáků.
Partners investiční společnost má dnes již skutečně komplet portfolio, ze kterého lze klienta plně obsloužit. Přibyl dluhopisový fond Partners Bond Opportunity a nyní již také platí, že všechny fondy naší investičky jsou pro klienty bez poplatku. To je propozice na trhu naprosto nevídaná!
Zásadní byla i rekonstrukce obchodního oddělení na centrále. Komplet nový tým, lepší, než jsme kdy měli, je příležitostí ke komplet novému přístupu a akci. Podařilo se nám získat energické, zapálené a mnohdy i velmi zkušené posily, které chápou důležitost kvalitní produktové nabídky pro náš byznys. Nové produktové a konkurenční listy byly první vlaštovkou, paralelně jsme vytvořili dokument požadavků strategické spolupráce pro každou pojišťovnu. Víme, co chceme, kam kráčíme, a letos to domluvíme.
Po letech slibů jsme konečně přidali do neživotního srovnávače a sjednávače ve FiPu i pojištění majetku. Zatím jenom se třemi pojišťovnami, ale brzy jich bude pět a doufám, že to bude impuls k dalšímu růstu v neživotu. V cestovním pojištění dnes máme kompletní portfolio a je skvělé vidět, že naši klienti si k němu v mojePartners umí najít cestu. Když jsme u toho, klientský portál má novou podobu a dál se na něm bude makat, aby ho s radostí využíval každý náš klient!
Pokračování rozhovoru již brzy!
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi