Etický výbor řeší komunikaci mezi poradci
Partners | 18. 9. 2009 | Vstoupit do diskuze
"Když se řeší přebírání klientů, tak si spolu mají poradci sednout a na osobní bázi vše vyjasnit. Snažíme se o to, aby ve firmě vládla seriozní atmosféra," říká JIŘÍ RUNCZIK o práci etického výboru Partners.
Jirko, Vy jste členem etického výboru Partners. Jak jste tuto funkci získal?
V době, kdy se zrodila myšlenka založení této instituce, byl osloven každý ředitel a mohl za své ředitelství nominovat členy etického výboru za své ředitelství. Jedním z těch, které nominoval Karel Maroušek, jsem byl i já.
Co vidíte jako poslání etického výboru?
Vidím existenci etického výboru jako jednoznačný signál zájmu společnosti dodržet své sliby ohledně férového přístupu ke klientovi a udržet pořádek ve firmě.
Co etický výbor řeší?
Stížnosti od klientů nebo poradců v případech, kdy podá klient stížnost na konkrétního poradce nebo pokud dojde ke sporu mezi poradci uvnitř společnosti a potřebujeme nezávislého soudce, který spor rozhodne.
Jak se v takovéto situaci postupuje?
Vždy požádáme veškeré zúčastněné strany o vysvětlení situace. Tyto materiály členové výboru projednají a pokud je potřeba, tak si zúčastněné strany pozveme na zasedání k osobnímu vysvětlení.
Co vás nejvíc trápí?
Radost z toho, že musíme řešit situace, jaké řešíme, rozhodně nemáme. Ale co nás opravdu trápí, je fakt, že mnoho našich spolupracovníků špatně komunikuje a odnáší to jak klient, tak dobré jméno Partners.
Jak to myslíme, že špatně komunikují?
To je velmi jednoduché. Pokud by si poradci, kteří se dostanou do sporu, spolu sedli a v klidu si osobně vše vyříkali a vysvětlili postoje, tak by se řada věcí k projednávání před etický výbor vůbec nedostala. Zkrátka by pomohlo si sednout, dát stranou emoce a racionálně si o tom promluvit. Pak bychom měli daleko méně práce. Co nás ale opravdu velmi zaráží je skutečnost, že někteří poradci nereagují ani na výzvy etického výboru.
Jak takovéto situace výbor řeší?
Máme stanovený seznam trestů. Jednou z položek je i případ, kdy poradce nereaguje na výzvu etického výboru nebo se nedostaví na zasedání výboru. Tento přestupek penalizujeme pokutou 5000 Kč. A v případě, kdy se poradce nedostaví na zasedání, tak se rozhoduje bez jeho přítomnosti. Tím pádem ztrácí možnost obhájit svá tvrzení.
To je docela drsné.
Ano, je to drsné, ale zároveň i nutné. Pokud bychom k tomu takto nepřistupovali, tak by se řešení velkého množství případů neúměrně prodlužovalo. A klienta, který si stěžuje a chce jasnou odpověď, nemůžeme nechat čekat a hrát mrtvého brouka.
Řešíte pouze stížnosti nebo i něco jiného?
Sestavujeme a finalizujeme některé vnitřní předpisy firmy a také máme funkci hlídacího psa nad produkcí poradců. To znamená, že hlídáme, aby se neuzavíraly smlouvy, které by byly za hranicí etiky a kvalitního řemesla.
Co by chtěl etický výbor vzkázat poradcům?
Věřím, že nyní budu mluvit i za všechny kolegy ve výboru. Opravdu apelujeme na všechny naše spolupracovníky: Pokud se dostanete do vzájemného sporu, komunikujte spolu a vše se snažte napřed vyřešit spolu. U velkého množství případů by potom etický výbor nebyl vůbec potřeba.
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi