Senátorské okénko s Luďkem Švarcem

Lada Kičmerová | 3. 5. 2010 | Vstoupit do diskuze

Partners Web TV, praktická podoba prezentátorů, data ve FiPu a jeho nové funkcionality, to všechno bylo předmětem diskuse na posledním zasedání senátu Partners. Více říká senátor Luděk ŠVARC.

Senátoři se na posledním setkání opět vraceli k prezentátorům. Jaký je konečný verdikt?

Poslední závěr je takový, že nový prezentátor se bude dodávat v kroužkové vazbě, která umožňuje vyjímat či přidávat jednotlivé listy. Každý poradce si tak bude moci náplň prezentátoru a pořadí stran uzpůsobit podle vlastních potřeb. Navíc se bude každoročně dělat dotisk těch stránek, které podléhají aktualizacím – nemocenské dávky, starobní důchody, invalidní důchody, bankovní partneři atd.

Petr Borkovec představoval FiP a jeho další chystané funkce. Co vás zaujalo a jaká bude role senátu?

Nejbližší rozšíření FiPu se bude týkat kalkulaček k výpočtu finančních plánů a také tiskových výstupů. Kalkulačky jsou úkolem pro oddělení IT. Senátoři pracují na vzhledu tiskových sestav. Cílem je, aby data z analýzy (údaje o klientovi, o jeho cílech a přáních, současné složení portfolia), která poradce o klientovi zadá do FiPu, byla snadno tisknutelná. Tyto výstupy pak poradci mohou předat na poradenství klientovi. Bude tak možné tvořit snadno a rychle pěkné finanční plány.

Osobně se mi líbí celá plánovaná koncepce FiPu. Všechna data o klientovi na jednom místě. Žádné zbytečné papíry, přístup odkudkoliv, snadná tvorba a úprava finančního plánu. Počáteční zadání dat bude možná poněkud pracné, ale ve výsledku to bude mít obrovské výhody.

Proběhla i diskuse na téma reklamních předmětů Partners. Proč a s jakým závěrem?

V minulosti si poradci často stěžovali, že výběr reklamních předmětů je značně omezen a že není z čeho vybírat. Názor marketingu je ovšem trochu odlišný. Na poslední zasedání senátu přišli s rozsáhlým seznamem položek, které leží na skladě, a poradci je prakticky neobjednávají. Je tedy nutné sladit nabídku skladu s reálnými potřebami poradců. Jednou z možných příčin jsou také vysoké ceny u některých položek.

Krokem k řešení by měla být anketa, která by měla pomoci zjistit, jaké položky by poradci ocenili. Dalším cílem ankety by mělo být určení cenové relace reklamních předmětů. Jinak je cena vnímána u předmětů běžně rozdávaných klientům nebo spolupracovníkům (propisky, bloky, hrníčky), a jinak u předmětů, které se dávají pouze příležitostně VIP klientům. Tam může být cena vyšší.

Důležitou součástí posledního jednání senátu byla přednáška Petra Chmelaře na téma WEB TV. Co vás zaujalo?

WEB TV by měla být dalším zdrojem informací pro poradce. Bude obsahovat krátké informační, diskusní, vzdělávací a motivační pořady, které by byly vysílány v pevně stanovených časech. Senátoři navrhli základní vysílací schéma, podle kterého se bude vysílat přibližně první tři týdny. Poté se vyhodnotí skutečná sledovanost a vysílací časy se upraví tak, aby pořady mohlo sledovat co největší množství poradců.

Forma WEB TV se mi líbí hlavně z toho důvodu, že přinese množství informací časově úspornou formou.

Senátoři měli dotazy ohledně zadávání dat do FiPu. Co z debaty vyplynulo?

FiP je velice rozsáhlý systém. Bude obsahovat velké množství funkcí jak pro poradce, tak i pro klienty. Bez naplnění aktuálními daty však tyto funkce nebudou fungovat. Je tedy nutné co nejdříve do FiPu zadat data o klientech – informace z analýzy, složení portfolia. Vzhledem k množství klientů, kteří už s Partners spolupracují, je to dost časově náročný úkol. Je hlavně úkolem vedoucích, aby informovali poradce o výhodách FiPu a motivovali je tak k zadávání dat. Vedoucí navíc mají možnost využít finančního příspěvku centrály na asistentky, které mohou pomáhat poradcům se zadáváním dat.

Jaké další otázky byly na senátu diskutovány?

Pracuje se na nové podobě diáře na rok 2011, aby ještě více odpovídal požadavkům poradců. PF 2011 by měly být nově také v elektronické a SMS verzi. Různé možnosti budou použity podle kategorií klientů (A,B,C) ve FIPu. Senátoři také podávali zpětnou vazbu na nová školení centrály – START UP a Finance v souvislostech.

63

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: