Senát Partners a dvanáct apoštolů

Lada Kičmerová | 29. 6. 2009 | Vstoupit do diskuze

"Dáme návrh, pak se popereme a zpravidla se dobereme smysluplného závěru," popisuje zasedání senátu Partners jeho člen ZBYNĚK MÁTL.

Kdy senát vznikl a jak často se v současnosti schází?

Senát vznikl už v srpnu 2007 – tehdy v něm bylo několik manažerů na úrovni M a několik ředitelů. V současnosti se scházíme zhruba jednou za šest týdnů střídavě na centrále v Praze na Stýblově a v Brně na Holandské (doufám, že se to tam tak jmenuje – je to tam sice krásné, ale my, Pražáci, co se v Asii moc nepohybujeme, mezi jurtama vždycky zabloudíme :).

Jaký je jednou větou smysl senátu?

Vznikl jako komunikační nástroj mezi sítí a centrálou. Nevím, čí to byl nápad, ale tímto mu za něj děkuji.

Kolik má členů a jak byli tito lidé do senátu vybráni?

Jsem mírně zaskočen, počet účastníků leží někde mezi jedním a stem, abych se trefil. Ne, vážně, je nás dvanáct. Možná symbolicky – stejně jako apoštolů, nebo měsíčků. Schází se nás běžně okolo deseti. Senátor je určen příslušným ředitelem, v některých případech na tento úkol musel stačit „školitel“. Ještě že ti naši školitelé jsou tak schopní :).

Jak jste se k funkci senátora dostal vy osobně a co vás na ní baví?

Byl jsem nominován svým ředitelem, který byl senátorem za naše ředitelství přede mnou, nominaci jsem přijal a pak proběhlo schválení manažery našeho ředitelství. Baví mě na ní, že mohu ovlivnit, aby se nám i centrále pracovalo lépe. Takhle rozsáhlý systém, jako máme v Partners, je potřeba pořád ladit. Má spoustu zákoutí, aneb, pamatujete si každý, co máte v zadní řadě horní poličky v ledničce? Jak dlouho už to tam leží? Nevíte? Vidíte, kdybyste měli v ledničce senátora, věděli byste, že to není prošlé.

Řešíte různá vylepšení podmínek práce finančních poradců. Kde získáváte podněty k debatě?

Nejde jen o poradce, ale i o zaměstnance centrály. Asi pouze nabubřelý poradce-egomaniak by se domníval, že podmínky ve firmě jsou důležité jen a jen pro síť. Náměty pocházejí jednak od senátorů a jednak od zástupců centrály, vždy ale z praxe. Výjimečně přijdou s podnětem i obchodní partneři. Obecně – když něco chybí a myslíme, že by to šlo zlepšit, dáme návrh, pak se popereme a zpravidla se dobereme smysluplného závěru.

Senát prý navrhl změny v personálním dotazníku. Jaké změny to jsou a proč je prosazujete?

Nemyslím, že by změny navrhnul přímo senát, podnět přišel z naší skupiny, a to po jazykově stylistické stránce i po stránce významové – cílem bylo dotazník jazykově „učesat“ a omezit otázky, na které uchazeči neodpovídali jinak než frázemi. Dále jsme opravili některé alogismy – například nám nepřipadalo logické, že by někdo ve finančně poradenské firmě preferoval pozici „dělníka“ nebo „mistra“. Proto jsme okruhy upravili a uchazeči místy snáze odhalí své preference činností, na čemž se dá stavět při pohovoru.

Také jste si vzali na starost úpravu formuláře analýzy. Můžete prozradit, jak nová verze vypadá?

Vypadá moc pěkně – titulní stranu zdobí kštice, kterou už léta nedisponuji. To zajímavější je ale uvnitř. Nejedná se o úpravu formuláře analýzy, spíše vytvoření alternativního modelu jak s analýzou pracovat. Nenašel jsem totiž moc lidí, kteří by formulář aktivně užívali. Velké množství zaškrtávacích otázek a políček bylo pro nováčky náročné na orientaci a ti pak měli tendenci se s klientem nebavit, ale vyplňovali „nějaký formulář“. Proto jsme šli z druhé strany a alternativní analýza je spíše poznámkovým blokem s částí původního vzoru. Příjemné je to, že je v něm několik listů z prezentátoru. Poradci (a zejména poradkyně) snad ocení, že s sebou nebudou muset vláčet prezentátor.

Jaké další důležité body jste doposud v senátu řešili?

No, těch bylo. Od standardizace grafické podoby finančního plánu, přes standardizaci provedení kanceláří a klientských center, až po spoustu provozních věcí technického charakteru.

Senát si předvolává na svá zasedání i zástupce obchodních partnerů. Proč a co s nimi řešíte?

Je to závislé na charakteru partnera. Řeší se hlavně zásadnější změny ve způsobu spolupráce, nebo představení nového partnera v portfoliu.

Kde se mohou finanční poradci Partners o náplni zasedání senátu dozvědět? Kam se mohou s podněty obracet?

Odpověď je obligátní – všechno je v Prometeu: Služby > Dokumenty > Partners vybory > Senat. Kompletní zápisy, stejně jako přehled úloh senátu, jmenný seznam včetně kontaktů tam pohodlně najdete. Každý poradce by měl vědět, kdo je „jeho“ senátorem, aby věděl, na koho s dotazem.

44

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: