S Tomášem Grossem o klientském centru

Lada Kičmerová | 14. 12. 2009 | Vstoupit do diskuze

"Celý půlrok jsme jen platili nájem, protože jsme nebyli na otevření klientského centra dostatečně připraveni a nechtěli jsme o místo na náměstí přijít," říká manažer Tomáš GROSS, který se svými kolegy otevřel KC Partners v Novém Městě nad Metují.

Poslední klientské centrum bylo možná trochu překvapivě otevřeno v Novém Městě nad Metují. Co vás k tomu přivedlo?

No pro nás to velké překvapení nebylo :) Nebo můžeme říci, že jen malé. Kanceláře máme v Náchodě zhruba od dubna 2008 a je to naše „ředitelství“. Mojí filosofií je mít v každém městě, kde je nějaká banka, minimálně pobočku, ne-li klientské centrum. Kromě Náchoda máme pobočku ještě v Dobrušce a Hradci Králové, takže Nové Město, kde jsem prožil kupu krásných let na druhém stupni základní školy, bylo na pořadu dne. Když se uvolnilo to nejprestižnější (a nejrušnějí) místo ve městě, neváhali jsme. Celý půlrok jsme platili jen nájem, protože jsme nebyli na otevření klientského centra dostatečně připravení a nechtěli jsme o to místo přijít…

Jste zatím na nižší manažerské pozici, získal jste pro založení KC podporu i svých vedoucích ve struktuře? Jaký byl jejich postoj?

Omlouvám se, ale tohle není na krátkou odpověď! Naštěstí mám ve svém okolí spoustu schopných lidí. Můj přímý spolupracovník Jan Nymš je také M1, další přímý SC Milan Fiedler, který se na otevření podílel, bude jmenován do manažerské pozice v lednu. Spojili jsme síly s M1 Martinem Vítem (přímý M2 Lenky Hamerské), se kterým spolupracujeme i v náchodských kancelářích. Díky němu a jeho týmu v čele s SC Jakubem Rejtharem jsme vytvořili tým lidí, kteří mají stejnou vizi prestižního místa, kam se lidé chodí radit o svých penězích, a kde jim skutečně pomohou. Ne jako ve finančních institucích… ale to je na jiný rozhovor.

Dále jsem se obrátil na centrálu. S Tomášem Prouzou jsem se domluvil na dotaci externí reklamy (vymalování domu a světelných reklam). S výbavou nám pomohl také M3 Robin Šimek (můj přímý vedoucí) a pan ředitel Kroupa. Bez této pomoci bychom nemohli otevírat tento rok a možná ani ten příští. Určitě ne v takové parádě. Ještě jednou všem děkuji!

Jak dlouho vám trvalo myšlenku zrealizovat? Tedy kolik času uběhlo od představy KC až po jeho otevření?

Jestli se nepletu, nájem platíme od února a otevíračka byla 30.10.

Co jsou hlavní komplikace, problematické otázky, které musí zakladatel KC řešit?

Myslím, že je to poměrně jednoduché. Vyberte prestižní místo, udělejte reprezentativní vzhled (aby se tam lidi chtěli jít třeba jen podívat), dejte do kupy tým schopných a nadšených lidí, přesvědčte o svém úmyslu vedoucí (či centrálu) a máte skoro vyhráno! Potom už jen zbývá grafický návrh moderního řešení, výběrová řízení na dodavatele (rozdíly mohou být 200 %) a půl roku (či méně) života do realizace a otevíráte!

Často se mluví o tom, že KC nefungují v tom smyslu, že by do nich chodili „lidé z ulice“ – jaká je vaše zkušenost a názor na tento problém?

No, právě. To je otázka výběru místa a toho, co lidé vidí ve výlohách (a možná mentality obyvatelstva v daném městě). Podívejte se, kde mají pobočky banky a jak lidem vsouvají své produkty z výlohy až téměř do kapsy! Klienti o vchody do poboček téměř zakopávají a jsou na to zvyklí. Lidé jsou pohodlní. Pokud mají někam přjít, musí vědět, proč by tam měli chodit a musí to být snadné tam přijít.

Proto hraje umístění centra a jeho výlohy takovou roli. My tam máme klasické plakáty z Prometea, Krotitele dluhů a Pavla Kohouta (tedy jeho knížku „Finance po krizi“, fyzicky tam stát nechtěl:)). Vím, že to někde s návštěvností není úplně tak, jak by si někteří kolegové představovali. My evidujeme za první měsíc jak příchozí klienty z ulice, tak i minimálně dva regulérní uchazeče o pracovní místo. Upřímně mě toto číslo příjemně překvapilo. Těším se na dobu, kdy budeme muset posílit naši službu na dva poradce.

Pokud chceme, aby jednou klienti chodili za námi sami z ulice, musíme proto něco udělat již dnes!

Článek o úpravách v systému schvalování projektů klientských center stejně jako anketu s názory manažerů již otevřených KC Partners naleznete v prosincovém čísle tištěného časopisu JsmePartners, který vyjde ve středu!

63

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: