Poradenská banka. Model, který skutečně funguje

Zuzana Fendrychová | 16. 12. 2025 | Vstoupit do diskuze

Poradci mají obří podíl na tom, jak velká Partners Banka je. „Kdybychom byli jen novou online bankou, tak bychom byli pětkrát menší. I letos je poměr v akvizici nových klientů 7 : 3 ve prospěch poradenské sítě Partners,“ říká generální ředitel Banky Marek Ditz v novém vydáním magazínu Jsme Partners.

Poradenská banka. Model, který skutečně funguje

Symbióza funguje i obráceně, vždyť víc než pětina těch, kdo si k nám našli cestu z online světa, už má svého poradce. Potvrzuje se, že poradenská síť, moderní technologie a kvalitní produkty společně dobře fungují a sbírají na trhu kladné body – naposledy třeba v Indexu odpovědného chování.   

Partners Banka spustila své služby pro veřejnost v březnu 2024. Myslel sis tehdy, že bude mít tak raketový start, který vlastně stále trvá?

Od počátku bylo jasné, že náš start výrazně nakopne aktivita poradců Partners. To byla a je hlavní konkurenční výhoda naší Banky. Nezačínali jsme s novým obchodním týmem, ale se sehranou a zkušenou obchodní sítí, která již měla svou klientelu. Naše transakční služby umožnily nastavit novou kvalitu vztahů s klienty. Téměř 80 % klientů Banky získali v roce 2024 poradkyně a poradci. Kdybychom byli jen novou online bankou, tak bychom byli pětkrát menší. I letos je poměr v akvizici nových klientů 7 : 3 ve prospěch poradenské sítě Partners.

Co přelomového za ten rok a tři čtvrtě Banka pro klienty připravila?

Začínali jsme jako Banka pro spoření a lepší správu účtů a dalších finančních produktů v mobilní aplikaci. V lednu 2025 jsme přidali neodolatelné měnové kurzy pro placení kartou v zahraničí a na e-shopech bez kurzové přirážky, které držíme nadále. Vybudovali jsme i úvěrovou stranu bankovního podnikání. V listopadu 2024 jsme poskytli první nezajištěné půjčky a v únoru první hypotéky. Stali jsme se i jednou z 11 bank, které poskytují služby Bankovní identity. 

Velké „hity“ bych tedy mohla vyjmenovat znovu: super úroková sazba na spořicím účtu, úžasné kurzy platbách kartou v zahraničí, úvěrové produkty včetně hypoték. Co podle tebe nejvíc vystupuje z řady a co nového se chystá od nového roku?

V poslední době mě nejvíce potěšilo naše vítězství v Indexu odpovědného úvěrování, které pořádá Člověk v tísni. Znamená to, že jsme velmi transparentní, klientsky přátelští a nekomplikovaní. A to v oblasti půjček, která obecně vyžaduje spíše zvýšenou pozornost klienta při přijímání závazků. Na počátku nového roku přidáme k české koruně jako hlavní měně účtu i další měny, zejména euro, a to formou měnové složky. Budeme opravdu neodolatelnou bankou pro cestování a úspory v cizích měnách. Rovněž spustíme i platby v dalších zahraničních měnách a směnárnu za výhodné kurzy mezi jednotlivými měnovými složkami. Reagujeme tak na poptávku klientů. Pracujeme i na tzv. celoročním cestovním pojištění a vylepšování služeb pro investory – ve spolupráci s Partners Financial Services.

Žebříček nejodpovědnějších poskytovatelů půjček, listopad 2025:

Banku tvoří lidé, je to živý organismus, který musí reagovat na různé okolnosti a situace – co vše jste se i procesně za dobu provozu naučili?

Vznikl úplně nový organismus Banky, který je velmi odlišný od toho, jak fungovala skupina Partners předtím. Ale i velmi technologicky odlišný od jiných bank působících na trhu. Vsadili jsme na pokročilé technologie, jako je využití cloudu, vyšší bezpečnost bankovních aplikací, moderní datová architektura, vysoká decentralizace odpovědnosti jednotlivých produktových a vývojových týmů. Banka je velmi rychlý byznys, který poskytuje služby ve zlomcích sekundy. Každému v týmu musí být jasná jeho role a odpovědnost postavená na odbornosti. Rolí vedení není direktiva, ale poskytování podpory, zkušeností a rozhodování o celkovém rámci. Naučili jsme se velmi rychle reagovat na změny včetně řešení různých incidentů, které život přináší.

Bankovní služby už i pro firmy 

Jsi z pozice generálního ředitele hlavním taktikem Banky.  Jaké jsou strategické plány pro řekněme další dvouleté období? Kam chce Partners Banka v tomto horizontu růst?

Vycházíme ze strategie skupiny Partners a ta je zaměřená na neustálý růst a zlepšování kvality a rozsahu služeb. Budeme tak přidávat postupně další produkty a přizpůsobovat se i potřebám dalších segmentů. Primárně jsme zaměření na rodinu, které chceme ulehčit finanční život. K cestování přidáme investice. Hned v příštím roce ale zahájíme i první služby pro firmy, které podnikají v oblasti výstavby a vlastnictví nemovitostí. Budeme připraveni financovat jejich projekty.

Partners Banka je ryze česká, poskytuje své služby Čechům a vše, co dělá, dělá s ohledem na tuzemský trh a pro něj. Jak si podle tvého názoru stojí v přímém boji s konkurencí?

Máme srozumitelné produkty bez jakýchkoliv skrytých podmínek. I když jsme omezeni vývojem na finančním trhu, tak se snažíme držet velmi dobré úrokové podmínky vkladů i úvěrů. Umožňujeme například předčasné splacení hypoték bez sankcí. Držíme naši mobilní aplikaci přehlednou a jednoduchou a na nejvyšším stupni bezpečnosti. Žádnému z našich klientů nebyly zcizeny identifikační údaje k aplikaci a nikdo takto nepřišel o peníze. Náš tým řeší výhradně případy, kdy k prolomení došlo u konkurence.

K půlce listopadu 2025 Partners Banka měla:

156 tisíc klientů

objem depozit 41 mld. Kč

objem úvěrů 3,7 mld. Kč

158 tisíc využitých platebních karet

113 tisíc karet vložených do digitálních peněženek.

Týdenní objem plateb kartou činil 260 mil. Kč.

Partners Banka má jednu z největších pobočkových sítí v zemi díky franšízovému systému a je unikátní i svým poradenským servisem – daří se klientům tyto dvě velké výhody vysvětlovat?

Klienti vidí, že často otevíráme pobočky tam, kde konkurence zavírá. Je to právě dáno tím franšízovým a poradenským modelem. Nabídka řešení je prostě mnohem širší, a tím pádem dokáže poradenská síť uspokojit klienty i tehdy, když naše Banka nemá zatím vhodný produkt. Je pravdou, že z historických důvodů má řada lidí k branži finančního poradenství předsudky. Ty se nám ale daří úspěšně překonávat. Přes 20 % klientů, kteří přišli do Banky online, má již nyní svého finančního poradce.

Potvrzuje se tedy i v praxi, že veřejnost už začíná chápat koncept poradenské Banky a jeho benefity?    

Myslím, že ano. Je to vždy podmíněno dobrou osobní zkušeností s konkrétní poradkyní nebo poradcem. Jako banka k tomu přispíváme i v naší aplikaci, kde si nový klient může vybrat svou poradkyni nebo poradce podle různých kritérií, geografie nebo referencí. Úspěch slaví i náš program member-get-member, kdy stávající klienti mohou jednoduše pozvat od Banky své přátele a zajistit jim i sobě zvýhodněné úročení úspor.

Velkou míru úspěchu asi lze připsat i vychytané mobilní aplikaci, která spojuje jak poradenství, tak služby Partners Banky. Co na technickém poli by sis pro klienty ještě přál vylepšit?

Apku se snažíme držet designově čistou. Pokud jde o funkce, tak je velmi modulární, takže se dá lehce rozvíjet. Velkou prioritou jsou investiční služby. Počítám, že postupně budeme rozvíjet zejména tuto část aplikace. Vylepšovat budeme i úvěrové funkcionality.

Je něco speciálního, za co bys rád svým lidem a poradcům chtěl poděkovat?

Určitě bych rád poděkoval za velkou vytrvalost a trpělivost. Služby Banky se rozvíjejí postupně tak, jak nám to dovolují lidské a finanční kapacity. Máme spoustu nápadů, ale musíme velmi tvrdě prioritizovat. Mám však radost, že služby, které se nám podařilo naprogramovat, spočítat a uvést do praxe, mají neustále rostoucí počet příznivců.

Foto: archiv Partners 
0

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: