Hypotékař roku 2023: Matúš Kuchálik

Zuzana Fendrychová | 2. 10. 2024 | Vstoupit do diskuze

Za Matúšem Kuchálikem (EFA, VIP Consultant X) chodí klienti do poradenské kanceláře v pražské Americké ulici s mnoha dotazy, vloni se jich hodně „točilo“ kolem financování bydlení. A i proto se Matúš Kuchálik těší na vlastní hypoteční úvěry od Partners Banky, aby svým klientům mohl nabízet další přidanou hodnotu.

Hypotékař roku 2023: Matúš Kuchálik

Hypoteční trh se v posledních letech radikálně změnil (a stále se mění) a lidé jsou na toto téma velmi citliví. Co v souvislosti s hypotékami teď nejvíce řešíte?

Je to taková věčná klasika. Sazby, kdy se budou snižovat, jakou fixaci zvolit. Jaká má dopad nový zákon na předčasné splacení a případné refinancování. Lidé si zvykli, že u bank je refinancování v podstatě zdarma a že to můžou udělat kdykoliv. O to víc je důležité být v kontaktu s klienty, nastavit si správně očekávání na to, co se dál může dít, a servisovat je.  

Platí i v praxi, že se zájem o hypotéky už zvedá?

Ano, je to vidět na číslech a na počtu sjednaných nových úvěrů na trhu. Někteří developeři postupně ukončují různé akce na podporu prodeje, které s hypotékami souvisely – dotovaná hypotéka, cashbacky apod. V Praze se tento rok prodalo přes 3000 bytů, což patří mezi nejvyšší čísla za poslední roky.

Samostatnou kapitolou je nyní předčasné splacení hypotečních úvěrů – jak se na toto téma dívá ten, kdo je na straně klientů?

Novela nic neřeší. Je to poloviční řešení. Ani 1% poplatek za předčasné splacení neodradí klienty při snížení sazeb od refinancování. Není to šťastné řešení, ale nemá smysl se nad tím už pozastavovat.

Na kolika procentech si myslíte, že se zastaví průměrná sazba – jsou ona 4 % reálná v nějaké kratší době?

Netuším popravdě. :) Možné to je, ale kdy? Nechám to na banky. Naše práce je následně na to reagovat a s klienty připravit varianty, které jim s případným snížením sazeb pomůžou.

Jak příchod nové Partners Banky změnil vaši práci?

Skvělá šance pro všechny z nás tvořit další přidanou hodnotu. Banku využíváme například i pro lepší přehled o financích v rodinách, mezi páry apod. Pomáhá tomu obálková metoda, nepojení na náš ekosystém. Dotvořili jsme tedy komunikaci k poradenství o bankovní službě. S dalšími produkty od Banky to bude jenom narůstat a všichni se těšíme na hypotéky. 😊 

Jaké jsou kromě hypoték aktuálně časté otázky, s nimiž klienti chodí?

Nejčastěji to je: „Mám ve financích chaos. Nestíhám se tomu věnovat, pomozte mi.“ Případně mají špatné pocity z utrácení, spoření a podobně. Tomu pomáhá plán a promyšlená strategie, která dodává klid. Stejně jako v jiných službách. Když chci začít cvičit ve fitku, jsem paralyzovaný z miliónu možných cviků a postupů. Trenér mi dodá plán, a tím mě uklidní. Šetří to obrovské množství energie.  

 

1

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: