Největší meziroční růst 2023: Filip Mižičko
Zuzana Fendrychová | 24. 9. 2024 | Vstoupit do diskuze
Senior Manager Filip Mižičko, kterého zdobí prvenství v kategorii Největší meziroční růst 2023, vyznává, že podnikat se má srdcem i hlavou. A když se s ním bavíte, poznáte, jak moc mu záleží na lidech, jimiž se obklopuje, od nichž se inspiruje, aby mohl posouvat sebe i vychovávat nové podnikatele. Konečně nejvíc ho těší, že umí přivádět nové mladé a chytré lidi do světa finančního poradenství.
V roce 2023 se vaše práce proměnila v obrovsky úspěšné období, co tomu předcházelo?
Myslím si, že nejde vypíchnout jednu nebo dvě věci. Určitě jde o kombinaci prostředí, které se nám daří tvořit ať už na úrovni mého manažerství, na úrovni ředitelství Zdeňka Hroma, nebo na úrovni celého partnerství Jitky Lucbauerové. Dále určitě to, že od začátku svého podnikání se snažím vždy s otevřenou hlavou vstřebávat inspiraci a know-how od lidí (i mimo naše partnerství), kteří jsou vždy o několik úrovní dál, než jsem aktuálně já. Obrovsky cítím, že mi pomohla i práce s osobním mentálním koučem mimo Partners, který mi pomohl dávat zase jiný nadhled na určité věci. Zbytek je už „jenom" kombinace tvrdé práce, zájmu o to, aby lidé v mém manažerství rostli jak dovednostmi a výkony, tak i jako osobnosti s myšlením majitelů firem.
Prozradíte nám, na jakou konkrétní část své práce jste nejvíc hrdý?
Nejvíc jsem hrdý na to, že máme kulturu a systém, na kterém nám záleží, a umíme tvořit a vychovávat nové podnikatele. Představte si, že přijde člověk, který neumí skoro nic, je mladý, neumí obchod, neumí prezentovat, neumí školit, neumí učit a vy z něj v řádu měsíců nebo i let vychováte osobnost, kterou klienti milují, rádi jí svěří své finance, vidíte, jak si tento člověk stoupne před místnost s desítkami lidí a vzdělává je, jak ty lidi hltají vše, co jim říká, jak jeho kámoši chtějí jít za ním po stejné cestě a taky se někým takovým stát. To je to, co ve mně vždy vzbuzuje největší hrdost.
Vnímáte, že veřejnost mění svůj pohled na práci finančního poradce a v čem přesně?
To je těžká otázka, začínal jsem v polovině roku 2018, takže nevím, jaké to bylo předtím a za těch pár let si myslím, že se nic zásadního ve vnímání veřejnosti nezměnilo. Vždy potkáte otevřené a rozumné lidi a vždy potkáte hejtry. Čím úspěšnější člověk chce být, čím dál chce dojít, tím více zažije odmítnutí a hejtů. Pokud to ale vydrží, tak zažije i o to více těch pozitivních situací. Jedna věc, která se asi změnila je, že dnes se mladí mnohem více zajímají o finance, mají dostupných více informací - bohužel i těch špatných informací - ale dnešní mladé generaci často chybí kritické myšlení.
Jak byste popsal svůj ideální pracovní den?
Každý den je jiný, některé dny strávím 10 hodin v kanceláři a na schůzkách, kde řešíme, co funguje, co nefunguje, trénujeme, vzděláváme, implementujeme, získáváme nové parťáky... Jiný den strávím na golfovém hřišti s některým z mých manažerů nebo s mým ředitelem. To, co mě na podnikání baví, je, že si ho člověk může přizpůsobit (do jisté míry samozřejmě, systém by se nikdy neměl ohýbat). Řekl bych, že ideální pracovní den je takový, kdy se mi povede někoho někam posunout, něco naučit anebo se někam posunu a naučím se něco já sám. Řídím se heslem, že člověk by měl chtít každý den být o 1 % lepší a dál, než byl včera. Kdyby se to povedlo každý den, tak je to růst 365 % za rok, a to není špatné.
Jaké jsou aktuálně časté dotazy, s nimiž klienti chodí?
Nejčastější otázka (ne vždy vyslovená) klienta je: „Proč by s námi měl spolupracovat?" Pokud si s námi sedne na kompletní analýzu a poté vidí plán jemu šitý na míru, co vše mu přinese a pochopí ho, tak už většinou žádné otázky nemá, protože ví, že má tu nejlepší finanční službu, jakou může mít. Samozřejmě je důležité dát klientovi prostor ptát se na to, co ho zajímá, musí dostat kvalitní odpovědi a je důležité s ním pravidelně komunikovat a poskytovat mu kvalitní servis.
Jak příchod nové Partners Banky změnil vaši práci?
Máme další skvělý nástroj pro klienta a skvělý a zároveň nebezpečný nástroj pro poradce. Pro klienta je to skvělé v tom, že může mít super Banku nabitou samými výhodami, může mít všechny své finance přehledně na jednom místě a konečně s námi opravdu řešit vše od A do Z. Poradci to dává komplexní přehled o klientovi, jeho financích a určité postavení na trhu. Zároveň je to nebezpečný nástroj, pokud si poradci neuvědomí, že nejsou bankéři prodávající produkty, ale že jsou stále hlavně poradci poskytující komplexní službu finančního poradenství a k tomu mají i nástroj jménem Banka.
Umíte si představit zapojení AI do vaší práce, v čem by vám mohla pomoci?
Momentálně AI nevyužívám a upřímně se o to moc ani nezajímám. Je důležité si uvědomit, že pracujeme s lidmi, ať už jsou to spolupracovníci nebo klienti. Práce s lidmi není o číslech, datech a umělé inteligenci, ale je to o vztazích, sympatiích a osobním zájmu o daného člověk. Tohle nikdy nemůže zastoupit stroj.
Co vám v poslední době udělalo největší radost?
Z byznysového hlediska jsou to určitě noví spolupracovníci ať už v mé přímé, tak i v nepřímé linii. Jsem rád, že se nám daří přivádět mladé, hezké a chytré lidi, kteří chtějí podnikat. S tím souvisí i povýšení nové M1 v mé přímé a můj posun do pozice M3. Upřímně se ale více těším na druhou polovinu tohoto roku, kdy plánujeme povýšení jedné M2 (to bude už třetí v mé struktuře) a dalších dvou M1, a poté na rok 2025, kde věřím, že by se mohla povést další povyšování M1, M2, M3 a také děláme první krůčky k tomu, abychom mohli požádat o PM.
Je nějaká maličkosti, cokoliv, o co byste se chtěl s kolegy podělit?
Každé ráno si položte důležitou otázku: „Jak využiji dnešní den k naplnění svých cílů?" a pak to udělejte. V těžkých situacích a chvílích, kdy se vám do něčeho nechce, si položte otázku: „Jak by se zachoval majitel firmy?" a pak to udělejte. Podnikejte srdcem i hlavou. Mějte sebevědomí a zároveň pokoru. Vždy komunikujte 100% upřímně a pravdivě. Udělejte bohaté své klienty a za to si zasloužíte bohatství i vy, udělejte úspěšné lidi ve svém týmu a za to si zasloužíte být úspěšní i vy.
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi