Headhunter roku 2023: Zdeněk Hrom

Zuzana Fendrychová | 21. 8. 2024 | Vstoupit do diskuze

Jakékoliv povídání s pražským Senior Directorem (D2) Zdeňkem Hromem posune téma náboru na vyšší úroveň. S velkým citem, skromností (konečně i tento rozhovor uvedl tím, že titul Headhuner roku 2023 není jen jeho úspěchem, ale celého ředitelství) i nutným důrazem hovoří o tom, že kandidáti by hlavně měli pochopit velký přínos a skutečný dopad životní změny, kterou jim nová spolupráce s Partners přinese.

Headhunter roku 2023: Zdeněk Hrom

Jak hledáte nového člena do „posádky“?

První krok bývá výběr vhodných lidí k oslovení a pak samotné domluvení schůzky, následně pohovor. Někdy je vhodnější, že než jde potenciální spolupracovník přímo na pohovor, tak si s ním dá schůzku jeho získatel a projdou personální dotazník, který má za cíl zmapovat motivační faktory, hodnoty a postoje potenciálního spolupracovníka. Až pak se s ním domlouvá pohovor.

Víte přesně předem, co všechno by měl kandidát splňovat, anebo se spíš řídíte intuicí? Jak moc podstatný je v tomto ohledu první dojem?

Podmínkou pro náš obor je maturita. Pak u potenciálních spolupracovníků hledáme spíše ambici něčeho v životě dosáhnout, chuť se učit a pracovat na sobě, pozitivní postoj k lidem, práci s nimi a bonus je pozitivní postoj k podnikání. Jsou věci, které dokážete lidi naučit, a pak ty, které jen tak nezměníte. Pokud je někdo přesvědčený, že s lidmi pracovat nechce, že na to není vhodný typ, tak není našim cílem ho přesvědčovat o opaku.

První dojem rozhodně umí hrát roli. Na druhou stranu by to nemělo být hlavní kritérium. Máme ve firmě spoustu příkladů, kdy první dojem nemusel být nejlepší, ale potenciální spolupracovník to pak dohnal jinými kvalitami a schopností na sobě pracovat.

Používáte při náboru pracovní portály, sociální sítě, nebo jdete více cestou osobních doporučení? 

Zaměřujeme se primárně na výběr nových spolupracovníků přes osobní reference od našich současných spolupracovníků nebo od klientů. Hodně čerpáme z jejich osobních vazeb. Tam máme nejvyšší úspěšnost. Franšízy nebo VIP CO pak využívají i inzerci, ale tu bereme jen doplňkově. S lidmi z inzerce je práce úplně jiná než s lidmi z doporučení.

Umíte si představit zapojení umělé inteligence (AI) do náboru, v čem by vám v něm mohla ulevit?

AI umí přinést do náboru větší personifikaci. Zapojení AI si umím představit v tom, že pokud o potenciálním spolupracovníkovi vím více informací dopředu, dokáže mi AI navrhnout sadu otázek, na které by se dá doptat, i jaký styl komunikace by bylo vhodné zvolit. Jedná se třeba o to, v jakém oboru pracoval, jaký typ povahového profilu je atp.

S jakými požadavky dnes potenciální spolupracovníci chodí?

Přijde mi, že nejčastější otázka je „Co bych teda dělal?“. Tím, že nejsme standardní korporát, kde člověka zaškatulkujeme do jedné role, je našim cílem pracovat se spolupracovníkem na jeho růstu do manažerské nebo ředitelské role. Vychovat z něj úspěšného podnikatele, tak to hned ze začátku pro ně nemusí být uchopitelné. Proto se přijímací proces skládá z několika rozhovorů, které jsou doprovázeny i úvodními semináři a workshopy, kde si celou spolupráci více vyjasňujeme a odpovídáme tím na dotazy ohledně činnosti, kariéry, peněz, smyslu a poslání atp.

Je něco, co vám v poslední době udělalo největší radost?

Největší radost mi dělá to, že vidím, jak roste kvalita lidí, kteří k nám do týmu přicházejí. Je to i tím, že máme sebevědomí v tom, jakou hodnotu od nás noví spolupracovníci získávají - ať už z pohledu svého rozvoje a vzdělání, nebo kariérní či podnikatelské příležitosti.

Napadá vás něco, o co byste se chtěl s kolegy sdílet?

Z pohledu získávání nových spolupracovníků vidím, že kolegové často mluví jen o tom, co dokázala Partners a čeho může být nový spolupracovník součástí. Prezentují Banku, vize finanční skupiny, finanční poradenství atp. Určitě máme být na co hrdí a je důležité přicházející spolupracovníky se všemi těmito tématy seznámit. Neměli bychom ale zapomenout na to, že získávání kvalitních spolupracovníků je v podstatě obchodní jednání. V každém obchodním jednání je klíčový užitek, tedy jaký skutečný dopad na život nového člověka bude mít to, že bude s námi spolupracovat a v čem se jeho život změní k lepšímu. To jsou ta nejdůležitější témata na rozhovor.

Ať se daří hledat nové, skvělé spolupracovníky! 

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: