Go, investice, go

27. 2. 2023 | Vstoupit do diskuze

V kontextu aktuální ekonomické situace, kdy zažíváme období zvýšené inflace, je jasné, že ukládání peněz pod polštář, na „spořák“ nebo termínovaný vklad nedává smysl. Kupní sílu je potřeba naopak udržet. Investovat! A třebaže letošní dvoucifernou inflaci nejspíš žádná zázračná investice neporazí, o to víc je důležité zaměřit se na dlouhodobý horizont, pravidelnou investici do vhodného portfolia a i přes poklesy trhů nepodléhat emocím. Ty skupinové emoce nám pod kontrolou pomůže udržet Martin Oliva, nový investiční ředitel skupiny, s nímž jsme probrali nejen naši strategii v oblasti investic.

Go, investice, go

Martine, s jakým cílem přicházíš do Partners?

To se dá shrnout poměrně jednoduše – budu se snažit, aby s námi co nejvíce klientů skutečně bohatlo. Záměrně říkám „skutečně bohatlo“, a nikoliv jen investovalo. Těší mě, že jsem v Partners nalezl kolegy, kterým jde především o klienty a jejich prospěch, nikoliv pouze o prodej pofidérních nebo pro klienta nevhodných investičních nástrojů. Ačkoliv i tento obyčejný prodej, zpravidla s tučným fee pro prodejce, je některými lidmi jako investování označován.

Zároveň věřím tomu, že když budeme při rozvoji investičního světa Partners stavět klienty na první místo, tak růst aktiv pod naší správou přes nové klienty a jejich investice přijde.

Co všechno ve firmě zaštiťuješ?

Jedná se o různorodé spektrum činností. V první řadě mám na starost produktovou vizi a strategii naší skupiny v oblasti investic, především pak zodpovězení otázek: jaký produkt, jakému klientovi a jakým způsobem budeme nabízet. Zároveň zastřešuji naše interní produktové továrny – Partners investiční společnost a Trigea, kde úzce spolupracuji s týmy Lucky Simpartlové a Tomáše Trčky.

Dále pracuji s kolegy Michalem Dudkem a Michalem Trníkem na zavádění nových produktů a služeb z oblasti investic, které v budoucnu využijeme i při naší plánované expanzi do zahraničí.

V neposlední řadě se budu věnovat také případnému budování nových produktových továren. Aktuálně se velmi intenzivně zabýváme myšlenkou vlastního obchodníka s cennými papíry.

Kde se v oblasti investic nyní nacházíme? Na čem musíme zapracovat?

V současnosti máme kvalitní produktové portfolio, které bohatě pokryje potřeby retailových klientů. Zároveň mě velice příjemně překvapil komplexní a robustní přístup k poskytování investičního poradenství v kontextu celkové finanční situace klienta a jeho cílů. Pro kvalitnější oslovení afluentního segmentu však bude vhodné nabídku produktů a služeb rozšířit – z pohledu produktů nepůjde o revoluci, ale spíše o evoluci. Rezervy pak vidím zejména v činnostech následujících po prvotní investici klienta, tedy např. v reportingu investičního majetku klientovi nebo v rebalancingu klientského portfolia.

Jaké jsou nejbližší plány, co se týká směřování investic?

Aktuálně intenzivně pracujeme na několika projektech. Připravujeme nového Warrena, investiční platformu, která by nás měla opět posunout o kus dál a z Warrena udělat společný nástroj poradce i klienta. Chystáme investiční část Partners mobilní aplikace, jež přinese klientům novou úroveň přehledu o jejich investicích.

Rovněž analyzujeme už zmíněnou možnost založení vlastního obchodníka s cennými papíry. Ten by umožnil klientům představit nové produkty a služby a znamenal by také výrazné zjednodušení procesů spojených s investováním nebo reportingem majetku jak pro poradce, tak klienty. 

Zároveň pracujeme na afluentní strategii, jejímž cílem je oslovení bonitnějších klientů. Aktuálně Partners poskytují služby v rámci investic především retailové klientele – průměrná pravidelná investice činí 2 tisíce korun měsíčně. Já jsem však přesvědčený, že naše služby mají už nyní co nabídnout i afluentnímu segmentu, přičemž často předčí nabídku známějších institucí.

Martin Oliva: Vystudoval VŠE v Praze se zaměřením na bankovnictví a pojišťovnictví a oceňování podniků a nemovitostí. V letech 2011–2018 působil ve společnosti Patria Finance. Na různých pozicích pečoval o retailové i institucionální klienty, od roku 2016 měl jako vedoucí oddělení Business Design na starosti zejména rozvoj produktů a služeb pro klienty v rámci celé skupiny Patria. Roku 2018 spoluzaložil investiční společnost Winstor, kde byl z pozice místopředsedy představenstva zodpovědný za obhospodařování majetku a řízení celého investičního a transakčního procesu.

1

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: