David Pokorný: Jak na milionovou franšízu

Markéta Daxnerová | 11. 2. 2019 | Vstoupit do diskuze

Partners market v Brně na Nových sadech loni jednoznačně opanoval první místo v žebříčku marketů a stal se první milionovou franšízou. Podle Davida Pokorného, jednoho z šéfů pobočky, je to odrazem dlouhodobých minulých aktivit, správných lidí a výborného kolektivu, naprosté transparentnosti vedení vůči koncipientům a také jejich spolurozhodování o dalším chodu marketu.

David Pokorný: Jak na milionovou franšízu

Co stojí za vašimi výsledky v roce 2018?
Přítomnost a výsledky jsou odrazem dlouhodobých minulých aktivit. Samozřejmostí je poctivá a důsledná každodenní práce, jde však o mozaiku aspektů. Předně máme na pobočce ty správné lidi a výborný kolektiv, jenž sdílí společné vize a cíle. Vůči kolegům jsme proto na 100 % transparentní, otevření, včetně ekonomiky – prostě nemáme tajemství. Koncipienti senioři navíc spolurozhodují o dalším směřování pobočky, mají tah na bránu a inspiraci, porada vedení probíhá výhradně za jejich přítomnosti. Důkladně se věnujeme firemní kultuře, ta je zásadní. S tím souvisí i to, že individuální rozhovory jsou vedeny na bázi koučování. Koučovací metody pobočce vtiskl Marek Liška, dnes je to každodenní chléb ředitelky Stáni Liškové a dokonce si je pozvolna osvojují i seniorní koncipienti při vedení svých týmů nováčků, asistentů a specialistů. Pobočka postupně roste tak, jak se rozvíjejí jednotlivci.

Jaké překážky jste museli v uplynulém roce překonávat a díky čemu jste je zdolali?
My nepřekonáváme překážky, nýbrž zdoláváme výzvy. A výzvy si před sebe klademe především my sami. Jednu z nich jsme definovali takto: „Nejlepší mezi všemi, nejlepší ve všem!“ Chceme být nejen lídrem mezi markety, ale toužíme být nejlepší i v jednotlivých specializacích, ať už jde o majetek, hypoteční centrum nebo banku. Koncipienti obchodníci chtějí být na předních příčkách. Nicméně nějaká omezení tu jsou, a to, že den má pouze 24 hodin a i my si přejeme být se svými rodinami, kamarády a koníčky.

Jaké jsou vaše plány rozvoje podnikání a cíle pro rok 2019?
Velké! Každopádně velmi důležité budou pravidelné náborové aktivity. Víme, že pracovní trh je v současnosti, jaký je. Budeme proto aktivní, abychom získávali nové posily pro naplnění našich plánů. Pro rok 2019 vnímáme jako velkou prioritu posílit „obchodní oddělení“, abychom mohli dále investovat do systému podpory a „back officu“.  Z Kooperativy jsme získali skvělou kolegyni, které chceme pomoci v zásadním rozvoji oddělení majetku, inspirování úspěšnými manželi Matusíkovými. Zkušenostmi ověnčená Zdeňka Bosáková bude mít naši plnou podporu při rozjezdu full banky, což je opravdu velká věc.

V čem máte ještě ve svém podnikání mezery a jak je chcete v roce 2019 smazat?
Mezeru vnímám jednoznačně ve výši produkce, tedy konkrétně nedostatku obchodníků. Musíme zvýšit náborové úsilí, za což jsem osobně odpovědný. Nespokojen jsem také s nedostatkem prezentace pobočky na internetu a sociálních sítích. Je třeba zapracovat na webových stránkách, pořízení obsahu na sociální sítě a být v tomto směru aktivní. I to jsou investice, pro které je třeba zvýšit objem tržeb.

Největší úspěch v roce 2018: Pozvánka na večeři od Petra Borkovce pro celou pobočku za „milionovou franšízu“.  Ani jeden měsíc jsme nechyběli na stupních vítězů, do třetího místa v produkci.
Největší výzva pro rok 2019: Full banka, oddělení majetku, udržení tempa růstu produkce.
Největší motivace: Dobrá atmosféra na pobočce, spokojený kolektiv, který se umí zdravě motivovat.
Největší sen: Dosažení produkce pobočky na úrovni ředitele, silná specializovaná oddělení na pobočce.

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: