Nejtěžší bylo nedělat všechno sám

Tereza Píchalová | 13. 4. 2017 | Vstoupit do diskuze

Někdy je potřeba udělat pár kroků zpět, aby mohl byznys ještě víc růst, dává v pokračování rozhovoru svůj byznysový tip VIP CO Kamil Janda.

Co vám funguje v rozšiřování spolupráce se stávajícími klienty a v jejich udržení?
Pravidelný kontakt, díky kterému se neustále buduje vztah a tím posiluje loajalita klienta. Není důležité, kolik máte v portfoliu klientů, je důležité, kolik máte loajálních klientů. Mám dnes přes 450 klientů a sám nyní řeším problém, jak s nimi pravidelně udržovat vztah a tím posilovat loajalitu. Cestu vidím v rozsegmentování své klientely a v určení, kdo se o jaký segment postará. Poté s každým segmentem řízeně udržovat kontakt. Nástrojem může být franšíza, servisní poradce, mojepartners, call centrum, email, telefon a já samotný. Jde jen o to vytvořit si svůj vlastní mix těchto nástrojů a efektivně ho používat.  

Jaký byl váš největší podnikatelský omyl?
Největší podnikatelský omyl byla neschopnost naučit se vybírat doporučení od svých klientů spojená s nedostatečně zpracovaným osobním potenciálem. Po roce svého podnikání jsem na to doplatil a málem s podnikáním úplně skončil. Neměl jsem kam volat, s kým se scházet. Zachránil mě až projekt Partners a Nestlé, kde jsem se opět dostal k vydělávajícím lidem. Začal jsem si brát doporučení a díky tomu položil základ, na kterém stavím dodnes.

A co byla největší výzva?
Největší podnikatelská výzva byla naučit se nedělat všechno sám.Na podzim roku 2015 jsem byl ve fázi, kdy jsem měl obrovské množství rozdělané práce, kterou jsem nestíhal v termínu zpracovat. Ještě větší množství práce jsem se bál rozdělat, protože mi bylo jasné, že ji nemohu stihnout. Nevolal jsem na nové doporučení, nedělal jsem pravidelný servis u klientů, kteří se sami neozvali. Pracoval jsem šestnáct hodin denně, nepravidelně jedl a pil, málo jsem spal. Věděl jsem, že takto to dlouho nevydržím, že nemohu vše dělat sám. Vzal jsem si k srdci postoj: „Chceš-li jít rychle, jdi sám. Chceš-li jít daleko, jdi společně.“ Vybral jsem si k sobě svou asistentkou Lucku Skočdopolovou.

A ulevilo se vám?
V prvních měsících jsem musel v tomto šíleném tempu udělat 2 kroky zpět. Věřil jsem, že díky tomu pak udělám 5 dopředu. Vše jsem Lucce vysvětloval, kontroloval ji, opravoval chyby a věnoval čas jejímu učení. Po 6 měsících jsme začali společně sklízet. Výkon měřený BJ se nám zvýšil o 75 %. Dnes Lucka dělá svou práci lépe, než jsem kdy dělal já.

Jak je to možné?
Je specializovaná, stal se z ní profesionál. Poté jsem si vybral svého finančního plánovače, který mi připravuje podklady na jednání s klienty, Markétu Pumprovou. Už jsem věděl, co mě čeká. Kupodivu mi přišlo, že jsem udělal jen jeden krok zpět. Při vedení Markéty mi pomohla právě Lucka. Po 6 měsících jsme udělali opět 5 kroků dopředu a růst obratu měřený v BJ byl přes 45 %. Na konci roku 2016 jsme přijali další asistentku – Ivetu Marhounovou. Lucka už měla tolik práce, že ji nemohla stihnout sama. Zapracování Ivety jsem prakticky nepocítil, Lucka s Markétou novou posilu kompletně zaškolily. Investovaný čas a energie se mi v obrovském množství vrátily zpět přes můj současný tým profesionálů.

22

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: