Specialista na neživotní pojištění 2024: Tomáš Kresl
Zuzana Fendrychová | 11. 8. 2025 | Vstoupit do diskuze
Tomáš Kresl (VIP CO) si plní své dávné přání: být ve Svitavách první volbou veřejnosti pro řešení osobních financí. A že se mu to daří dokazuje i prvenství mezi Specialisty na neživotní pojištění v roce 2024.

Co vnímáte jako vaši hlavní výhodu, díky níž jste vyhrál jednu ze Speciálních kategorií?
Ono to asi bude "klišé“, ale toto ocenění je výsledkem dlouhodobé a systematické práce, kterou u nás v kanceláři razíme. Nejsem tedy překvapen, že máme dobrá čísla, ale samozřejmě cílíme na ještě lepší. Navíc v naši kanceláři máme přímo oddělení, které se zaměřuje na toto odvětví a její vedoucí Pája Kodytková odvádí neuvěřitelnou práci.
Životní vs. neživotní pojištění je dlouhý boj – stále platí, že lidé upřednostňují majetek před životem?
Ono se to má tak. U neživotního pojištění a konkrétně povinného ručení, vlastně není na výběr. V tomto sektoru je také největší konkurence, protože máte i spoustu online srovnávačů, a i každý bazarista se pere o svůj kousek z koláče. Jakmile má však člověk řešit něco navíc, ať je to havarijní pojištění nebo překvapivě i pojištění nemovitosti, tak zde se již lidé „cukají“ a často jim stač to, co mají. V tom okamžiku přichází na řadu náš jasný postoj. Dáváme si práci s tím, že klientům zasíláme argumentace k tomu, aby měli svůj majetek správně pojištěný a nezapomínáme ani na drobnější smlouvy jako je pojištění odpovědnosti, ať už v občanském životě nebo vůči zaměstnavateli. V současném okamžiku se čísle mají tak, že u POV a HAV máme pojištěných 36 % z reálného kmene. U pojištění nemovitostí je to pak 48 % (toto číslo souvisí také s tím, že se naše kancelář specializuje také na hypotéky) a u životního pojištění je to pak 63 % - a na to jsem náležité pyšný! Abych tedy odpověděl na vaši otázku, klienti řeší to, co musí, to ostatní je už na našich dovednostech, abychom jim správně vysvětlili, jak důležité je ochránit svůj život nebo střechu nad hlavou. A to je velmi podobný boj.
Poslední roky zažíváme povodňové stavy, požáry, black-outy po celé Evropě atd. Vnímáte, že přírodní katastrofy teď promlouvají víc do sektoru neživotního pojištění a lidé se vůči nim chtějí víc chránit?
Moc rád bych tady řekl, že ano, ale ono dokud se to nedotkne přímo vás nebo vašich nejbližších, stále to nemáte jako prioritu. Nicméně, my samozřejmě s těmito daty operujeme a jednoznačně to pomáhá v komunikaci a velmi často to mohou být právě ty argumenty, kdy se klienti přikloní k tomu, aby platili o pár tisícovek navíc, aby měli správně nastavené zajištění střechy nad hlavou apod.

Co v tomto sektoru vlastně suverénně vede?
Jak jsem již uvedl v předešlé odpovědi, u nás vedou jednoznačně nemovitosti, a to z důvodu naší specializace na hypotéky a zároveň velmi silně investované energie do toho, abychom klienty ochránili před případnými riziky. Stejně jako v životním pojištění, kde díky své vlastní zkušenosti – mám velmi nepříjemný trvalý následek na pravé ruce, který mne ovlivňuje celý život, tak v případě domu, který máme jen malý kousek o potoka – mám silný postoj k tomu, jak případná rizika mohou ovlivnit váš život. A tím pádem jsem velmi silný v komunikaci a dovolím si říci, že můj tým se ode mne „nakazil“, v dobrém slova smyslu.
Je podpojištěnost majetku stále aktuální téma?
Asi to největší. Děláme neustále kampaně a téměř u každé nabídky musíme vysvětlovat, jak pojištění vlastně funguje a na co je třeba myslet – a cena to není! Máme na to několik skvělých podkladů a díky nim se nám daří klienty správně směrovat. Ale když řeknu, že máme 70% úspěšnost, tak si možná trochu fandím. Pokud klient nedodrží naše doporučení o max do 20 %, tak smlouvu sjednáváme a do ZZJ píšeme, že klient odmítl naši nabídku a rozhodl se jít do jiné varianty. V případě, že se klient rozhodne zůstat podpojištěný o více jak 20 %, tak zpravidla popřejeme spoustu štěstí, ale smlouvu nesjednáváme.
Je nějaké doporučení, o které byste se s kolegy chtěl podělit?
Neživotní pojištění může být skvělým otvíračem dveří a pokud již máte větší penzum klientů, je to taky skvělý nástroj na servis, a to nejen pro splnění podmínek servisu ve FIPu, ale především pro klienty, kteří si nemohou naši službu vynachválit. Ozýváme se každý rok u výročí POV a HAV a minimálně po dvou letech od uzavření pojištění nemovitosti, abychom udržovali smlouvy aktuální, a to především pro podpojištěnost, trend solárních elektráren a případné realizace bazénu u domu. Toto vše vstupuje do pojistné částky a je třeba to reflektovat.
Máte své životní motto nebo vzor, který vás provází i v profesní kariéře?
Když jsem začínal, snil jsem o tom, že jednou bude moje jméno synonymem pro finance v mém rodném městě a nyní se to děje, takže si to užívám a chci laťku posouvat výše a výše. Velkým vzorem pro servis klientům je mi Rohlík.cz, tak snad jednou budeme na jejich úrovni.
Foto: archiv Tomáše Kresla
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi