Jelikož jsem svůj komentář vložil pod první ze článků této "trilogie" ,tak nyní pod ten správný. Dobrý den všem, jsem velmi rád, že Petr Borkovec svou trilogií dal jasně ve známost KDE, že to leží ten "zakopaný" poklad. V Partners jsem cca od začátku roku 2012 a bohužel manažer a tým, ve kterém jsem začínal již neexistuje. Taktéž je minulostí i ředitelství pod, které jsem spadal co by nováček a začínající franšízant. V síti jsem byl cca rok a tento model mne neoslovil, za to služba ANO a tak jakmile se otevřel projekt Partners marketů, tak jsem neváhal a šel do toho. Jak jsem se zmínil, tak někteří mí kolegové jsou dnes naše konkurence a jedna z věcí, o které se opírali byly právě zmíněné následné provize a bla bla bla. Následné provize jsou jedním z "krásných" lákadel k přetahování a možná i odchodu z Partners. Jelikož Partners markety (PM) mají možnost těchto provizí, tak vás všechny chci ujistit (vím co nám chodí), že Petr Borkovec má 100% pravdu a SERVIS a jeho přínos pro naše kapsy je o mnohem mnohem větších penězích než následné provize. A to nemluvím o dalších, nejen finančních efektech (doporučení, vztah, image firmy,....), které přináší!!! S bývalými kolegy odešli bohužel i někteří klienti a nám jako PM se jich velice nepodařilo "přesvědčit&quo t;,že odchod jim nemusí zrovna prospět (předělávání smluv atd...). Záchrana těchto klientů a i již zmíněných skupin sirotků je opravdu velmi složitá a i dost drahá věc. Proto po zkušenostech, které jsem za dobu cca dvou let nabyl v PM a po spolupráci s některými poradci (předali nám pod správu své klienty) jsem přesvědčen, že tahle varianta (zmiňovaná i Petrem B.) je přínosná VŠEM stranám (klient - poradce - PM - Partners). Během posledního čtvrt roku (záchrana klientů při odchodech z Partners, navolávání sirotků a předaných "starých" neservisovaných klientů) jsem dospěl k myšlence, která by možná pomohla všem a ještě by nám - Partners zvedla prestiž a zlepšila "výtěžnost" ;klientů. Petr Freyburg níže zmínil kolotoč při nástupu nováčka do Partners a co vše musí (pokud chce jít nahoru) udělat a stihnout. Opravdu nic jednoduchého. Pak se tedy nabízí otázka PROČ třeba po půl roce (doba kdy by nováček již měl vědět o co ve strukturální firmě jde) nepředat své klienty pod správu do PM (režim franšíza servisuje = 50% peněz + 100% BJ pro poradce z následně uzavřených smluv). Poradce se může více soustředit na budování než na servis a ještě z toho má peníze i BJ. Obrovsky přínosným efektem pro Partners je, že pokud tento nováček (kdokoli v Partners) skončí, tak tito klienti jsou navázaní i na někoho jiného (na PM) v Partners a nemají důvod odcházet jinam, nedej bůh "mluvit o nás" ve špatných souvislostech, neboť se o ně stále stará PM. Je to jen myšlenka, která možná stojí za přemýšlení. Nechám na vás všech, kterým firma není lhostejná a chtějí ji posunout dál, tak jako MY v Partners marketech. Petr Habrovanský, PM v UH
0
+
-
Petr Růžička | 31. 12. 2014 10:48
Potrebuji nasdilet par klientu. Kde najdu podrobny seznam fransiz?
0
+
-
Petr Borkovec | 31. 12. 2014 19:37 | reakce na Petr Růžička - 31. 12. 2014 10:48
zde na našem webu: http://www.partners.c z/cs/kontakty/pobocky/
aurčitě by vám poradili i na lince pro poradce.
a v brzké době bude vidět i ve FIPu, zda klient je ve spádové oblasti existující franšízy a že tedy máte možnost sdílet.
Petr Habrovanský | 31. 12. 2014 15:27 | reakce na Petr Růžička - 31. 12. 2014 10:48
Snad pomůže zatím aspoň tenhle seznam.
Semily Ondřej Zeman Brno - Nové Sady David Pokorný Ivančice Viktor Klíma Uherské Hradiště Petr Habrovanský Jablonec nad Nisou PM Jablonec, s.r.o. Pardubice Tomáš Purm Tišnov Lucie Borkovcová Turnov Josef Uchytil Kroměříž PM Kroměříž Litomyšl LT Servis, s.r.o. Frýdek Místek Jiří Matusík České Budějovice SeSe, s.r.o. Šumperk Michaela Šabo Lanškroun PM Pavlátka, s.r.o. Česká Třebová Tomáš Horský Praha - Uhříněves David Rojko Ústí nad Labem PM Ústí nad Labem Jesenice Lucie Strangmüllerová Humpolec He lenaEderová Znojmo Jaromír Kovář Ostrava Partners Market Vydra Příbram Štěpán Kuchař Hradec Králové Helena Daxnerová Mladá Boleslav PM Hummel, s.r.o. Prostějov Kateřina Bumbová Nové Město nad Metují RIGFIN Karviná PM Karviná Brno - Bystrc Petr Žůrek Hlučín Petr Pietrowski Ostrava Jan Riebauer Přerov Svatopluk Šrámek Brandýs nad Labem PM Brandýs, s.r.o. Písek PM Písek, s.r.o. Jihlava PM Jihlava, s.r.o. Hradec Králové Josef Kubíček Vyškov Eva Skřivánková Bystřice nad Pernštejnem Richard Duřpekt Praha - Zbraslav PM Vait & Grec, s.r.o. Praha - Václavské nám. Partners Market City Centre,s.r.o. Hodonín PM Kolařík Pokorný, s.r.o. Liberec Marek Ivanka Brno - Řečkovice Jiří Navrátil Vrchlabí Lukáš Dolenský Kopřivnice Břetisl avVeselý Olomouc PM Olomouc 1. Máje, s.r.o. Beroun PM Skorek, s.r.o. Praha - Vysočany PM Vysočany, s.r.o.
Při čtení článku mě napadlo několik myšlenek. Jestli to chápu správně, tak zde je prostor na to, vést otevřenou diskusi.
Ano, nástroje jsou to krásné. Osobně nejvíce oceňuji call centrum - klienti mi přicházejí sami i kvůli call centru, že jsem jejich kamarádovi zařídil pohodlný telefonát, a že to chtějí taky zkusit.. Dříve jsem dělal neživot sám - na vztahy s klientem velmi dobrý nástroj, na můj čas a energii špatné :)
U nováčků se mi podařilo call centrum úspěšně nastavit jako standard od začátku, u zavedených konzultantů to byl trochu boj, nicméně přišel jsem na to. Lidé velmi těžce mění své standardy a přijímají nové (nevyzkoušené) věci. Ato je podle mě i důvod k tomuto článku.
Potvrdilo se mi, že nejlepší způsob jak přirozeně zavést změnu je vyvolat v lidech potřebu změny. Jinak strávím hodně energie a času vysvětlováním a obhajováním, proč změnu zavádět a k čemu je to dobré. Dochází tak k zajímavým paradoxům. Uvedu to na příkladu využití call centra u zavedených konzultantů.
Zavedený konzultant nechtěl změnu. Proto veškeré myšlenky o využití call centra prakticky zamítal. Mohl jsem vysvětlovat výhody jakékoli, ani finanční nezabíraly. Prostě měl zajetý systém. Ovšem ve chvíli, kdy jsem v něm vyvolal potřebu změny a sám mu šel příkladem, tak si našel ke call centru sám. A prakticky mě to nestálo žádnou energii.
Máme hodně nástrojů pro práci s klientem a cítím úplně stejně tlak na aktuální data. Ideální IT nástroj je ten, který se nemusí vysvětlovat, je praktický a lidé ho přijímají jako usnadnění, nikoli jako administrativní krok navíc. I když máme správný směr (sběr dat, nástroje servisu atp.), tak konečné provedení z mého pohledu pokulhává - musíme neustále vysvětlovat PROČ by to konzultant měl chtít.
Pokusím se to uvést srozumitelněji na příkladech z pohledu konzultanta. Z pohledu konzultanta mi schází přehlednost a systematičnost.
pří klad1 - Nesystematičnost: Shodli jsme se na tom, že je důležité udržovat aktuální data v systému.
pohled manažera: když klient změní telefonní číslo, je důležité mít aktuální telefon ve FIPu. S kontaktem se dá pracovat, klient se může servisovat atp. Konzultant jednou zadá a všechno se zařídí automaticky.
pohled konzultanta: změna telefonního čísla je pro mě nedůležitá. Nic mi to nepřinese. Když chci objednat hovor na call centru, tak musím stejně aktuální číslo vepisovat do objednávky, protože call centrum nebere telefonní čísla z FIPu. (už to cca 2 roky připomínkuju - zatím beznadějně)
příklad 2 - Nepřehlednost: Je ideální mít v systému zadané všechny smlouvy neživotního pojištění - i od konkurence. Pohled konzultanta i manažera. Call centrum tak může automaticky telefonovat, pokud to konzultant nepohlídá, bude pasivní příjem atp.
Jsem perfekcionista - po zavedení FIPu jsem tuto výhodu viděl bez vysvětlování a opravdu snažil se všechny smlouvy zadávat a hlídat. Automatizace a to, že mi systém všechno pohlídá pro mě jako konzultanta bylo silnou motivací. Časem jsem to však vzdal. Přehlednost ve FIPu nad těmito daty se pro mě okamžitě ztratila. Klidně pošlu pro představu obrázek přehledu smluv u stávajících klientů. Je tam hromada textu, některé smlouvy jsou zrušené a přesto je tam vidím. Některé smlouvy jsem zrušil sám, některé klient. Musím přečíst hromadu textu, než vyfiltruju neživoty, obvolat pojišťovny, abych si potvrdil aktuálnost atp. Když call centrum sjedná náhradu některého neživotu, tak nevidím který neživot je nahrazený - tím se zase přiživuje nesystematičnost. Je to začarovaný kruh.
Aby mi to opravdu pomohlo, potřebuji během 3 vteřin pohledu na výpis získat okamžitý přehled o všech smlouvách, jejich stav, rozdělení atp. Jde to, k tomuto velmi napomáhají barvy, obrázky atp.Zároveň tak bez vysvětlování získám přirozenou motivaci k plnění dat.
Zároveň jako manažer cítím potřebu mít přehled o smlouvách klientů mých lidí. Důvod je prostý: když tam nevidím neživoty, tak musím u lidí pracovat na analýze - protože ji nedělají kompletně a výtěžnost může být větší. Ani manažer nechce ztrácet čas klikáním a pročítáním smluv. Opět mám 3 vteřiny a chci to mít vizuálně zobrazené. Hodnota a úloha manažera opět někde jinde.
Příkladů mě napadá víc - nebudu je už rozepisovat. To podstatné, co chci říct je, že myšlenka i smysl nástroje je krásná a má pomoci k větší výtěžnosti a vyšší produktivitě práce. Pokud se ovšem naskládá více takovýchto "drobností" ;a nesystematičností, tak je efekt opačný - produktivita práce se snižuje, protože každý jenom kliká, kliká, víc než kdy předtím a netěží dostatečnou hodnotu. Přitom největší hodnota konzultanta je v komunikačních schopnostech a schůzek s klientem.
Všímám si, že vznikají 2 silné a rozdílné pohledy:
manažer: chci data, chci je aktuální, pomohu k pasivním příjmům, vidím za horizont. Proč to ten konzultant nechápe?
konzultant: musím zadávat strašně moc věcí, které mi v zásadě nic nepřináší. Proč bych se tím zabýval, když mi to jenom přidává práci?
Z mého pohledu je to i jedna z hlavních příčin, že musíme hodně energie věnovat do vysvětlení PROČ. Málo se soutředíme na to, aby byla odpověď na PROČ přirozená a nabízela se sama.
0
+
-
Petr Borkovec | 30. 12. 2014 18:10 | reakce na Petr Nosek - 30. 12. 2014 14:26
Zdravím Petře, souhlasím se vším, co píšete. ať už s tím, že nejlepší motivací je jasný a jednoduchý přínos. tak s tím, že je spousta věcí nedokonalých a mohla by být provázanější a lepší. Dáváte však výčet pouze "negativní" ;,tedy těch bodů, kdy toto selhává. přitom od počátku říkáme - jedny data a mnoho použití a není pravda, že by to tak nebylo, i když by to mohlo být lepší a bude - proto se pracuje na FIPu2 a zapracovávají se všechny připomínky, které jdou na alias fip atd. Už dnes data využiji při tvorbě všech možných elektronických formulářů a finančního plánu a souhlas. přehled smluv se mi také nelíbí. ale přestože jsem stará škola, tak AUDIT pro mě je dokonalý nástroj na servis i finanční plán a používám ho, takže motivaci mám atd. v každém případě díky za podněty. pošlu sem ajťáky a Michala.
ještě by mě, ale zajímala odpověď na ten váš první příklad. jakým konkrétním způsobem jste tedy u toho zavedeného poradce vyvolal tu potřebu změny?
btw. všechno, co píšete zní hrozně snadno, ale samozřejmě není, protože fip není call centrum systéma propojit dva naprosto cizí systémy samozřejmě jde, ale jsou pak zase jiné důležité úkoly atd atd. a je to věčná válka priorit a kapacit a názorů na priority a financí. :)
Petr Nosek | 31. 12. 2014 00:57 | reakce na Petr Borkovec - 30. 12. 2014 18:10
Dobrý večer pane Borkovče, <p>vždyť jsem začal pozitivním :) - call centrem atp. Jenom jsem chtěl více na příkladech rozvést věci, na kterých je podle mě prostor k vylepšení. Z pozice konzultanta toho vidím víc než z pozice ředitele. Přece jenom pracuji s konzultanty a ne manažery. Tak či tak, naučil jsme se vytěžit maximum z toho co aktuálně je a zároveň je to ještě v mých silách. Chápu tedy, že AUDIT smluv může být dokonalejší nástroj než žádný :) Co můžu tak pro sebe a své lidi zjednodušit, tak zjednoduším nebo úplně odfiltruju. </p> & lt;p><b&g t;Kodpovědi na dotaz:</b>jak vyvolat u zavedené matadora potřebu změny?</p> <p>Cestje několik a u každého člověka či situace se to může lišit. Popíšu všechny myšlenky. </p> & lt;p>Prvníma rozhodujícím faktorem je, že <b>jdu vždy příkladem</b>. Novinku si vyzkouším, přesvědčím se o ní, sám začnu používat a když v ní vidím potenciál tak teprve mohu skutečně vyvolat potřebu změny u zavedeného člověka. </p> & lt;p>Jednouz prvních možností je vlastní nadšení a zapálení do novinky. Je to jako když koupíte nové auto, líbí se a přirozenou cestou ho začnete doporučovat. To nadšení udělá svoje. Efekt jsem poznal třeba i na sobě. Kolega zmínil v rámci rozhovoru nějakou výhodu v rámci partnerské společnosti a sám jsem se tím začal zabývat - nikdo mě nemusel přesvědčovat. </p> & lt;p>Dalšícestou je vcítit se do role konzultanta. O tomto bych mohl psát strašně dlouho - u mě je to velmi systematická záležitost. Nicméně tady se pro jednoduchou představu odkážu na Vánoční konferenci a "prokrastinaci& quot;.Příliš mnoho možností či novinek vede k rozhodovací paralýze a stagnaci. Platí pravidlo: tam kde je Vaše pozornost, tam je Vaše síla. Jestliže novinky přicházejí příliš často nebo nedodělané - neujmou se. Lidé jsou přehlceni, nestihnou je ani prostudovat, natož zapracovat. Mým cílem je udržet konzultantovi pozornost na klientech a dokud není konzultant schopen psát samostatně a pravidelně 300 BJ, tak jeho pozornost nepouštím jinam. Vím přesně co můj konzultant dělá a jak pracuje. Vytvořil jsem systém práce, který radí kdy kam kliknout a proč. Teď zpátky k odpovědi. Když přijde novinka, nejprve ji prostuduji a promyslím, jak mým konzultantům pomůže. Konzultantům ušetřím práci v tom, že jim to předvedu vizuálně, ideálně tak aby nemuseli nic studovat. Někdy třeba jenom zavolám, že mám báječnou zprávu, představím a hlavně se zeptám na názor. Námitky vyřešíme, zaujmeme společně postoj zda je to přínosem nebo ne a věsmes je to hotová věc. Pokud ne, použiju další silnější nástroje. Tady mi to funguje proto, že jejich pozornost celou dobu udržuju na klientech a přináším konkrétní podporu. Na co nejsou připraveni, to jim prostě do hlavy nedávám - až přijde jejich čas, tak to dostanou.</p>{ br}<p>Ztěch silných nesystematických nástrojů je to koučování a dotazování, co by mu pomohlo v práci. Musí to být zaměřené na jasný přínos pro konzultanta. Tady lze vyvolat opravdu silnou potřebu. Lidský mozek strašně nerad přijímá změny. Vychází to z evoluce - jakákoli změna v prostředí znamenala nebezpečí. Když se strom chová nestandardně, může na něm být šelma atp. Mozek je tak vycvičený v přijímání negativních informací - díky nim vlastně člověk přežil. Pozitivní informace nejsou důležité. V dnešní době je to však velmi nežádoucí. Aby konzultant přijal změnu, musím ho "přepnout" do jiného režimu. Vyvolat v něm představy přínosu. Například s ním rozeberu, jak je strašně bezvadné dělat neživoty. Odrazím se od toho, co už ví. Pak řeknu, že se zabývám myšlenkou, kolik to zabere času. Že chci sám investovat čas do něčeho jiného, jestli o tom také už přemýšlel. Postupně si sám přijde na to, že neživot mu zabere strašně moc času a není zaplacený. Když si přijde na tento fakt, můžeme pokračovat dále. Vtáhnu ho do děje a začneme společně přemýšlet jak to udělat lépe. Přijdeme na to, že je tu call centrum. Nehodnotící cestou se zeptám, jestli to zkoušel a co si o tom myslí. Cokoli co řekne je důležité a dál s tím pracuju, dokud společně neodstraníme zábrany a nedojdeme na to, že to vyzkoušíme. Výsledky si oba sdělíme. Nic jsem mu neřekl příkazem - jeho hlava není nastavena odmítavě. Nepřesvědčoval jsem ho, na všechno si přišel sám a je v pozici, kdy to chce vyzkoušet. Já mu půjdu ještě příkladem a jako první mu řeknu svoji zkušenost a to ho ještě víc podpoří. <b>On se rozhodl, že to udělá a on tu změnu chce.</b> Když to vyzkoušel, tak se šel nadšeně pochlubit bratrovi a přeneslo se to přirozenou cestou dál.</p> lt;p>Poslednívarianta je vhodná zejména pro budoucí vedoucí či manažery. Udělal jsem poradu, otevřeli jsme nějakou novinku a jaký může mít potenciál. Každý řekl svoje a správným rozhodnutím je vyzkoušet novinku. Když ji někdo z nás otestuje (a já vím kdo je vhodný :)), tak za týden řekne, jestli je to dobré a ukáže nám to. Ostatní tak nebudou ztrácet čas. Ten, kdo to testuje je více v pozici, že to chce prodat. A jako první to prodává sám sobě : ) <b>Takže ten kdo to prezentuje, chce sám. Zároveň má pocit důležitosti</b> ;- tady už je prakticky jisté, že minimálně on sám novinku zapracuje - pokud v ní opravdu uvidí přínos (vidět a předat mu přínos je zase práce manažera)</p>{ br}<p>Vpraxi kombinuji všechny způsoby - teď už podle citu.</p> { amp2}lt;p>Nutnovšak podotknout, že ne každému to může fungovat. Záleží jakou vytvořil atmosféru a týmové prostředí. Sám jsem z jednoho špatného prostředí utekl - doteď je tam týmová porada výsměchem a nedokážu si tam představit poslední model jako funkční. Proto nechť čtenář bere mé zkušenosti s rezervou a ne vždy jako zaručený a funkční model :)</p>
Petr Nosek | 31. 12. 2014 01:12 | reakce na Petr Nosek - 31. 12. 2014 00:57
shrnuto: smysl je vždy stejný. Nedávat příkaz a nedávat jako hotovou věc. Vyvolat pocit aby chtěl spočívá v tom, že si přijde sám na přínos. A až je dostatečný hlad po řešení, tak směřovat na možný nástroj. Podpořit to tím, že jdu příkladem. To že jsem za prázdniny skončil na druhém místě v počtu smluv na call centru bylo příkladem pro mé lidi aby vše směřovali na call centrum, nicméně zároveň děsivou zkušeností pro mě, že jsem tam zase tolik smluv na druhé místo nesměřoval :)
Jestli si dobře pamatuju nedávnou historii, tak i Steve Jobs nejprve vyvolal dostatečný hlad po smartphonech (připravil si půdu) a až byli lidé hladoví, tak teprve přinesl nástroj.
Diskuze k článku: Nástroje servisu aneb Jak dostat pasivní příjem z klientského kmene
Petr Borkovec | 1. 1. 2015 | Celkem 9 komentářů v diskuzi
Vložit komentář
Všech 9 komentářů v diskuzi.
Petr Habrovanský | 31. 12. 2014 14:23
Petr Růžička | 31. 12. 2014 10:48
Petr Borkovec | 31. 12. 2014 19:37 | reakce na Petr Růžička - 31. 12. 2014 10:48
| Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Habrovanský | 31. 12. 2014 15:27 | reakce na Petr Růžička - 31. 12. 2014 10:48
| Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Růžička | 1. 1. 2015 20:56 | reakce na Petr Habrovanský - 31. 12. 2014 15:27
| Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Nosek | 30. 12. 2014 14:26
Petr Borkovec | 30. 12. 2014 18:10 | reakce na Petr Nosek - 30. 12. 2014 14:26
| Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Nosek | 31. 12. 2014 00:57 | reakce na Petr Borkovec - 30. 12. 2014 18:10
| Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Nosek | 31. 12. 2014 01:12 | reakce na Petr Nosek - 31. 12. 2014 00:57
| Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu