ČERNÝ PETR

Martin Podávka | 8. 4. 2019 | Vstoupit do diskuze

Pojišťovny nahrazují složité a drahé investiční životní pojištění přehlednější rizikovou variantou. Jejich souboj o to, kdo se dřív zbaví překonaného produktu, má jasného vítěze: klienty.

ČERNÝ PETR

V nabídce českých pojišťoven se letos odehrává tichá revoluce. Dosud bylo jejich nejprodávanějším produktem investiční životní pojištění, které v některých ústavech představovalo devět z deseti nově uzavřených smluv životního pojištění. To se ale mění a na konci roku bude nejdůležitějším produktem dosavadní popelka: rizikové životní pojištění.

Důvodů změny je víc, uveďme aspoň dva hlavní problémy investičního pojištění: složitost a vysokou nákladovost. Pojišťovny si uvědomily, že služba, která nepřehledně míchá zajištění a investici s vyššími než pětiprocentními poplatky, zkrátka nemůže být karta, se kterou se dá ještě dneska hrát.

Z HITU PODPULTOVKA
Jako první v Česku odpískala investiční pojištění německá Allianz. Tedy přesněji: pokud klient bude chtít při pojištění investovat, možnost stále má, ale investiční složka je oddělená a volitelná, s náklady srovnatelnými s jinými investičními produkty.

Co na to francouzská AXA, která se s Allianz přetahuje o první místo mezi evropskými pojišťovnami? Z webu odstranila informace o investičních pojištěních a nechala jen specifickou jednorázovou variantu.  Vlajkovou lodí se stalo rizikové životní pojištění. Investiční pojištění ovšem AXA stále nabízí na pobočkách.

Třetí největší evropská pojišťovna, italská Generali, sice investiční pojištění v nabídce ponechala, ale počáteční poplatek snížila z celkových 250 na 70 procent ročního pojistného a zcela zrušila poplatek z každé platby pojistného. Do skupiny Generali patří i Česká pojišťovna, která zvolila podobnou cestu jako Allianz. Základem je u ní rizikové životní pojištění, investiční část je volitelná a oddělená. Rakouská Uniqa už obě složky odděluje, prakticky se tak už nejedná o tradiční investiční pojištění. Očekává se, že podobně jako Generali i Uniqa brzo sníží poplatky investiční složky na úroveň srovnatelnou s běžnými investičními produkty.

LEVNĚJŠÍ A PŘEHLEDNĚJŠÍ
Komu tedy zůstane v rukách černý Petr v podobě posledního investičního pojištění s vysokými poplatky?

Na českém trhu se budou letos slučovat dvě nizozemské pojišťovny: NN převezme aktivity Aegonu. Právě fúze je ideální příležitost k obměně nabídky. Nechejme se překvapit, jakých karet se přebírající NN při slučování zbaví. Už teď na webu jako první produkt ukazuje rizikové životní pojištění, investiční je až druhé.

Skupina VIG má na českém trhu dvě značky, které zatím slučovat nechce: Kooperativu a Českou podnikatelskou pojišťovnu. Dohromady mají v rukách nejvíc potenciálních černých Petrů: pětici investičních pojištění tradiční konstrukce.

Ať ale nakonec prohraje kdokoliv, vítěz je jasný. Jsou jím budoucí klienti pojišťoven, kteří získají levnější a přehlednější produkty životního pojištění.

5

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: