Změníme pravidla hry!
Zuzana Fendrychová | 7. 2. 2024 | Vstoupit do diskuze
Změníme pravidla hry! Křest platební karty, potlesk ve stoje, další velké aplausy i velká slova, ohromná očekávání a plány. Taky realistické pohledy, bez nichž by nebylo možné stavět budoucnost. To všechno přinesla tradiční novoroční konference Kick off pro všechny. V prostorách pražského Cubexu se sešlo neuvěřitelné množství lidí, bezmála tisíc! Ti všichni byli hladoví po informacích a novinkách, které nás čekají v suverénně NEJZAJÍMAVĚJŠÍM ROCE skupiny Partners. A za ním budou stát lidé, vy. Vraťte se v čase a připomeňte si dění ze středy 17. ledna.
Plnou parou vpřed
Není možné si představit Kick off konferenci bez uceleného souhrnu v podání spoluzakladatele Partners Petra Borkovce. Navzdory silnému nachlazení bravurně přednesl ve třech hodinách 239 slidů prezentace, která přesně pojmenovala úspěchy, posuny, růsty, ale také úskalí a možnosti byznysu jako celku.
„9,9 milionu BJ v Česku a na Slovensku je rekordní výsledek. Jen trošku mrzí, že nepadlo těch 10. Vloni nám do plachet nefoukalo, hypoteční byznys byl hlavně v první půlce roku dole. Ale povedlo se naplnit loňský cíl, tedy růst na nových klientech, 40 % bankovních jednotek na nových klientech je vážně masakr,“ řekl na úvod Petr s tím, že hlavním driverem byly růst Skupiny a životního pojištění. „V něm byl rok 2023 neskutečnej. Že se dokázalo takhle rozjet životko, je prostě skvělý. Dalším driverem byly investice, ač na konzervativnějších věcech. V investicích je opravdu velký potenciál, i banka nám v tom pomůže.“
Dalším skvělým zjištěním je, že už třetí rok po sobě jsme zaznamenali čistý nárůst poradců. „Kolik lidí dělá nějaký rozumný výkon, to mě taky zajímá. A tento počet vyrostl o 120 lidí. A to je hrozně zásadní, bez nich bychom nedokázali získat větší podíl na trhu. Bez náboru to zkrátka nejde,“ upozornil Petr a pak se hlouběji zamyslel nad životním pojištěním: „Jsme extrémně zajímavý distributor v oblasti životního pojištění. Ten rok byl neskutečnej a jsme pro partnery hodně zajímaví pro spolupráci. A už se to projevuje i na kmenech, což v předchozích letech nebylo. Můj apel rozhodně je mít životko jako core byznys, jako core službu. Hypotéky chce dělat kdejaký jouda, protože to je jedna smlouva – ač pracná –, ale za hodně peněz. Životní pojištění tak snadný není, to se opravdu musí umět prodávat, že je to správná a potřebná věc. A je to kompetence, jakou na trhu moc lidí nemá, proto je hrozně cenná.“
Životní pojištění, investice a hypoteční úvěry. To je výčet produktů, které dokáží dlouhodobě generovat stabilitu. Zapomínat ovšem nejde ani na neživotní pojištění. „Tornáda z minulých let už z pamětí vyprchala, vrátili jsme se opět k autům a majetku. A zde je naše silná vlastnost, že se dokážeme starat o majetek klientů jako o celek. Dělejme autopojištění, ano, ale co nejvíc jednoduše. A nezapomínejme, že pojištění majetku naše klienty chrání, chrání jejich majetek. To je náš cíl,“ vyzval všechny Petr Borkovec.
Výčet by nebyl kompletní bez investic.V těch jednorázových se vloni sešlo 12 miliard korun. K tomu Petr dodal: „Myslím, že máme klidně i na trojnásobek! Je to jen a pouze o vašem nastavení, odvaze a ochotě nést odpovědnost za složení portfolia. V tom je naše služba děsně důležitá, aby to celé dlouhodobě dávalo smysl. Nepodléhejme aktuálním módním trendům, gamifikaci, neklikejte. Naopak! My dlouhodobě učíme lidi budovat majetek a bohatství. A když tohle umíte odkomunikovat, pak vyhrajete. V komplexnosti je síla dokonalé služby.“
Pochvalná slova zazněla i na adresu nováčků, jejichž úspěšnost je o mílové kroky jinde, než byla před několika lety. „A hustý je, že sice počet nováčků je stejný, ale vygenerovali dohromady o 46 % vyšší výkon. A to je pozitivní, ukazuje to totiž dobrou budoucnost,“ doplnil Petr.
Jistoty pro budoucnost
„Neživotní pojištění, investice, hypotéky a s příchodem Partners Banky přibude byznys s potenciálem 200 milionů ročně během dvou tří let,“ řekl Petr Borkovec s jistotou s tím, že se tak stane díky komplexním analýzám a následnému servisu. „Na konci dne je to opravdu velmi jednoduchý.“ Mluvilo se také o penzijním spoření, které se i díky dlouhodobému investičnímu produktu (DIP) změní, neboť se týká naprosto všech.
„Pozitivní je, jak velký byznys děláme a na jak malém množství. Je stabilní, komplexní, ale zároveň to vede k tomu, že stačí relativně málo a generuje velká čísla. Tedy trend je super a je to velký obrat, relativní čísla nejsou špatná. Nicméně to děláme stále v malém. A proto spouštíme naši banku, kde chceme co nejrychleji nabrat milion klientů. A to se pak propíše i do kmene Partners, protože my chceme klienty, kterým děláme poradenství. Potřebuju tedy, abyste měli hodně ambicí, protože čím víc lidí s ambicemi budeme mít, čím víc budete vy chtít, tím víc i my můžeme. Když se spokojíte se snadným řešením, tak se záklopka zavře a konec,“ apeloval Petr Borkovec na všechny a zdůraznil, že přitom nejde o počet hodin strávených v práci, ale o to, jak efektivně se v tom daném čase pracuje.
Franšízy stále rostou rychleji než firmy, jejich podíl na firmě je v ČR 34 %. Mění se ale to, co stojí za jejich růstem. A hodně se profituje z těch nových z let 2021 a 2022. „V počtu poboček stále míříme na číslo 250, což nás dostane na druhou nejvíc hustou pobočkovou síť v republice. A pak uvidíme, co se bude dít dál,“ předpověděl Petr Borkovec a pak se věnoval ekonomickým výsledkům, o nichž detailně informuje tisková zpráva ZDE.
„Hustý“ rok 2024
Ekonomika a reálné mzdy také naberou vzestupné tempo, inflace naopak bude klesat. A to jsou pozitivní signály, jak řekl Petr: „Domácnosti teď budou odvážnější. I proto česká ekonomika neměla dobrý výsledky, protože všichni byly tak vystrašení, neutráceli. Ale letošek by mohl být rok, kdy nám bude přáno. Navíc přidáváme nový prvek – banku, čekají nás i změny v penzijním spoření. Klesající sazby pomůžou nemovitostem i hypotékám. Ale znovu, Partners Banka změní brutálně pravidla hry. Vaše propozice ke všemu a ve všem.“ Změní se totiž vnímání Partners u stávajících i potenciálních klientů, u spolupracovníků a dalších lidí v byznysu. „Máme obrovskou manažerskou kapacitu, spousty trumfů, můžeme náborovat ve všech cílovkách. A samozřejmě banka otevře brutálně nové příležitosti,“ řekl závěrem Petr.
Zachraňme Českou republiku!
Víte, že když se poprvé podávala žádost k ČNB na bankovní licenci, obsahovala 1500 příloh? To byla vzpomínka, s jakou přišel na pódium další spoluzakladatel Partners, Radim Lukeš. Téma bylo jasné – přicházející bankovní éra. „Duší jste všichni poradci a budete teď nově přemýšlet, jak svou službu dostat klientům. Budete muset přijímat k sobě bankéře, ne asistenty. A mějte na paměti, že nikdo jiný nebude mít propozici, jakou máte vy. Jen ji musíte umět zobchodovat. Dokonalou službu se musíme pokusit dostat ke všem rodinám u nás, dokonce bych řekl, že musíte zachránit Českou republiku. A zároveň jako podnikatelé musíte přemýšlet, kam to celé dostat dál. Věřím, že teď jsme se jako poradci prali o 20 až 30 % peněz klienta. Od teďka chceme všechno, chceme 100 %, aby s námi klient bankoval,“ řekl Radim Lukeš s tím, že Partners apka už teď umí ohromné věci, z nichž jsou zatím nadšení ti, kdo je již testují. „I vy z toho budete obrovsky nadšení! Ale pořád mějte na paměti, že úspěch závisí na odpovědnosti nás všech.“
Sál si pak poslechl příběh starý už více než čtyři roky. Byl o tom, jak si Radim a Petr volali a ověřovali si, že opravdu rozjedou projekt nové banky. Radim vyprávěl: „Byl rok 2019, myslím podzim. To bylo v době, kdy jsme na jaře získali licenci na Simpleu, na podzim zase licenci na penzijní fond Rentea. Prosil jsem Petra, ať nás nechá alespoň malinko nadechnout. Na to mě Petr uklidňoval, že banka nebude hnedka. To bude tak rok dva trvat. Chci tím jen říct, že Petr má obrovskej drajv. Nejde o to něco vymyslet, to umí strašně moc lidí. Ale dotáhnout to do konce, najít správnej tým lidí – bankéřů, IT odborníků. Za nás za všechny bych chtěl Petrovi moc poděkovat a chtěl bych, abychom Petra teď ocenili obrovským potleskem,“ načež celý sál zaplnil ohromující aplaus – „standing ovation“ jako ocenění ohromného úsilí a neutuchajícího zápalu, které Petr Borkovec do bankovního projektu vložil.
Poradenští bankéři
„Jedinečnost, to je naše velká hodnota. Tento projekt totiž vzniká ze srdce, kdy se díváme na klienta a chceme něco právě pro klienta. Ne jinak. Přišla už doba, kdy chceme zlomit starý model bankovnictví, který je už po 20 letech v agónii. A zlomíte ho vy. Toto je ryze česká, samostatná banka, která si váží klienta,“ řekl hned na začátek svého vstupu ředitel Partners Banky Marek Ditz. Uvedl, že centrála samozřejmě vše podpoří aplikací a vychytanými parametry produktů, a dodal: „Ale úspěch půjde za lidmi, za vámi. My mergujeme to nejlepší z poradenství a bankovnictví. My nejsme prodejci vitamínů, které nezajímá lidské zdraví, ale jen zisk z prodeje. Nás bankovní zdraví našich klientů skutečně zajímá.“
Marek zároveň upozornil, že mohou přijít i negativní reakce, protože cokoliv nového vždy přirozeně přináší strach, obavy z neznámého. „S tím se budete setkávat i u klientů, budete jim to muset vysvětlovat. Nesmí vás to ale otrávit, protože toto je úplně nový model, naprosto jiné přemýšlení. Hned na první schůzce toto budete muset umět předat. A to je nad všechny funkcionality, nad všechny apky.“
Jedním dechem dodal, že v tom nikdo nebude sám. Za Partners Bankou totiž stojí úžasný tým, z něhož vybrané členy vzápětí Marek představil: Jiří Raška, Jiří Charousek, Daniela Hynštová, Tomáš Kořínek, Simona Machulová, Lada Kičmerová, Hana Buchtová, Jan Stejskal, Soňa Nováková, Robert Chmelař, Tereza Píchalová, Hana Wallenfelsová, Leona Živnůstková, Michal Skalický, Angel Atanasov, Lukáš Klíma.
Dík za práci samozřejmě patří mnoha dalším lidem, kteří jsou součástí týmu čítajícího na 200 lidí. „Milí poradenští bankéři, přeji nám, abychom si došli pro pomyslnou Nobelovu cenu v našem oboru. A tou bude ten nejspokojenější klient v této zemi, který nám řekne, že má konečně něco pořádnýho,“ a tím se Marek rozloučil.
ZAPIŠTE SI DO DIÁŘŮ: v pondělí 4. března 2024 nastane den D, SPUŠTĚNÍ PARTNERS BANKY PRO VEŘEJNOST
Dalšími řečníky byli Robert Chmelař, který představil chystanou marketingovou kampaň pro Partners Banku, a Lada Kičmerová, která se detailně věnovala parametrům nastavení bankovních produktů a s nimi spojeným procesům. Celý den pak uzavřela Hana Wallenfelsová a seznámila obecenstvo s bankou v Partners Apce. Protože jde v tuto chvíli o informace interního charakteru, zprostředkujeme vám je v době, kdy budou veřejné.
AŤ SE LETOŠNÍ ROK ZAPÍŠE DO DĚJIN PARTNERS JAKO TEN VŮBEC NEJZAJÍMAVĚJŠÍ. UŽIJTE SI HO A VYUŽIJTE HO NAPLNO!
Komentáře
Celkem 0 komentářů v diskuzi