Novoroční konference partnerství Petra Kroupy a Jana Pantůčka

Petr Kroupa, Zuzana Fendrychová | 31. 1. 2023 | Vstoupit do diskuze

Třetí lednový víkend patří jako každoročně setkání spolupracovníků partnerství Petra Kroupy a Jana Pantůčka, aby společně nastartovali začátek roku. I letos se na pravidelné novoroční konferenci konané v hotelu Jezerka na Seči sešlo 170 spolupracovníků, kteří si navzájem předávali své know-how a zkušenosti. Pevnou součástí akce je vždy skupina nováčků majících možnost více se seznámit s možnostmi spolupráce s Partners.

Novoroční konference partnerství Petra Kroupy a Jana Pantůčka

Na účastníky konference čekal pestrý program, který byl rozdělen do skupin dle jejich zkušeností. Semináře byly zaměřeny na všechny oblasti podnikatelské činnosti od obchodních dovedností přes personalistiku a výběr správných „talentů“ až po manažerské dovednosti a práci s týmem. Vrcholem prvního dne bylo slavnostní vyhlášení, během něhož byli oceněni nejlepší spolupracovníci za rok 2022 a Dominik Pilát byl oficiálně jmenován do pozice Executive Managera.

Sdílení, zapojování, motivace
Jak vnímají dosah a důležitost této akce její organizátoři a někteří účastníci? „Význam této konference je především ve vytvoření pozitivní, motivační atmosféry, kdy se na jednom místě, v jeden čas potkají spolupracovníci na všech úrovních a dva dny se baví o podnikání, předávají si zkušenosti jak v klientské, tak především manažerské práci. Zjišťují, co komu funguje. Vznikají tu nová přátelství a navazují se nové spolupráce. Klíčovou skupinou jsou zde nováčci, kteří vše nasávají a jsou zapojováni do našeho podnikání. Je to akce, která je vždy zaměřená na podnikatelské postoje, naše hodnoty, filozofii a samozřejmě i na konkrétní komunikační techniky vycházející přímo z praxe,“ přibližuje jeden z Partnerů Skupiny Petr Kroupa. 

K němu se přidává i ředitel Michal Balek: „Postinfo a konference tohoto typu vnímám jako efektivní a funkční systémový prvek v růstu našeho společného podnikání. Zejména z pohledu výchovy nových osobností a získávání dalších kolegů pro myšlenku spolupráce. Zároveň také vždy dochází k výraznému sdílení know-how, a to nejen přes den, ale zejména v podvečerních, večerních a někdy i ranních hodinách. Motivace, inspirace, know-how a tvoření vztahů na jednom místě. Co více si můžeme přát!“  

Senior Manager Michal Farský k tomu dodává: „Vidím tři základní výhody. První, že se člověk po dlouhé době vidí i s ostatními kolegy, které přes rok nemá tolik možností potkat. Druhou výhodou je, že témata na školení přednášeli ti nejlepší podle výsledků roku 2022, což je skvělá inspirace a motivace. A třetí benefit, který vnímám jako naprosto skvělou věc, je společné vyhlašování, kde se člověk má možnost porovnat v rámci dvou partnerství. Pro nováčky to bývá největší wau efekt, kolik úspěšných lidí tu je a co tu člověk může dokázat.“ 

Nezastupitelnou roli podobných akcí potvrzuje i nově jmenovaný M2 Dominik Pilát.  „Tyto konference jsou hlavně pro nováčky, aby pochopili naše prostředí, naše know-how a náš systém. Proto, aby se těšili na další konferenci, měli touhu být vyhlašovaní, jít dál a výš.“

Impulsy k rozvoji
Jedním z hlavních témat konference bylo zaměření na rozšíření naší služby a získávání nových klientů. Protože jít dál bez nových klientů zkrátka nejde. V Partners máme výhodu, že z pravidelných výzkumů vycházíme jako suverénně neznámější poradenská značka na českém trhu. Navíc dobře vnímaná. Skvělá pozice k oslovení zákazníků. „Noví klienti jsou impulsem k jakémukoliv růstu a rozvoji. Představte si, že se celý život budete potkávat a bavit se stejnou skupinou lidí. Co vám to přinese? Kam vás to posune? Bude vás to bavit? Asi cítíte, že bude docházet ke zvyšujícímu se stereotypu a ten je zabijákem energie, návyků a touhy se vzdělávat a posouvat,“ vysvětluje Petr Kroupa. A Partner Honza Pantůček dodává: „Nová klientela je zdrojem všeho dobrého v podnikání. Nejen, že vám dává jistotu práce, a tudíž i příjmu, ale hlavně rozšiřuje povědomí o nutnosti potřeby mít vlastního finančního kouče. Čím více lidí uvidí tuto přidanou hodnotu v naší službě, tím více lidí také musíme přivést a vychovat, abychom byli schopni poptávku uspokojit. V tom vidím největší potenciál růstu Partners“. Vloni přitom připadlo v průměru 10 nových analýz na poradce, o rok dříve to bylo 13. Cest k oslovení nových klientů je nespočet, ale základ se nemění. Je to hlavně o sebevědomí, že si řeknete o doporučení. O důvěře v naši službu a počtu aktivit,“ potvrzuje praxi Dominik Pilát.

Otázkou tedy zůstává, kolika klientům každý z nás letos pomůže. Desítkám, stovkám, tisícům? „Vyhrát může každý. Záleží pouze na tom, jak o vítězství přemýšlíte. Vítěz má jasně stanovený cíl, nikdy nepochybuje, překonává sám sebe, své limity. A hlavně se nikdy nevzdává. Mentalita vítěze se totiž neukazuje v době, kdy se mu daří, ale právě v době, kdy se nedaří,“ velmi trefně dodává Honza Pantůček. „Proto je třeba se neustále vzdělávat a vzdělání zajistit. Ale ne pouze ho zakládat na faktech, ale i říct, jak tato fakta komunikovat. Chybí obchodní dovednosti. Správné reakce na námitky, postoj k doporučením, pochopení různých komunikačních technik a celkový postoj ke službě,“ vysvětluje Petr Kroupa.

Noví podnikatelé
Jak už výše naznačil Honza Pantůček, abychom byli schopni toto poslání plnit, je třeba rozšířit řady našich spolupracovníků a dát možnost novým podnikatelům posouvat naše služby dále. Z loňských čísel například plyne, že reálně má jeden vedoucí ve firmě na starost dva nebo tři nováčky. A to není zrovna závratný počet. Čím se tedy do byznysu dají přitáhnout noví poradci tak, aby zůstali? „Slovo poradce nemám rád. Naším úkolem není získávat poradce‘ do byznysu, ale dávat podnikatelskou příležitost schopným lidem, kteří se chtějí mít lépe, než se mají doposud, chtějí se podílet na šíření naší filozofie, služby a chtějí podnikat ve finančnictví. Každý člověk je v jiné situaci a jeho získání je individuální záležitost. Proto se nejprve musím bavit o něm a pochopit jeho motiv ke změně. Obecně mohu získat člověka do byznysu buď na fakta, nebo emoce (přesvědčení). Osobně jsem zastáncem získávat lidi spíše na emoce, přesvědčení, že se mnou v Partners se budou mít lépe. Pokud na fakta, tak i ta musím umět komunikovat emočně a s hlubokým přesvědčením, že takto to zkrátka je. U náboru jde spíše o neverbální počin než verbální,“ vysvětluje Petr Kroupa.

S tím souhlasí i Jan Pantůček a dodává: Většina z nás, kteří se dnes podílejí na reprezentaci a řízení pobočkové sítě Partners, sem přišli primárně podnikat. A to si myslím, je hlavní důvod, proč mnoho lidí do tohoto oboru přichází a zůstává v něm. Podnikáme s fantastickou a pro veřejnost nepostradatelnou službou. Ovšem bez lidí, kteří dokážou ostatní nadchnout pro myšlenku spolupráce, bychom nikdy nebyli, tam kde jsme.“

Jaký nejdůležitější vzkaz by si účastníci měli z konference odnést a začít ho praktikovat? „Těch vzkazů je hodně, ale pokud bych měl něco vypíchnout, tak budovat své týmy, rozvíjet jejich dovednosti, budovat své klientské kmeny, a hlavně se podnikáním bavit!“ říká na závěr Petr Kroupa.

Konference očima některých vedoucích:

Kateřina Smékalová (M2ú: Konference byla super! Když jsem přišla do sálu plného lidí, říkala jsem si pro sebe, že to bude těžké a bude to one man show‘. Opak byl ale pravdou. Všichni se zapojovali a ptali se, a to i následně až do pozdní noci. Spát jsem šla unavená, ale spokojená, že jsem ostatní inspirovala a stejně tak jsem cítila, že moji lidé si odváží obrovskou inspiraci od ostatních kolegů.“

Michal Janata (M2): „Akce se, jako už tradičně, velmi vydařila. Největším přínosem byla podle zpětných vazeb pro lidi do roku ve firmě. Odnesli si konkrétní věci do praxe, a to jak v rámci klientské práce, tak v oblasti budování týmu. Zde chci zmínit hlavně zavedení programu Kariéra do finanční analýzy, důraz na kvalitu doporučení a principodkloňovacího učtu (od Michala Balka) a využívání vizitek v praxi od Michala Farského.

Co ale považuji za nejdůležitější, že podobné akce lidem otevírají hlavu ve smyslu podnikatelského myšlení, inspirují se od ostatních (zejména těch úspěšných) ve velikosti uvažování a plánování, v nastavení standardů aktivit a výsledků. Prostě od sebe díky tomu čekají víc a vidí, že je možné i víc dosáhnout. Zároveň jim pomáhá atmosféra, kterou na akcích společně vytváříme. Vidí, že jdeme za společným cílem, čerpají energii ze společného zájmu a pocitu sounáležitosti s ostatními, kteří jsou na stejné vlně.“ 

Tomáš Myšák (D1): „Atmosféra byla plná nových myšlenek a plánů. Byl cítit všudypřítomný pocit, že každý má zase šanci rozběhnout kariéru v novém roce tím správným směrem. Pozitivní nastavení lidí se správným postojem k práci se zase ukázalo jako nejlepší volba pro rozjezd roku.“

 

Michal Farský (M3): „Atmosféra akce byla skvělá. Nejvíce si vybavuji večer, kde se lidi vzájemně bavili a vyměňovali si zkušenosti. Nováčci se různě seznamovali a co jsem měl možnost vidět, byla to velice zajímavá skupina.“ 

 

Jan Pantůček (D3): „Ze zpětných vazeb od spolupracovníků hodnotím konferenci za jednu z nejlepších v poslední době. Lidé ocenili obsah a přínosnost seminářů, přípravu a entuziasmus školitelů. Ale asi nejvíce si chválili přátelskou, a hlavně motivační atmosféru.“

 

 

Na závěr víkendu panovala jednomyslná shoda, že start roku se velmi vydařil. Příležitostí pro byznys bude i v tomto roce mnoho a záleží pouze na každém účastníkovi, jak tohoto potenciálu využije.

 

 

11

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: