Rozhodněte o svém maskotovi!

Partners | 26. 6. 2014 | Vstoupit do diskuze – 10 komentářů

Bobřík Obi, zelený skřet z Alzy, univerzální Snoopy, mravenec z Reifky, nebo hokejový zubr. Co firma to originální maskot. Maskoti tvoří nedílnou součást značky, jsou doslova její „žijící“ částí. Pomozte vybrat sympatického komunikátora, který bude udržovat dobrou náladu v poradenské síti Partners i mezi jejími klienty.

Jaké požadavky má vlastně takový maskot splňovat? Ztělesnění značky, často v podobě zvířátka nebo postavičky, má především šířit pozitivní sdělení: „Jsme pohodáři, můžete nám věřit.“ Efektivně odlišuje veškeré firemní materiály od konkurence a napomáhá firmě, aby se stala zapamatovatelnou. Spadá tak mezi základní prvky firemní identity. V ideálním případě by její jednotlivé komponenty, které se skládají z firemního designu, komunikace a kultury, měly vzájemně ladit. Výběr vhodného maskota by tak měl odpovídat nejen například logu společnosti či oficiální barvě materiálů, ale také způsobům, kterými o sobě firma něco sděluje a jejímu charakteru, atmosféře i oboru, v němž působí.

Kde všude je možné jej spatřit?

Přestože by si někdo mohl myslet opak, nejsou němí. Na webových stránkách firmy mohou vystupovat jako užiteční rádci provázející čtenáře systémem či řazením textu. Může se usmívat, mávat, zdravit, doporučovat zajímavé nabídky, ukazovat, divit se nízké ceně a tak podobně. S jejich vyjadřováním je možné navíc zajímavě pracovat. Oproti serióznímu zaměstnanci je maskot osvobozen od povinné korporátní morálky. Naopak, je mu dovoleno být lidový, vtipný, nespisovný a dokonce i roztomile přihlouplý. Maskota milují především děti, setkávají se s ním v podobě dárků v nejrůznějších variantách plyšáků nebo sladkostí. Propagační akce může podpořit oživlý maskot nebo v případě zvířátka jeho reálný zástupce ze světa fauny. Například po brněnském Invexu svého času chodil živý hroch zapůjčený ze ZOO.    

Maskoti mají mnohem větší účinnost než letáky a reklamní bannery

  • mohou komunikovat s lidmi, třeba je i obejmout
  • jsou investicí do budoucna – budou užiteční i v průběhu dalších let
  • rozproudí energii a přinesou úsměv a nadšení do tváří klientů
  • znamenají konkurenční výhodu – nikdo nebude mít stejného maskota
  • upoutají mnohem více pozornosti než hostesky
  • přináší zisk, pokud je umíte správně použít

Zvolte si svého šampiona

Na úvodní straně serveru jsmepartners.cz naleznete novou anketu, ve které se můžete zúčastnit hlasování. To probíhá do 4. července 2014. Můžete vybírat z předem vybraných návrhů, které pro vás i se zdůvodněním připravila dílna marketingového oddělení. Ovlivněte výběr maskota, který vám bude dlouhodobě pomáhat ve vašem podnikání. A vzkaz na závěr? „Chceme posílit naše vystupování vůči veřejnosti. Maskot poslouží jako propojující prvek marketingových a interních materiálů, eventů, webů, reklamy, dárků, komiksů. Všechny ochotné hlasující žádám, aby při výběru dbali především na to, aby maskot vyjadřoval co nejlépe firemní identitu,“ vzkazuje marketingová specialistka Lucie Krejzová.

Není maskot jako maskot

Opice: Je přátelská, zvídavá, rychle se učí, je přizpůsobivá, chytrá a odvážná stejně tak jako každý správný člen Partners. Oproti bankám a pojišťovnám buduje vztahy s klienty. Vyhovuje mu pracovat i užívat si volný čas v týmu a s rodinou. Rád se učí od druhého. Opice jsou veselá a hlučná zvířátka, která se stejně jako Partners umí ozvat. Motiv opice by zároveň mohl vypadat dobře v animacích a mohla by jíst tyrkysové banány.

Papoušek: Žije velmi dlouho, velcí papoušci klidně i víc než osmdesát let. V přírodě papoušci žijí v párech a vybírají si partnera na celý život. Stejně tak Partners: pro klienty jsme dlouhodobým partnerem, jsme s ním kdykoliv nás potřebuje, nevyměníme ho jen tak za někoho jiného "lepšího". U papouška lze dobře uplatnit firemní barvy Partners: tyrkysová, zelená, žlutá, růžová. Papoušek se dá ztvárnit s velkýma očima, výraznou obličejovou mimikou. V některé z variant může mít pod křídlem dokumenty, tablet a podobně.

Partnersman: Superhrdina, který má na trikotu logo Partners. Velmi pohodlně by se vytvářel i kostým pro živého maskota. Navíc by s ním v „partě“ mohla být superhrdinka, abychom dosáhli rovnosti pohlaví. S komiksovými postavičkami se pracuje velmi snadno.

Drak: Je symbol síly a moci. Partners je velmi silná a schopná firma. Více hlav symbolizuje to, že si umíme vše pohlídat. Klient Partners si s námi může být jistý, že dostane přesně to, co chce a potřebuje. Vícehlavá saň je v západní mytologii označována jako Hydra. Hlavičky mohou mít roztomilá kukadla, zoubky a růžové jazýčky.

Strom: Strom nebo jeho část se také dá použít jako postavička. Příběh je jasný, souvisí s logem Partners. Nemusí však vypadat stejně. Může být jehličnatý, listnatý, nebo pouze list s očima a mimikou.

Delfín: Barevně jej je možné zpracovat do barvy Partners tyrkysové. Je chytrý, aniž by se opičil. Je hravý, zvědavý, vynalézavý. O své blízké pečuje s nasazením a je skvělý plavec. Propluje mořem finanční problematiky a trosečníky, na něž útočí žraloci, dovede bezpečně na domů na břeh.

 

66

Komentáře

Celkem 10 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: