Jen očekávání výsledků nestačí. Jsou tu tréninkové kempy pro střední management

Markéta Daxnerová | 9. 2. 2018 | Vstoupit do diskuze

Petr Borkovec s Radimem Lukešem na rok 2018 naplánovali čtyři tréninkové kempy pro střední management. Všechny se budou konat dva dny v Jihlavě a první tam už na přelomu ledna a února za účasti 45 manažerů proběhl. Co si z něj odnesli a jak to plánují aplikovat?

Jen očekávání výsledků nestačí. Jsou tu tréninkové kempy pro střední management

„Cyklus zatím čtyř dvoudenních seminářů v mé a Radimově organizaci je zaměřen na jednu zásadní myšlenku, která pomohla minulý rok mému partnerství k přijatelným výsledkům. Touto myšlenkou je, nejen říci, co chceme a co očekáváme, ale následně odladit i to, jak konkrétně to udělat, jak dosáhnout očekávaného výsledku a následně to aspoň trochu odtrénovat. Prostě aby vše neskončilo na očekávání od středního managementu, který pak selže v kompetencích a detailech, které se nedoladili a neodtrénovali a pouze se očekával výsledek,“ přibližuje důvody vzniku tréninkových kempů pro střední management Petr Borkovec s tím, že na všech budou on i Radim osobně přítomni a na některé akce a témata se připojí i další Partneři.  

K okruhům, která se budou během kempů probírat, patří mimo jiné Nábor v dnešní době, Strategie struktury a správný plán akce dle fáze a podoby struktury, Zajištění podnikatelských vizí a cílů každého jednotlivce v týmu, Segmentace týmu, Vedení a řízení do výkonu, vyšší průměry, profesionalizace, implementace, kontrola a komunikace, denní řízení nebo třeba Vedení, motivace a řízení profíků k růstu a spolupráci.

Na prvním z kempů, který se konal 31. ledna a 1. února, „k diskutovanému patřily například výhody pozice VIP C a jak s těmito lidmi pracovat a dále klasický nábor plus oslovení lidí z finanční trhu do spolupráce,“ popisuje Petra Marková (D1). Martin Frantík, rovněž (D1), k tomu dodává, že účastníci byli rozděleni do skupin po pěti vždy s jedním lídrem z řad ředitelů, ve kterých řešili jednotlivé otázky a vymýšleli řešení. Druhý den dokonce došlo i na call party. „Teorie se hned převáděla do praxe a řada lidí si zažila i vystoupení z komfortní zóny,“ pochvaluje si Martin.

A co účastníky nejvíce zaujalo a jak to plánují aplikovat u sebe v týmu?

Markéta Svobodová (M2)

První kemp byl pro mě přínosem hlavně v tom, že jsem se na chvilku zastavila a zapřemýšlela o strategii celých Partners a mojí firmy tady. Uvědomila jsem si, že nevyužívám všechny kanály, jak bych měla, že mi spousta potenciálu tzv. teče, že nezvládáme servisovat klienty, a že můj tým má obrovský potenciál, který je nevyužitý! Že na jedné straně klienty dobývám, ale nikdo se pak o ně nestará, takže i když buduji velkou firmu a stojím si za tím, má každý můj klient právo na to být bohatý a časem finančně nezávislý. Z časových důvodů o spoustu z nich přijdeme a to mě velmi trápí. Myslím, že jsem ale našla cestu, jak z toho ven.

Rozebrala jsem situaci se spolupracovníky, kteří už chodili „jen do práce“ a našla jejich nový motor. Dále jsem udělala schůzky s lidmi z financí, a s podnikateli a rýsuje se z toho franšíza. Výkon mojí firmy se okamžitě zvedá a myslím, že měsíčně jsme schopni růst o 40 až 50 %. Mám nové náboje a argumenty, postoje, které jsem dostala dolů do týmu, a to se prostě musí projevit. Tak uvidíme, jak se to podaří už v únoru. Za kemp moc děkuji a těším se na další.

Luděk Tkadlec (M3)

Na prvním místě oceňuji, že všechny cesty podnikání ve financích v rámci Partners jsou respektovány a podporovány. Ve struktuře máme 9 VIP, proto chci více poznat potenciál trhu a zdroje příjmů do budoucna. Tuto akci, kde s kolegy v týmu, trénujeme obsah a formu rozhovorů, chápu jako sjednocení filozofie Partners, která musí přinést zvýšení kompetence nás manažerů a taktéž zvýšení očekávaných výsledků. Nejenom výkonových, ale především náborových.

Plánuji změnit prostředí ve své firmě a zapojit více lidí v týmu do náborových aktivit. U stávajících lidí připomenout, popřípadě, znovu vytvořit vizi. Společně najít cestu, motivovat a být nápomocen ukázat, že stejnou prací, ovšem jiným postojem, lze vydělávat více peněz. Osobně zaberu v dávání příležitostí mladým lidem, které chci dostat do firmy minimálně na pozici M1. Touto cestou člověk vše pozná a může se svobodně rozhodnout, co ho nejvíce baví, v čem nejvíce uplatní své silné stránky. A nepůjde to toho sám, ale společně se svým týmem.

Joanna Bilanová (M2)

Nosnou myšlenkou pro mě bylo určitě „MYSLET VE VELKÉM” a využívat všech příležitostí pro rozšíření podnikání všemi směry!

A první věci jsme už aplikovali. Hned ve čtvrtek, kdy končil kemp, jsem svolala mimořádnou poradu celého týmu na pátek na 20. hodinu a ihned jsem se snažila myšlenky a nápady předat všem ostatním! 

Tomáš Jelínek (M3)

Pozitivně na mě působil přístup ostatních manažerů a ředitelů. Bylo cítit odhodlání pro růst a hledání nových způsobů. Inspirací pro mě byl David Kundrt, který byl součástí naší pracovní skupiny. Velice jednoduché a předatelné myšlenky, které vycházely z aktuální praxe. 

Akce upevnila vnímání mé role jako Senior manažera ve svém týmu. Utvrzení, že musím být neustálým stimulátorem aktivity. Hledat další a nové cesty v momentech, kdy naše manažerské skupiny nerostou tak, jak mají v plánu. 

Aplikace do praxe proběhla takřka okamžitě. Zavádím systém menších workshopů, které se zaměřují na společné téma. V podstatě segmentace pracovníků podle jejich budoucích plánů a vizí. Zaměření se na opravdovou manažerskou podporu a důslednou zpětnou vazbu na jejich práci.

Josef Bella (M3)

Odnesl jsem si hlavně obrovskou dávku nové motivace, nový náhled na profi poradce a v neposlední řadě, že manažerský úspěch fakt stojí za tu dřinu.

Chci aplikovat hlavně komunikaci „nových“ obchodních modelů. Také jak se bavit s profíky, kteří nechtějí jít cestou manažera – jak jim pomoci najít jejich cestu a vybudovat vlastní profi firmu v Partners.  

Petra Marková (D1)

Zaujala mě myšlenka komunikace s VIP C jako s velkopodnikateli, řešení jejich byznys plánů a cesty ke splnění, konkrétní postupy a motivace. Dále jak se náborují lidé, kteří byli doposud jen zaměstnanci nebo jen OSVČ pod společnostmi na finančním trhu a také, že cesta přes mladé lidi je pořád otevřená a není třeba od ní odstupovat.

Na základě toho chci své spolupracovníky na pozicích VIP C dále rozvíjet – použiji tedy komunikaci o jejich podnikatelských vizích a plánech – v delším horizontu, jim ukáži, jak lze spočítat budoucí výnosy a jak plánovat pasivní zisk. Vyzkouším si pohovory s lidmi z finančního trhu a nabídnu jim uplatnění u nás. Budu dále dávat příležitost mladým lidem, kteří mají potenciál. Příležitost si zaslouží každý.

Gabriela Hájková (M3)

Od Petra Borkovce jsem si odnesla, jak pracovat s VIP, jejich nastavení na růst a přidaná hodnota. Od Radima a Krejdyho nábor, tak jak mi pusa narostla – srdcem a postojem od Davida Kundrt jak na další komunikaci s VIP a oslovení bankéřů.

Už jsem udělala individuály s VIP, předala jsem jim myšlenku, probrali jsme vize, růst, možnosti, udělali jsme segmentace klientů a systém servisu. Všichni hledají asistentky, mají novou motivaci a plán na vyšší čísla.  Co se týká budování, nejdříve jsem začala u sebe. Zjednodušila jsem pohovor, teď ho trénujeme a zaměřujeme se přednostně také na vize a postoje, protože pak to jde lépe.

Tomáš Gross (D1)

První kemp mi ukázal zejména, jak na práci s různými distribučními kanály a odnesl jsem si také zajímavé výpočty.

Vše plánuji zapracovat individuálně na základě hodnotících a plánovacích rozhovorů.

Za akci jsem moc rád. Již několik let mi podobná chyběla. 

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: