Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jako malá si hrála na učitelku, teď učí jako finanční poradkyně

Soňa Straková | 17. 8. 2015 | Vstoupit do diskuze

Pochází z kantorské rodiny, její děda a teta učili na základní škole, bratr je ředitelem na střední škole. Ona si jako malá hrála na učitelku. A kdyby dnes nedělala finanční poradkyni, klidně si umí představit, že by stála u katedry. „Učitelství mám trochu v krvi, ale hlavně mě baví,“ říká Daniela Kočí, Team Manager a lektorka finanční gramotnosti.

Jako malá si hrála na učitelku, teď učí jako finanční poradkyně

K výuce finanční gramotnosti měla hned několik důvodů: chtěla dělat něco, co pomůže lidem v myšlení a zacházení s penězi, a také něco předávat mladé generaci.

Dnes učí na pěti školách, třech základních - sedmou, osmou a devátou třídu, a dvou středních školách. Během výuky se už setkala s řadou více či méně vzdělanými žáky: „Jednou jsem mimořádně učila pátou třídu, tak se mě jeden chlapec zeptal, zda bankomaty peníze uvnitř tisknou nebo že paní v bance vydá rodičům ty samé peníze, které si tam rodiče před časem uschovali. Rozdíly jsou u žáků obrovské, jeden páťák třeba přesně věděl, co je daňové přiznání a dokonce se mi snažil vysvětlit, jak je potřeba nepřiznávat daně…,“ vzpomíná na zajímavé situace.

Žáci pochvalami nešetřili

Výuku na školách si i tak pochvaluje. Oblíbenou má ZŠ Fryčovickou na Proseku a Kuncovu ve Stodůlkách v Praze. Přiznává ale, že měla na všech „svých“ základních a středních školách štěstí na žáky, její výuku přijímají s nadšením a předmět finanční gramotnost je baví. To potvrzují i zpětné vazby žáků:

„Kurz byl velice přínosný do mého budoucího života. Také programy by se měly zařazovat na každé škole. Informace byly podány adekvátně našemu věku a znalostem.“

„V dnešní době si lidé jen stále půjčují, kurzy by měly být organizovány na každé škole, ať víme, na co si dávat pozor. Kurz byl pro mě velmi inspirující, jsem ráda, že jsem ho mohla absolvovat.

„Chci vám za celou naši třídu 9.A poděkovat, že jste s námi strávila těch pár hodin, poučila jste nás o věcech, které budeme jistě v životě ještě potřebovat. Kromě toho, že tyto hodiny pro nás byly velmi užitečné, byly i milé a zábavné. Líbilo se mi, že jste s námi jednala na férovku, měla jste trpělivost to s námi probírat a vysvětlit nám to tak, aby bylo ve všem jasno.“

 

Sama Daniela přiznává, že před první výukou měla obavu, byla zvědavá, jak žáci její výuku přijmou a jak budou reagovat. „Přece jen to už nejsou děti, ale do dospělosti mají daleko. Vzpomněla jsem si na má pubertální léta a říkala si „holka, to aby sis vzala megafon“. Ale děti mě úplně vykolejily. Poslouchaly s nadšením, komunikovaly a diskutovaly, zapojovaly se do interaktivních témat. A když lekce skončily, přišly za mnou, že je mrzí, že už je příští rok nebudu mít a prý je mé hodiny moc bavily. Tohle byla chvíle pravé odměny, děti totiž nic neříkají jen tak,“ tvrdí Daniela, která už odškolila 50 lekcí, za což obdržela od Partners zlatý cerfitikát. 

132

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK