Brněnští studenti, těšte se!

Simona Mrázková | 8. 4. 2013 | Vstoupit do diskuze

Není žádným tajemstvím, že Partners jsou ve svém oboru inovativní a přistupují k věcem JINAK než konkurence. Stejně tak přistoupili k oblasti vysokoškolského vzdělávání a ve spolupráci s brněnskou Mendelovou univerzitou, konkrétně s Provozně-ekonomickou fakultou (PEF) v září roku 2012 otevřeli akreditovaný předmět bakalářského studia s názvem Osobní a rodinné finance. Předmět je jednosemestrální a bude znovu možné se na něj přihlásit v zimním semestru 2013/2014.

Praxe se bude v životě hodit

Předmět je výjimečný tím, že vyučujícími jsou lidé z praxe, konkrétně odborníci z Partners Aleš Jelínek (M3), Tomáš Jelínek (M2), Jiří Soukop (M1), Tomáš Bubeník (M1), Jana Vaškovičová (SC) a samozřejmě Partner Michal Oppl. Ve výuce se zaměřují na sestavení finanční bilance jedince, analýzu aktuální finanční situace a jeho stav rizikům, financování bydlení či tvorbu rezerv a finančního plánování. V rámci předmětu si jeho účastníci pomocí hry Finanční svoboda vyzkouší i simulaci zaměřenou na vliv zdanění na tvorbu finančního řešení.

Podle reakcí se předmět díky praktickému zaměření stal mezi studenty obzvlášť vyhledávaným. Vysokoškoláci si sami uvědomují, že neumí své teoretické znalosti aplikovat v běžném životě. 

Výuka předmětu Osobní a rodinné finance

Ze studenta učitelem

Spolupráce s PEF není náhodná. Řada lidí z řad Partners  zde studovala. To dokládají i slova Aleše Jelínka, nynějšího M3: „Na Mendelově univerzitě jsem studoval a úspěšně svá studia dokončil. Tehdy jsem ještě zažil Petra Borkovce v tričku a v riflích jako mladého nezkušeného doktoranda.“ Petr Borkovec nebo Michal Oppl na fakultě přednášeli již v minulosti. „Jedním z cílů naší aktivity je to, že se pozitivně prezentujeme studentům, z kterých postupně vyrostou potenciální zajímaví klienti, nebo naši spolupracovníci. Právě touto cestou šly nejúspěšnější zahraniční finančněporadenské společnosti. Byly v kontaktu s vysokoškoláky. Pro mě osobně je ctí prezentovat své znalosti na akademické půdě,“ říká Michal Oppl.

Registruj se!

A co říkají samotní vyučující a jejich studenti? Na to jsme se zeptali přímo jich v rámci malé ankety:

Jana Vaškovičová (SC)

„Učila jsem v minulosti několik let na jiné univerzitě. Spolupráce Partners a Mendlovy univerzity však byla odlišná. I když jsme se museli držet osnovy předmětu, obsah přednášek se dal přizpůsobit tak, aby byl pro studenty co nejvíce zajímavý a ve výuce  se daly využít naše praktické zkušenosti, které studenti velmi ocenili. Obohacením pro mě byla i závěrečná zkouška, kde se většina studentů po absolvování předmětu Osobní a rodinné finance orientovala v otázce financí daleko lépe než běžní občané. Troufám si říct, že studenti si do života určitě něco odnesli, což na školách bohužel nebývá zvykem. Je dobře, že Partners zvyšují finanční gramotnost.“

Studentka 3. ročníku Mendelovy univerzity  

„Předmět se mi strašně líbil, je opravdu velký rozdíl, když něco učí člověk z praxe. Cvičení, ač byla čtyřhodinová, utekla mnohem rychleji než některá dvouhodinová z jiných předmětů a člověk odcházel s pocitem, že mu to dalo hodně do života. Tento předmět mohu jen doporučit dalším :-).“

Tomáš Bubeník (M1)

„Jedna věc je, že mě předávání mých znalostí a zkušeností velmi baví. To je to, co na své práci miluju. Druhá věc je, že jsou pro mě studenti velkou inspirací. Díky nim se setkám s různými druhy dezinformací nebo mylných představ, to mi pomáhá i v mé běžné práci. Jsem rád, že můžu pomoci mladým lidem se vstupem do jejich života.“

Student 3. ročníku Mendelovy univerzity

„Předmět považuji za velmi prospěšný pro běžný život. Chtěl jsem si rozšířit svoji finanční gramotnost, protože jsem o finančních produktech a úskalích různých řešení nevěděl zhola nic a tento předmět moje očekávání naplnil.“

Přednáška

Jiří Soukop (M1)

„Práce se studenty mě obohatila ve třech rovinách: za prvé jsem si udělal velmi přesný obrázek o tom, jaké znalosti má tato skupina obyvatel v oblasti financí a co jsou, nebo nejsou si schopni sami spočítat. Za druhé jsme viděli, jaký zájem a  o jaké informace se mladí vzdělaní lidé zajímají. No a třetí a asi nejdůležitější byla zkušenost „pedagogické" práce s takovouto větší skupinou.“

Studentka 2. ročníku Mendelovy univerzity

„Konečne je na fakulte předmět, který je zameraný na to, aby sme sa naučili poznatky aplikovať do praxe.“

Tomáš Jelínek (M2)

"Přínosem pro mě bylo poznat pohled z druhé strany, a to ze strany přednášejícího. Opravdu není jednoduché zaujmout skupinu studentů a udržet čtyři hodiny jejich pozornost. Občas se díky studentům a způsobu jejich myšlení vrátím na úplný začátek, protože i já přišel do Partners z MZLU."

Hra Finanční svoboda

Více informací zde.

Omlouvouváme se za zhoršenou kvalitu fotografií.

136

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: