Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

MetLife: Lepší pojištění za stejnou cenu

Martin Vlnas | 3. 9. 2018 | Vstoupit do diskuze

Třicítka produktových aktualizací, jednodušší zkoumání zdravotního stavu a rychlejší proces zpracování smluv. To a mnoho dalšího aktuálně chystá pojišťovna MetLife. Na podrobnosti jsme se zeptali Marka Bajera, šéfa produktového vývoje pojišťovny.

MetLife: Lepší pojištění za stejnou cenu

První zásadní změnou, kterou chystáte, je rychlejší zpracování smluv. Jak dlouho vlastně celý proces trvá teď?
Pokud je smlouva v pořádku a není třeba důslednější zkoumání zdravotního stavu, trvá celý proces dva až pět pracovních dní. Jestliže se ale sjednání pojistky neobejde bez lékařské prohlídky, může jít i o několik týdnů. I z toho důvodu plánujeme odstranit povinnost absolvovat lékařskou prohlídku ve smluvním zařízení pojišťovny. Nově nám bude stačit návštěva klientova lékaře. Lékařskou prohlídku budeme navíc v mnoha případech vyžadovat až od pojistné částky pět milionů korun. Dosud byl tento strop tři a půl milionu. Nejde ale jen o zdravotní stav, výrazně zjednodušujeme také povinnost dokládat příjem – nově bude potřeba až od pojistné částky 26 milionů korun. Díky tomu odpadne dokládání příjmu u velkých rizik u 99 procent klientů.

Nemáte strach z pokusů o podvod? Známého doktora má dnes kdekdo…
Případy, na které narážíte, se samozřejmě na trhu dějí, ale také vzhledem k tomu, že byly v posledních letech poměrně hojně medializované a padla i řada trestních oznámení, těchto pokusů naštěstí ubývá. Pojišťovna navíc má řadu jiných mechanismů, pomocí nichž si může klientův zdravotní stav v případě potřeby ověřit, ať už při vstupu do pojištění, nebo v případě pojistné události.  

Vedle procesních novinek jste připravili také řadu produktových změn. O co konkrétně jde?
Především se jedná o několik nových připojištění. Jednou z oblastí jsou závažná onemocnění dětí a dospělých, kde budeme nabízet rozšířené pojistné krytí a také opakované pojistné plnění při další pojistné události. Pokud klienta postihne několik různých závažných onemocnění, například dostane rakovinu a po nějaké době infarkt či cukrovku, většina pojišťoven vyplatí pojistné plnění jen za první pojistnou událost. My budeme platit při všech, celkem až pětkrát. Připojištění také zohledňuje i nejnovější léčebné metody závažných onemocnění. Dalším novým produktem je připojištění pro ženy, které plánují založení rodiny. Balíček nabídne různé skupiny krytí těhotenských, porodních a poporodních komplikací, vrozených vad, krytí nákladů na asistovanou reprodukci po vyčerpání pokusů hrazených z veřejného zdravotního pojištění, finanční podporu při narození vícerčat atd. Za zmínku stojí také připojištění ošetřování dítěte. Výhodou krytí je, že necílí pouze na zaměstnance – ti mají ostatně nárok na ošetřovné od státu – ale i na osoby samostatně výdělečně činné. Pokud OSVČ vlivem péče o nemocné dítě výrazně klesne příjem, nebo dokonce zůstane zcela bez výdělku, pojišťovna bude hradit denní odškodné až devadesát dní za jednu pojistnou událost.

Budete měnit i stávající balíčky připojištění?
Určitě. Například u připojištění trvalých následků úrazu chystáme nastavení desetinásobné progrese, u pracovních neschopností budeme plnit i za rizikové těhotenství a výrazně vylepšíme připojištění hospitalizace. Pokud bude klient hospitalizovaný na jednotce intenzivní péče, oddělení ARO, po dopravní nehodě nebo po dobu 20 dní a déle, vyplatíme dvojnásobné plnění. Vedle toho budeme rušit rizikové skupiny u pojištění invalidity. To znamená, že se nebude rozlišovat druh povolání klienta. Ze statistik totiž jasně vyplývá, že úrazy stojí za invaliditou pouze u čtyř procent klientů, z toho zhruba desetina je následkem pracovního úrazu. Pokud jde o invaliditu, chystáme se také zrušit rozklad výplaty pojistného plnění – klientům okamžitě vyplatíme sto procent pojistné částky.

Důležitou úpravou bude také zkrácení čekacích dob a zkoumání zdravotního stavu maximálně deset let nazpět. To znamená, že pokud klienta znovu postihne nemoc, kterou prodělal před více jak deseti lety, pojistné plnění mu vyplatíme. Platí to i v případě vrozených vad.

Podobné novinky se asi logicky projeví v ceně pojištění…
Není tomu tak. Veškerá vylepšení budou bez zásahu do ceny. Při stejné ceně tedy klient dostane vyšší nebo lepší krytí. Například u připojištění závažných onemocnění jsme dokonce přehodnotili stávající ceny a nový balíček budeme nabízet za lepší cenu.

Za jak dlouho uvedete chystané změny do praxe a jak na tom budou stávající klienti? Budete jejich smlouvy automaticky aktualizovat, nebo je musí poradce kontaktovat sám?
Novinky se rozběhnou v průběhu léta, zároveň již nyní plánujeme i úpravy pro příští rok. Rozhodnutí o tom, zda budou mít zájem o vylepšení stávající smlouvy, bude v režii klientů. Ti budou moci o změnu požádat a poradci budou mít nástroje, jak ji provést.

Novinek je opravdu celá řada, kde se při jejich vymýšlení inspirujete?
Neustále sbíráme podněty od klientů a poradců a sledujeme vývoj pojistného trhu jak v Čechách, tak v zahraničí. Například v oblasti závažných onemocnění je pro nás velkou inspirací Japonsko a v oblasti chirurgických zákroků se snažíme inspirovat například ve Spojených státech amerických.

Většina změn cílí především na klienty, přibude něco i pro poradce?
Letos půjde především o nové IT technologie. Brzy spustíme signpady a elektronické intervence. Koncem roku pak přijde na řadu online hlášení pojistných událostí.

Otázka závěrem – jak si vedou poradci Partners v porovnání s konkurencí?
Poradci Partners se obecně zaměřují na velká rizika, mají nadprůměrné pojistné částky a dlouhou udržitelnost pojistné smlouvy, což je i z pohledu klientů velmi pozitivní. Důležité je i to, že všechny smlouvy mají kryta hlavní rizika – smrt a invaliditu. Z našich průzkumů spokojenosti pak klienti poradců Partners vychází jako plně informovaní a obecně máme velmi dobrou zpětnou vazbu.

2

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK