K některým investicím se jinde nedostanete

Partners | 3. 4. 2018 | Vstoupit do diskuze

Generali Investments CEE, investiční společnost, a.s., je největší investiční společnost na českém trhu. Vznikla v roce 2016 fúzí ČP INVESTUu a tehdejší Generali Investments CEE. Aktuálně spravuje aktiva v objemu 299 miliard korun. Na to, jak si stojí ve spolupráci s Partners, odpovídá její ředitelka externí distribuce Barbora Kalanyos a Filip Honsů, Key Account Manager pro Partners.

K některým investicím se jinde nedostanete

Generali Investments CEE s Partners spolupracuje dlouhodobě. Jak se toto partnerství v čase vyvíjelo? 
Barbora Kalanyos: Naše spolupráce trvá již přes osm let a Partners patří mezi našich TOP 5 externích zprostředkovatelů. Partners vnímáme jako silného a důvěryhodného partnera, který klade důraz na vzdělávání svých zprostředkovatelů, ale i klientů. A to je nám sympatické. Samozřejmě, každá spolupráce se vyvíjí, má své vrcholy i období, kdy je třeba hledat nové impulzy. Jedním takovým můžou být zcela jistě naše inovované produkty a služby, na kterých jsme v posledních dvou letech výrazně zapracovali.

Jak to vidíte vy, pane Honsů?
Filip Honsů: Ke změně názvu z ČP Invest na Generali Investments CEE došlo relativně nedávno. Proto jsme pořád ještě ve fázi, kdy musíme primárně budovat naši značku. Samozřejmě je třeba maximálně osvětlit naši nabídku. Je široká a nemůžeme od poradců chtít, aby ji studovali obrazně řečeno s lupou v ruce. Posledním, ale neméně důležitým krokem je ukázat, jak jednoduché je u nás zpracovat klientskou dokumentaci a následně pracovat s klientským kmenem. Každopádně bych právě tyto témata rád probral právě na osobních setkáních a školeních. (Ano, to je výzva k vzájemnému kontaktu)

Jak dlouho pracujete u Generali Investments CEE, jaké jsou vaše pracovní zkušenosti? 
Filip Honsů: Do společnosti jsem přišel před dvěma roky. V bankovním a finančně poradenském sektoru působím osm let a primárně na obchodních pozicích.

Jste největší investiční společnost – jaká konkrétní zvýhodnění z toho plynou finančním zprostředkovatelům Partners, respektive jejich klientům? 
Barbora Kalanyos: Těch výhod je mnoho. Je to samozřejmě kredibilita společnosti. Potom mimořádné analytické zázemí, dané i spoluprací s ostatními částmi regionu. Rovněž možnosti diverzifikace, vyplývající z naší síly. U nás třeba klienti Generali Fondu korporátních dluhopisů investují do cenných papírů, které zároveň nakupujeme do spravovaných pojišťovacích portfolií a ke kterým se jinde asi nedostanou.

Praha je také centrem celého regionu střední a východní Evropy. Takže produkty pro zdejší trh vznikají tady a vycházejí ze znalostí potřeb domácích klientů. V tom se lišíme od některých jiných společností, které vlastně jen prodávají fondy vytvořené jinde.

Nabídka Generali Investments CEE je členěna na investiční fondy, profilové fondy a investiční programy. V čem se tyto části v zásadě liší a jak se doplňují?
Barbora Kalanyos: Cílem investičních programů je usnadnit lidem cestu k investování. Jsou ušité na míru nejčastějším finančním cílům klienta. Ať už je to střednědobá Investiční rezerva Generali, dlouhodobá příprava na stáří či pro děti PARTNER Invest Plus a v posledních letech také ojedinělé řešení jednorázové investice přes Můj INVESTOR Plus.

Fondy jsou určeny těm, kteří už se trochu zajímají a umějí si vybrat. Některé jsou vlajkovými loděmi, jako již zmíněný Generali Fond korporátních dluhopisů, naše profilové Prémiové fondy nebo Generali Fond globálních značek. Jiné jsou už pro ty, kteří chtějí jít do konkrétního tématu.

Osobně se mi líbí, že jako klient mohu obojí kombinovat. Díky rámcové smlouvě mohu využít některý ze zmíněných produktů a zároveň investovat úplně volně již od 500 Kč, a to i jednorázově. Kombinujeme tu pohodlí a svobodu.

Zmínili jste Generali Fond globálních značek, čím je specifický?
Filip Honsů: Naše analýzy ukázaly, že firmy, disponujícími vysoce ceněnými značkami, dosahují nadprůměrných zisků, protože prodávají za vyšší ceny než konkurence. Klient tak přes tento fond zprostředkovaně investuje do společností jako třeba Google, Microsoft, Apple, Samsung, Siemens, Facebook, Coca-Cola, McDonald’s, Walt Disney, Nestlé, Master Card a spousty dalších. Je příjemné, že klienti také jejich značky zpravidla znají, což posiluje jejich důvěru.

Který z produktů je podle vás z pohledu finančních poradců a investičních zprostředkovatelů společnosti Partners z vaší nabídky nejzajímavější?
Filip Honsů: Pro jednorázové investování bych určitě zmínil program Můj INVESTOR Plus. Ten automaticky rozpouští jednorázové investice do vyváženého nebo dynamičtějšího portfolia. Klient průměruje cenu nakupovaných cenných papírů a minimalizuje tak dopady případné korekce na finančních trzích. Odpadají tak obavy ze špatného načasování jednorázové investice.

Jak vidíte letošní rok z hlediska vývoje ekonomiky?
Barbora Kalanyos: Očekávaná, neoblíbená, ale legitimní otázka pro zástupce investiční společnosti (smích) Upřímně? Pokud s klienty nespekulujete na velmi krátké horizonty, pak jsou pro vás jakékoliv výhledy, pozitivní i negativní, na rok či dva zcela irelevantní. Držme se dlouhodobějších cílů a jsem přesvědčená, že klient bude nadmíru spokojen. 

2

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: