Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Simona Kaprhálová: Firemní obchody jsou výzva a příležitost

Lukáš Škopek | 7. 12. 2017 | Vstoupit do diskuze

Simona Kaprhálová (VIP C III) působí v Partners od roku 2013. Za relativně krátkou dobu se vypracovala mimo jiné na členku Professionals Clubu a na přední specialistku firemních obchodů. V současnosti má mezi klienty několik firem, které mají více než 1000 zaměstnanců. Jaké to je starat se o velkou nadnárodní společnost a její zaměstnance, dělat analýzu v angličtině a co si Simona myslí o spoření v životním pojištění jako zaměstnaneckém benefitu?

Simona Kaprhálová: Firemní obchody jsou výzva a příležitost

Simono, co vás přivedlo k firemním obchodům a jak dlouho se firmám a příspěvkem zaměstnavatele na finanční produkty věnujete?
O první firmu jsem se začala starat v roce 2014. Velkou výzvou pro mě bylo, že více než polovina zaměstnanců jsou cizinci a musela jsem finanční témata komunikovat v angličtině. V rámci klientské práce to byl krok mimo komfortní zónu a také posun k zahraniční klientele.

Staráte se o zaměstnance několika firem. Jak velké to jsou firmy a kolik zaměstnanců vlastně za vámistojí?
Největší firma, o kterou se starám má zhruba 900 zaměstnanců, ostatní firmy jsou menší. Celkový počet všech zaměstnanců se bude pohybovat kolem 1300 zaměstnanců.  

S kým v rámci těchto firem spolupracujete, kdo vám pomáhá?
Komunikace s firmou začíná vždy na úrovni HR manažera a případně majitele firmy. Následně pak mám ve firmě k dispozici někoho, s kým řešíme jednotlivé nároky a procesy. Osobně vyřeším komunikaci na místě a s papírováním pomůže asistentka.

U vašeho hlavního klienta a jednoho z našich největších korporátních klientů, společnosti ADP, řešíte již skoro čtvrtým rokem příspěvky na penzi. Jak se na tento benefit dívají jednotliví zaměstnanci a jak jim jej prezentujete?
Myslím, že většina zaměstnanců příspěvek na penzi vítá. V současné době se už tento příspěvek stává ve firmách standardem, takže jsou na něj i zaměstnanci zvyklí. Pokud mají zaměstnanci „staré“ penzijní připojištění, tak se jim v rámci schůzky snažím dát alespoň základní informace o výhodách změny na „nové“ DPS. Vždy se snažím jim pár otázkami trochu otevřít oči, aby si uvědomili důležitost přípravy vlastních peněz na penzi. Hlavně mladí lidé, kteří na začátku schůzky měli pocit, že „na to mají ještě dost času“, bývají překvapeni. Samozřejmě je ideální, když si domluvíme klasickou analýzu.

Velkým tématem v Česku je sjednávání IŽP na spoření v rámci zaměstnaneckých benefitů. Jak se na DPS a IŽP ke spoření, resp. investování díváte vy?
Musím přiznat, že jsem jednoznačně pro DPS a i když mám možnost volby, tak IŽP v rámci firemních benefitů vlastně nesjednávám. Výhoda DPS je podle mě nesporná.

Často se setkáváte se zaměstnanci, kteří jsou ze zahraničí. Jak oni hodnotí tento benefit a službu finančního poradce? Vnímáte, že jednáte s cizincem?
Cizinci mají k příspěvku zaměstnavatele trochu jiný přístup. Většinou nevědí, jak dlouho v ČR zůstanou, takže je to trochu specifická kategorie klientů. Na druhou stranu si více uvědomují, že se musí na svoji penzi připravit sami. Nicméně, pokud tu už plánují budoucnost, tak finanční plánování vítají a nadšeni bývají hlavně ze servisu při sjednání hypotéky. To je pro ně obrovská úleva, protože nerozumí procesu a jednání v bance jsou pro ně náročná.

Máte nějakou radu pro kolegy, kteří se zatím do firemních benefitů nepustili – proč by do toho měli jít a na co by si měli dát pozor?
Podle mě jsou firemní obchody jednou z možností, jak získat nové klienty. Nečekejte ale nával a výsledky hned od začátku. Zaměstnanci někdy bývají nedůvěřiví a je potřeba k nim hledat cesty.  Často také netuší, že s vámi mohou konzultovat úplně všechno, takže jde o to se prodat za 3 minuty a zároveň se nevnucovat. 

Simono, díky za rozhovor. Děkuji také za vaši skvělou práci a to jak z pohledu klientů, tak i pohledu celé společnosti Partners. Ať se vám daří i nadále.

4

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK