Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zaměstnanecké benefity otevírají dveře ke klientům

Lukáš Škopek | 19. 2. 2016 | Vstoupit do diskuze

Rok 2016 je v plném proudu. To stejné platí i o firemních obchodech, přesněji řečeno o oblasti zaměstnaneckých benefitů. Od nového roku jsme podepsali smlouvu o spolupráci s několika velmi zajímavými zaměstnavateli včetně společnosti Aero Vodochody. Lukáš Škopek, specialista v oblasti firemní klientely, má pro vás několik zásad, rad a tipů, jak na to.

Zaměstnanecké benefity otevírají dveře ke klientům

A co s těmito firmami řešíme? Základní zásadou při řešení zaměstnaneckých benefitů nesmí být pouze sjednání IŽP s příspěvkem a „sbohem firmo.“ Pokud zaměstnancům benefity dobře nastavíme, tak jsme si otevřeli dveře k řešení jejich soukromých finančních potřeb. Pokud ne, jsou stížnosti zaměstnanců, storna smluv a ukončení spolupráce s firmou za dveřmi. To vám garantuji.   

Všichni povinně životko?

Zaměstnanecké benefity už dlouho nejsou pouze životní pojištění s příspěvkem zaměstnavatele. Tedy alespoň ne v Partners. I když u některých konkurentů stále platí, že nejlepším benefitem je zaměstnavatelem placené spoření v IŽP. Dost ale o konkurenci. My to přeci chceme dělat jinak.

V poslední době u nás zažívá masivní znovuzrození čerpání příspěvků do starého dobrého penzijka. A to je rozhodně dobře. Od spuštění DPS, tedy státem podporovaného spoření na důchod, které nabízí volbu vlastní investiční strategie a tedy i možnost atraktivnějšího zhodnocení, neplatí argument, že investiční životní pojištění vydělá klientovi více. Nutno říct, že porovnávat IŽP a penzijní produkty jen podle teoretického zhodnocení by nebylo dostačující. Další body pro penzijko představují diametrálně odlišné poplatky a státem regulovaná poplatková politika investičních společnosti. V DPS nenajdete ani typického zástupce poplatku ještě z doby dinosaurů – inkasní poplatek. U životního pojištění však ano.

Zaostřeno na odkupné

Nezapomínejme ani na daňové povinnosti. Ty v oblasti čerpání příspěvků zaměstnavatele do ŽP a penze nefungují zcela totožně. Při předčasném ukončení smlouvy a výplatě odkupného klientovi, tvoří u životního pojištění základ daně celkový součet všech příspěvků, které na smlouvu zaměstnanci z práce přišly. U penzijka dani podléhá jen to, co má být klientovi vyplaceno. Pokud klientovi – zaměstnanci, sjednáme za účelem spoření investičko na 1 000 Kč měsíčně, tak s touto smlouvou narazíme u Watchdoga. Co je ale hlavní – smlouva bude příslovečným červeným praporem na býka. Česká národní banka a finanční arbitr jsou na takto nastavené smlouvy alergičtí.

Další těžkosti budeme mít při ukončení smlouvy. Pokud zaměstnanec po 27 měsících odejde od zaměstnavatele a smlouvu zruší, odkupné bude minimální. Je reálné, že klient ze smlouvy nedostane vůbec nic a navíc bude muset ve svém následujícím daňovém přiznání dodanit i vše, co od zaměstnavatele na smlouvu dostal – připravte se tedy na situaci, že klientovi budete muset sdělit, že byť ze smlouvy nic nedostal, tak navíc musí státu poslat více než 4 tisíce. To asi nebude moc příjemná schůzka s klientem. U penzijka nic takového není. Klient by inkasoval od penzijní společnosti již zdaněnou částku okolo 23 tisíc čistého.

Svět se netočí pouze kolem příspěvků zaměstnavatele

Příspěvky zaměstnavatele na životní pojištění a penzijní produkty patří mezi nejvyužívanější zaměstnanecké benefity. Však co by ne. Zaměstnavatel si dá příspěvky do nákladů a do částky 30 tisíc Kč z nich firma ani zaměstnanci neplatí sociální a zdravotní pojištění. Navíc od ledna 2017 se tzv. částka osvobozená od daně navýší na 50 tisíc Kč.

Stále více firem si uvědomuje, že je těžké sehnat dobré a věrné zaměstnance. Stravenky, služební telefon nebo příspěvek do penzijka už neohromí každého. Ovšem my máme v rukávu další esa. Mezi ně patří stále populárnější skupinové pojištění zaměstnanců. Tzv. skupinovku platí zaměstnavatel a zaměstnanci, pouze přistupují k rámcové smlouvě. Automaticky jim pak vznikne pojistná ochrana nejen na pracovní úrazy, ale i na rizika mimo pracovní dobu. Pojistná ochrana zde stojí výrazně méně než mimo skupinové pojištění. Zaměstnanci navíc nemusí vyplňovat zdravotní dotazníky. Skvělou skupinovou rizikovku máme v portfoliu od MetLife. Zajímavá je i ta od Generali a Uniqy.

U skupinovek ovšem nekončíme. Velmi dobrou zkušenost máme s produktem Best Doctors. Ten je oblíbený především u manažerů společností. Firma svým lidem platí produkt, který jim zajistí špičkovou lékařskou péči v zahraničí. V případě, že zaměstnanec onemocní rakovinou, může odcestovat např. na kliniku do švýcarského Curychu, kde jsou světoví specialisté na toto onemocnění. Pojišťovna klientovi zaplatí léčbu, léky a mj. i dopravu až do výše 50 milionů Kč.

Nesmím zapomenout na Rento od ČSOB Pojišťovny – výborný benefit pro ty zaměstnance, kteří hodně řídí auta, autobusy i náklaďáky. Tímto produktem umíme jednoduše a za dobrou cenu zajistit trvalé následky úrazu.

V neposlední řadě máme skvělý benefit od naší Partners investiční společnosti. Firmy mohou zaměstnancům platit i přímé investice v podílových fondech. S naším PISkou umíme sestavit skvělé portfolio s řadou slev a zvýhodnění. A co daně? U výše popsaných produktů může být platba zaměstnavatele daňově uznatelným nákladem. Bohužel však „neutečeme“ odvodům sociálního a zdravotního pojištění.  

Stále více poradců a manažerů Partners zjišťuje, že i firemní obchody mají smysl. Zaměstnanecké benefity, pokud se ale zaměstnancům dobře a poctivě nastaví, jsou skvělým otevíračem dveří k lidem. Slova dobře a poctivě by si zasloužila zvýraznění. Neboť ve firemních obchodech jsou alfou a omegou dlouhodobé spolupráce s firmou a zaměstnanci. Kdo by dělal firemáky jen kvůli provizi, ten by brzo narazil.

 

PS: Firemní obchody nejsou jen zaměstnanecké benefity. Patří sem i pojištění majetku a odpovědnosti firem (ideálně přes OK GROUP). Dále také firemní úvěry, firemní investice nebo bankovní služby pro firmy. O těchto tématech ale až někdy příště, nebo také na školení firemních obchodů, které pro Vás pravidelně pořádám. 

77

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK