Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kdo umí, umí!

Lukáš Škopek | 30. 7. 2017 | Vstoupit do diskuze

Když je někdo dobrý, je potřeba jej pochválit a inspirovat se jeho zkušeností. A právě Josef Uchytil se svým týmem specialistů nedávno mimořádně „blejsknul“. Naši kolegové z turnovského marketu v květnu vyhráli výběrové řízení na zprostředkování smluv s příspěvkem zaměstnavatele. Za úspěchem stojí profesionální přístup všech lidí z Partners, výborné vztahy s vedením firmy a špičková příprava na výběrové řízení. Velké plus pro Josefa a jeho tým představovala i férovost – Partners jako jediní firmě a zaměstnancům nenabízeli spoření v investičku. Kolegové mají velký důvod k oslavě. Rozjeli spolupráci s největším zaměstnavatelem v regionu, pro kterého pracuje téměř 800 lidí. Jak to celé probíhalo? Přečtěte si rozhovor s Josefem Uchytilem.

Kdo umí, umí!

Josefe, jak si se dostal do té firmy, jaký kontakt jsi využil?
Největší kus práce odvedla kolegyně Zuzka Grmolenská, která se zkrátka velmi dobře stará o svého klienta, ředitele společnosti. Neopomněla několikrát při schůzkách zmínit možnost spolupráce i na firemní úrovni, včetně zaměstnaneckých benefitů. A tak v momentě, kdy se belgická centrála rozhodla přispívat, logicky nás pustili do hry.

Jak probíhal proces výběrového řízení a co konkurence?
10. května 2017 mi přišel email od vedoucí mzdové účtárny, ve kterém poptávala schůzku se mnou ohledně příspěvků zaměstnavatele. Od Zuzky jsem se dozvěděl, že nejsme jediná společnost. Hned 12. května jsem se setkali – za Partners já a bez váhání si čas udělal i Lukáš Škopek, za společnost HR manažerka a vedoucí mzdové účtárny.

Čím jsi firmu, resp. vedení firmy zaujal?
Zřejmě mám na Turnovsku vybudované celkem dobré jméno, ale to byla jen taková berlička. Už první schůzka totiž byla jednoznačná krasojízda ze strany Lukáše – dnes bych si už troufnul jít do firmy sám, ale ta první zkušenost a pozorování profesionála v akci jsou zkrátka nedocenitelné. Na každou otázku jasná odpověď a doslova prošpikovaná schůzka velmi dobrými radami, které dámy doslova nadchly. Jedna za všechny – během jednání vyvstala úvaha, že by byl příspěvek zaměstnavatele podmíněn příspěvkem zaměstnance/účastníka. Lukáš bez váhání reagoval, že tu tato možnost samozřejmě je, že není neobvyklá, nicméně, že doporučuju, aby oni jako zaměstnavatel, byli ti hodní, kdo svým zaměstnancům, kterých si váží, dává něco navíc. A ať už nechají na nás, na Partners, abychom s jednotlivými zaměstnanci probrali možnost jejich příspěvků a že nakonec v 80 % případů nějaký příspěvek účastníka sjednaný bude.

Jak dlouho trval celý proces – tedy od první schůzky až k podpisu smlouvy?
Ještě tentýž den Lukáš odesílal vzor smlouvy, proběhla komunikace ohledně vnitřní směrnice a týden po schůzce už IT upravovalo na mzdové účtárně číselníky, aby byli připraveni na zavedení příspěvku zaměstnavatele. Další týden byla smlouva podepsaná, necelý měsíc od první schůzka proběhla organizační schůzka, na které jsme doladili důležité (a šibeniční) termíny a postupy a v následujících dvou týdnech došlo k zprocesování celkem 246 zaměstnanců. Dvěstěpadesát schůzek za dva týdny je slušný výkon, ne? :-) Nyní máme přes sebou ještě 500 dalších lidí.

Dělal jsi na tomto byznysu sám, nebo máš ještě nějaké spolupracovníky?
Na marketu mám celkem deset kolegyň, do této náročné akce jsem zapojil kromě mě a Zuzky ještě tři kolegyně – já, Zuzka Grmolenská a Zuzi Hyblerová jsme se zaměstnanci dělali analýzy a probírali, jaké fondy vybrat, zda si přispívat atd. a Terka Kovářová s Miškou Omovou zajistil kompletní back-office. Do dneška se z toho holky vzpamatovávají, a to ještě zcela nápor nepolevil.

A co spolupráce s centrálou? Využíváš nějak podpory ze strany centrály?
Podpora Lukáše je zcela geniální. Pomalu obratem mám potřebné informace nebo materiály. Stejně flexibilně funguje i grafik Honza Lamr, který několikrát předělával leták, který se dával zaměstnancům s výplatní páskou a největší a milé překvapení pro mě byla večerní okamžitá reakce z právního od Standy Holeše, když jsem potřeboval prokonzultovat úpravy ve smlouvě o spolupráci, které si společnost vyžádala. Tvrdím to vždy a všude – toto všechno je pro mě důkaz, že jsem na správné lodi.

Máš nějakou radu pro kolegy, kteří teprve přemýšlí, že by se začali věnovat i firmám?
Zaměstnanecké benefity formou příspěvků na penzijní spoření jsou pořádný kus práce, ke kterému potřebujete dostatečně silný tým. Dnes už nepochybuju o tom, že se to ale vyplatí – ani ne tak na počátečních provizích, které víceméně pokryjí mzdové náklady, náklady na tisk, poštu atd. S mnoha zaměstnanci jsme už teď domluvení, že na podzim proběhne další schůzka a to už může být standardní analýza a poskytnutí naší skvělé služby. A v neposlední řadě máme díky této zkušenosti za sebou skvělou referenci od největšího zaměstnavatele na Turnovsku. A taková reference prostě funguje a najednou se rozebíhají jednání i v dalších firmách…

28

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK