Kam kráčíte, franšízy?

19. 3. 2024 | Vstoupit do diskuze

Franšízy byly, jsou a budu hnacím motorem skupiny Partners. Obchodní ředitel Jan Brejl mluví o tom, kde aktuálně vidí největší potenciál pro rozšíření pobočkové sítě a proč. A taky se dočtete, co po spuštění Partners Banky oceňují v praxi samotní klienti.

Kam kráčíte, franšízy?

Kolik je nyní poboček a jaké jsou plány pro 2024?

V současné chvíli máme 167 poboček, loni nám přibylo 17 nových poboček a plán na rok 2024 je 25 nových poboček s výkonem.

A kolik je aktuálně franšízantů?

V rámci Partners máme minimum franšízantů, kteří mají více než jednu pobočku. Naše strategie je, aby se naplno věnovali maximálně 2 pobočkám.

Kde vidíte nevyčerpaný potenciál pro založení nových poboček?

Potenciál vidíme v malých městech, které ostatní banky opouštějí. V těchto lokalitách hledáme potencionální franšízanty a vhodné prostory po bankovních pobočkách. Naší velkou výhodou je, že nabízíme širokou škálu produktů napříč bankovním a pojistným sektorem.

Jak se vyvíjí trh, tedy i nabídka?

Na našich pobočkách poskytujeme komplexní finanční poradenství. Základní produktová nabídka jednotlivých kategorií (pojištění, investice, penze, bankovní služby, úvěry) je stabilní. Mění se produktové trendy a jednotlivé produkty. Například v loňském roce byl menší zájem o úvěry na bydlení, ale rostl zájem o investice, což přetrvává díky nově zavedenému dlouhodobému investičnímu produktu, který obohatil nabídku. Rozšířili jsme i nabídku bankovních služeb o běžný a spořicí účet Partners Banky, který se těší nemalému zájmu ze strany klientů.  

Jaký je průměrně zisk z obratu na pobočce?

Průměrný obrat poboček, které fungují déle než jeden rok, je 5,5 milionu Kč. Ziskovost na jednotlivých pobočkách se pak odvíjí dle nákladů, které jsou vyšší ve velkých městech nebo u větších týmů.

Jaký typ osobnosti je vhodným kandidátem na založení úspěšné nové pobočky?

Ideální kandidát má praxi v oboru financí, má znalost lokality, ve které bude působit a má dostatečný klientský potenciál. Samozřejmě jsou pro nás velmi důležité i manažerské dovednosti, které kandidát získal v síti Partners nebo v jiném finančním sektoru.

Jak se obecně vyvíjí trh a konkurence ve finanční oboru? V čem si značka Partners drží konkurenční výhody?

Každý obor se vyvíjí a má své trendy. U finančního poradenství již dlouho sledujeme trend konsolidace, kdy dochází ke slučování společností a úbytku tzv. hobby poradců a zůstávají jen ti, kteří se tomu věnují naplno. Nevznikají ani noví hráči na trhu.

Naše značka je unikátní primárním zaměřením na klienta a komplexním poradenstvím. My neprodáváme produkty, ale řešíme životní situace klientů a jejich budoucnost. Jednotlivé finanční produkty jsou pak nástrojem, jak toho dosáhnout. Současně díky našim společnostem ve skupině (Simplea pojišťovna, Partners Investiční společnost, Reneta penzijní společnost a nově Partners Banka) dokážeme klientovi poskytnout exkluzivní řešení s primárním zaměřením na užitek pro klienta.

Jak hodnotíte své pozice na trhu po spuštění banky? Jaké jsou odezvy klientů, jaké franšízantů?

Troufnu si říci, že nad očekávání. Franšízanti si pochvalují jednoduchost administrace procesu a samotnou produktovou propozici, která klienty zaujme. To nám potvrzují i velmi pozitivní první reakce klientů, kteří oceňují unikátní rodinnou propozici, rychlost a jednoduchost, kterou Partners banka nabízí.

Více informací z franšízám najdete ZDE.

1

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: