Nejlepší týmová servisovanost 2022

Zuzana Fendrychová | 24. 7. 2023 | Vstoupit do diskuze

Na výroční konferenci ve Zlíně byly opět po roce vyhlášeni držitelé Speciálních kategorií. Protože za jejich úspěchy stojí tvrdá a poctivá práce, rádi bychom i na našem webu jednotlivé vítěze více představiteli. Jako první se nám představí Partners Market Turnov, obhájce triumfu v kategorii Nejlepší týmová servisovanost 2022. Na dotazy redakce odpovídal EFP, franšízant Josef Uchytil.

Nejlepší týmová servisovanost 2022

Na svém webu píšete, že lidem chcete měnit finance od základů. Vzhledem k faktu, že jste vloni zaznamenali 80% servisovanost, tak se vám to skvěle daří. Prozradíte prosím, jak?

Na začátku i na konci všeho stojí touha nás všech na pobočce poskytovat opravdu komplexní „dokonalou finanční službu“. A jinak to ani nejde, tedy pokud chceme, aby nám klient jednou poděkoval nejen za dobrou kávu a fajn „pokec“, ale především za opravdovou pomoc se zajištěním skvělé životní úrovně i v době, kdy už nebude chtít, moci nebo muset pracovat.

Tím pádem naše služba nemůže být jen o plnění zakázek, ale o motivaci klienta k celostní péči, o finančním koučování a dokola opakujících se diskusích nejen nad tím, co klient chce, ale především, co potřebuje (a často spíše nechce).

Úspěšný tým tvoří úspěšní jednotlivci, kteří všichni do jednoho vědí, za jakým cílem jít. To ale není samozřejmost a stojí za tím mnoho dřiny. Jak ve vaší pobočce udáváte směr a co se nejlépe osvědčuje?

Máme rozdělené role. Administrativě a přípravě kalkulací a smluv se tak věnují kolegyně, které mají realizační talenty, obchodu se věnují kolegyně s talentem k ovlivňování. Každý tak dělá většinu času to, co ho baví a v čem je dobrý. Své talenty si uvědomujeme a díky tomu boříme zdi mezi obchodem a backofficem tam, kde přirozeně bariéry vznikají. Je nezbytné si uvědomovat a stále připomínat, že pohled jednoho světa na druhý je zkrátka odlišný a že je to tak v pořádku. V jednom světě je přirozené poskytovat upřímnou a otevřenou zpětnou vazbu, ve druhém zase pravidelně dotahovat věci do konce a včas.

Vaše portfolio je založené na komplexních službách. Přesto, je možné pojmenovat, o jaké finanční produkty mají klienti dnes největší zájem?

A to je právě kámen úrazu. Klienti často chtějí to, co nepotřebují. A to, co potřebují nejvíce, to nechtějí. Myslí si, že chtějí hypotéku, přitom jen blázen by chtěl závazek na několik desetiletí (sám o sobě). Chtějí řešit své bydlení, hypotéka je základním stavebním kamenem, k němu ale potřebují kvalitní zajištění – ať už své životní pojištění, aby při nepřízni osudu nepřišli i o střechu nad hlavou, tak kvalitní pojištění nemovitosti. Potřebují vytvářet rezervy, aby po těch třiceti letech nezjistili, že už nestačí odkládat celý svůj příjem, aby si zajistili důstojné stáří. Když už chtějí pojištění, tak nejčastěji drobných úrazů, které nepotřebují. Chtějí nesmyslně mnoho svých peněz nechávat v konzervativních a dlouhodobě neperspektivních produktech nebo se naopak chtějí vrhat do nebezpečných spekulací. A to je právě na naší práci nejkrásnější – ať už to, že poptávka po naší komplexní službě typicky vzniká až při „vyslovení nabídky“, tak ta postupná práce na tom, aby produktové portfolio opravdu dávalo smysl a naplňovalo potřeby klientů.

Mění se tedy nějak přístup veřejnosti k řízení osobních financí a práci poradců, kteří jim mohou v mnoha směrech pomoci?

Kultivuje se náš trh a souběžně s tím se mění postoj veřejnosti k naší práci. Klienti zažívají, jak chutná skutečná péče. Že tu nejsme jen od toho, abychom jim něco prodali, ale že se opravdu staráme. Že je to win-win a ze vzájemné spolupráce pak těží obě strany.

Velký boom je v oblasti investic. Potvrzuje i vaše praxe, že se lidé o tyto produkty více zajímají a chtějí se tímto způsobem finančně zajistit?

Jednoznačně ano. Rok 2021 (a většina roku 2020) rozmlsala spoustu lidí – rostlo všechno, na co jste sáhli. Internet byl plný veleúspěšných investorů. Pak přišel rok 2022 a ukázal, jak moc užitečná je aktivní správa, jak po růstu přicházejí poklesy, jak moc vstupují do hry emoce a jak se dá i pokles využít jako příležitost – pokud se nesnažíte sami časovat a přechytračit trh. Stále sice lidé kladou větší důraz na nákladovost než na benefity služby, které mohou dostat, ale ty poslední tři roky nám významně pomohly „dospět“.

A ještě ke konference samotné: Co nejzajímavějšího z programu ve vás stále rezonuje?

Je to za celou existenci Partners první konference, které jsem se kvůli nemoci nemohl účastnit. A mrzí mě to, kolegyně byly nadšené, za Kubou Prachařem by klidně jely na konec světa.

 

Ještě jednou gratulujeme a přejeme, ať se i dále daří.

  

4

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: