Mít vlastní médium znamená mít moc a prestiž

Jan Majer | 23. 2. 2009 | Vstoupit do diskuze

“Byla bych ráda, kdyby poradci příspívali do FINMAG – finančního magazínu mnohem víc než dosud. Sektávají se s klienty a řeší s nimi každodenní problémy. Každý si rád přečte přípěh ze života někoho jiného, a když k tomu přidáme názor nebo radu odoborníka, tak je to přesně to pravé ořechové," říká SVĚTLANA RYSKOVÁ, šéfredaktorka měsíčníku FINMAG – finanční magazín.

Proč vlastně Partners vydávají časopis FINMAG – finanční magazín?

Partners jsou mladá a ambiciózní společnost. Jako každý, kdo chce mít úspěch, pracuje na své image. Ještě nedávno nebylo mezi českými podnikateli a firmami zvykem prezentovat své cíle a projekty, být zkrátka vidět. Možná, že se báli závisti. Dnes je to úplně naopak. Být vidět v médiích a prezentovat se tím, že vlastním noviny,  časopis, rozhlasovou nebo televizní stanici, je považováno za známku úspěchu a prestiže. Média mají velkou moc.

K čemu se v případě Partners dá taková moc využít?

Úspěšní podnikatelé, jako například Zdeněk Bakala nebo Petr Kellner, kteří investovali do médií, je mají z prestižních důvodů a také jako další podnikatelskou aktivitu, tedy za účelem zisku. Do jejich obsahu zasahují jen skrytě. Partners zvolili úplně jinou strategii. Hlavní náplní jejich činnosti je radit lidem, jak mají nakládat se svými penězi – jak mají šetřit, investovat, pojistit se, starat se o svůj majetek a jak se vyrovnat s finančními problémy a různými životními situacemi. Časopis FINMAG – finanční magazín je součástí, pokračováním či rozvíjením poradenské činnosti Partners. Je sice určen především pro klienty Partners, ale může si ho koupit nebo objednat kdokoli, kdo se chce o penězích v jakékoli jejich podobě něco dozvědět. V tomto směru jde o unikátní projekt využití média a jeho potenciálu.

Dříve jste působila v redakci týdeníku Ekonom. V čem se liší práce pro měsíčník Finmag?

Pro mne je hlavně rozdíl v tom, že musím víc plánovat, editovat a hledat dobré autory a hlavně co možná nejlépe využít obrovský potenciál, který  FINMAG – finanční magazín má. Ekonom, podobně jako Euro nebo jiné odborné časospisy, se snaží mít určitou cílovou skupinu a vyhraněné obsahové zaměření. Předpokládá se například, že čtenáři Ekonoma jsou manažeři středních a velkých podniků, státní a veřejná správa. Převažovat by proto měly odborné informace, servis, články, reportáže, analýzy a názory určené především pro tuto sféru. U FINMAG – finančního magazínu je to úplně něco jiného. Jde o unikátní projekt, kde jsou sice také odborné analýzy, rady a informace, ale musejí být srozumitelné a použitelné pro každého. Vedle nich ale v časopise najdete reportáže, názory, rozhovory, články a všechny další žánry a rubriky, na které si jen vzpomenete. Dočtete se v něm o finanční krizi, investování do komodit nebo neobvyklých formách podnikání, ale stejně tak o životě ve vzdálených zemích, zdraví, filmu, sportu nebo oblékání. Jediným pojítkem všeho toho jsou peníze v nejrůznějších podobách.

Vždy na začátku měsíce se schází redakční rada. Kdo v ní zasedá a co je jejím úkolem?

Redakční rada FINMAG je poměrně široká. Základ tvoří lidé z top managementu Partners. Zveme však i další lidi, kteří se na časopisu podílejí. Rada má za úkol řešit koncepční otázky. Ale v praxi spíše přináší  „reakci z terénu“. Dává nám zpětnou vazbu, přináší nové nápady, ale i názory a požadavky klientů Partners, kteří časopis odebírají a čtou. Podle toho upravujeme obsahovou náplň. Nikdy samozřejmě není možné vyhovět všem čtenářům a udělat takový časopis, aby byli všichni spokojeni a hltali ho od první do poslední stránky. Takže jde vlastně o to, jak „nastřelit“ správná témata a vyvážit dobře poměr mezi „vážnými“ a oddychovými texty. Jinak řečeno jak informovat, ale nenudit. K tomu se myslím i díky redakční radě blížíme.

Jaký článek měl během prvního roku existence časopisu největší ohlas?

Jednoznačně to byl článek Pavla Kohouta v prvním čísle časopisu „Monika odchází do penze“. Byl nápaditý, vtipný, dobře vypointovaný a na aktuální ekonomické téma, které zaujme, protože se může dotknout prakticky každého. Pojednával formou futuristické povídky o tom, co se stane v Česku, až pocítí dopady současného nepříznivého demografického vývoje a převážnou část obyvatel budou tvořit staří lidé a imigranti. O Monice se dlouho mluvilo a nasadila laťku hodně vysoko.

Do časopisu přispívají i naši poradci. Jak jejich články hodnotíte a co byste poradila těm, kteří by se chtěli připojit?

To je velmi těžká věc. Já vím, že úkolem poradců je starat se o klienty, a ne psát články do časopisu. Mnozí mají také mnohem lepší ústní projev než písemný. To je pochopitelné, ale vůbec to nevadí, protože stylistická úprava textu je to nejmenší, s čím jim mohu pomoci. O jejich články hodně stojím a byla bych ráda, kdyby přispívali mnohem víc než dosud. Jednak proto, že jde o časopis Partners a mělo by být vidět, že pro tuto společnost pracují lidé skutečně erudovaní, s přehledem a s vlastními názory. A za druhé proto, že se poradci setkávají s klienty a řeší s nimi každodenní problémy. Každý si rád přečte příběh ze života někoho jiného, a když k tomu přidáme názor nebo radu odborníka, tak je to přesně to pravé ořechové.

64

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: