Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Náš byznys stojí na osobnostech. Jste jednou z nich?

Lucie Weissová | 24. 9. 2020 | Vstoupit do diskuze

S Radimem Lukešem a Petrem Kroupou jsme se domluvili na jedno červencové odpoledne. Už delší dobu jsem cítila, že chtějí dát důrazně najevo, na čem stojí naše firma. Probrat, co se u nás změnilo a čeho je dobré se držet. Připomenout si, v čem tkví strukturální byznys, jak se budují vztahy nebo proč je důležité klást otázky. Cíl? Restartovat drive firmy a podpořit v našich osobnostech budovatelské návyky.

Náš byznys stojí na osobnostech. Jste jednou z nich?

Začátky, prvotní motiv
Na úplném začátku stála vize. Chtěli jsme vybudovat firmu, která změní trh. K tomu jsme potřebovali kvalitní parťáky, kteří budou pro společnou vizi stejně zapáleni. Nejzajímavější a zároveň nejjednodušší formou bez vstupního kapitálu byl strukturální byznys a naším produktem výchova lídrů. „Kdyby mi Radim tenkrát řekl, že budu děla finančního poradce, nikdy bych do toho nešel,říká Petr Kroupa a dodává: „Nadchla mě myšlenka vytvořit něco vlastního a pracovat s lidmi. Radim do toho šel s cílem vybudovat silnou strukturu plnou lídrů a to se mi zamlouvalo. Jednoduše, vychovávat silné osobnosti, protože pouze lídři přivádí další lídry. Jedině to nám může zaručit, že firma bude neustále růst. Tvorba takového prostředí je zásadní. Nešlo o lepší produkt ani o vidinu velkého zisku.“

V posledních letech se firma zaměřuje spíš na službu. My bychom se však rádi vrátili k myšlence, na níž firma vyrostla, což je „focus“ na lidi, z kterých vychováme samostatné osobnosti – učit je myslet správným směrem, nastínit jim principy, ukázat jim, co znamená byznys bez limitů.

Co se změnilo
Za našich časů šli nováčci jedinou cestou, a to budováním struktury. Od té doby se firma vyvinula. Teď máme možnosti tři – budoucí vedoucí, franšízant a poradenská cesta. Jádro strukturálního byznysu je ale o rozvoji, o růstu. Nejzásadnějším pilířem je nábor.

Nedílnou součástí je samozřejmě klientská práce a franšízy jako výkladní skříně naší firmy. Otázkou však je, kdy by se měl nováček (nebo jeho vedoucí) rozhodnout, jakým směrem se vydá. Je to hned v úvodu? Nebo je lepší zkusit nechat všechny budovat strukturální byznys, vydržet, ustát první neúspěchy a až po pár letech přejít na jinou pozici? „Za nás je odpověď jasná!“ shodli se oba naráz. Všem nabídnout tu nejlepší možnost, což je budovat strukturu. Ta jediná přinese největší osobnostní rozvoj, naučí současně klientskou práci, delegování, garantskou práci, umění motivace, schopnost vést či přijmout odpovědnost jak za sebe, tak i svůj tým… a každý si přeci zaslouží dostat šanci v tom nejlepším, nemyslíte? Navíc, vybrat si jiné cesty mohu vždy, pokud poznám, že se v té budovatelské necítím dobře.

„Vzdát“ to dříve než po 5 letech nemá smysl. Důležité je vydržet se prát. Když Katka Neumannová vyhrála olympiádu, byla zrovna nemocná. Dokonce i její trenér ji od závodu odrazoval. Kdyby to tenkrát vzdala před závodem a nenastoupila, byla by bez zlaté medaile. „Za své sny by se mělo tvrdě bojovat, tak mě vychovali rodiče a profesionální sport, ale chápu i nižší ambice,“ říká Petr a Radim k jeho slovům dodává: „My s Petrem samozřejmě vnímáme důležitost lidí, kteří pracují pouze s klienty, ale i oni by měli budovat svůj byznys, aby rostl jak kvalitou, tak i svojí velikostí.“

Vše je o správném nastavení a motivaci
Naším úkolem je naučit lidi myslet ve velkém, najít si své prodejní cesty. Každý podnikatel soustavně svádí pětiboj – musí umět personalistiku, dokázat se prezentovat, umět vzdělávat nejen sebe, ale i své lidi, starat se o finance své firmy a v neposlední řadě zvládat perfektně obchod.

Obchod nestojí na produktech a přesvědčování lidí. Šikovný obchodník umí využít každou situaci v životě, přičemž nezáleží na tom, co prodává. Chceme vychovávat lidi, kteří dokáží zobchodovat běžné denní situace. Ať je to navázání kontaktu kdekoliv a kdykoliv, ukázat svému kamarádovi, proč by měl podnikat s námi, nebo třeba přesvědčit obchodního partnera, aby vytvořil kvalitnější produkt. Schůzka s klientem je to poslední a nejjednodušší. Obchod je o tom, naučit se správně prodávat a klást vhodné otázky.

A pak tu máme motivaci. Vnitřní. „Ráno se probudit a uvědomit si, že dělám to, co mě opravdu baví, těšit se do práce. To mě nabíjí energií. Zisk je pouze vedlejší produkt za dobře odvedenou práci. Správnou vnitřní motivaci můžeme vidět třeba u úspěšných sportovců. Milují svůj sport, těší se na tréninky, na spoluhráče, zápasy i diváky. Dělají to pro tu atmosféru, pro adrenalin, nikoliv pro peníze. Jedině takoví jsou dlouhodobě dobří. Jedině tak to může fungovat,“ vysvětluje Petr.

„Plno lidí vstupovalo do finanční branže, protože je práce bavila, dneska jsou v ní proto, že je to živí. Mohlo by to ovšem být jinak!“ doplňuje Radim.

Budování vs. kvalit
Často slýcháme, že ten, kdo buduje, neodvádí kvalitu. Je to jeden z velkých omylů. „Základ je mít kvalitní lidi po lidské stránce, vzdělávací systém, který vychovává k hodnotám, a nástroje kontroly. To všechno my máme. Pokud se bavíme o kvalitě, mluvíme o etickém nastavení hodnot každého z nás. Morálně pokřiveného člověka zaměřeného na svůj krátkodobý profit nikdy nenaučíte odvádět kvalitní práci a nezáleží na tom, zda buduje, či nikoliv. Jedná se o osobnostní stránku každého z nás,“ říká Petr a dodává: „Je možné vyvarovat se chyb, když něco budujete?“

To, co Partners buduje, je výsledek výchovy. I centrála je vedená, aby tvořila nové a inovativní věci.

Z těch mnoha projektů něco občas nevyjde, i to je však důležité pro velký úspěch. 

Víte, kolik druhů produktů se každý měsíc prodá přes centrálu? Přes 300. A kolik poradců myslíte, že zná tolik produktů? Je lepší umět prodej, nebo mít přehled v aktuální nabídce produktů? Není přeci potřeba znát vše, ale vědět, kde to najít. Máme vychovávat chodící encyklopedie, nacpané fakty, nebo profíky? Kdo je samostatnější, kdo je úspěšnější?“ ptá se Radim.

Profík není o názvu pozice ani o kariérní cestě, ale o vlastní odpovědnosti, o postoji a nastavených hodnotách. Být profesionál vyžaduje dobrý postoj k sobě samotnému, připravovat se na schůzky, mít disciplínu, přehled v oboru, zkrátka žít tím, co dělám. Finanční poradce si dneska říká kdekdo. Třeba úředník, který sedí na poště. My však chceme vytvářet samostatné osobnosti, které samy rostou, budují kmen, budují cokoliv. Jedině tak se lze rozvíjet. 

Budování vztahů
Jádrem naší společnosti jsou lidé. Firmu jsme zakládali jako týmový sport, kde je potřeba navzájem vycházet, společně se radovat, i když se vám tolik nedaří. Každý v týmu má svou roli a všichni v něm musí usilovat o další zlepšování a růst. Výsledek totiž závisí na celém týmu. A pokud chcete mít výsledky, nemůžete si u sebe držet horší spoluhráče. „Posouvat se kupředu lze jen tehdy, když se obklopíte kvalitními lidmi, kteří jsou často lepší než vy sami,“ říká Radim.

Každý správný byznys stojí na lídrech. Proto je tak důležité lídry vychovávat, bez nich se tým nevyvíjí správným směrem. Největší potenciál mívají lidé s velkou energií, převážně tedy mladí s drajvem.

Konkurenci nevnímáme
Navíc máme velkou výhodu oproti tzv. „konkurenci“. Jsme jinak mentálně nastavení, máme dlouhodobé vize, zaměřujeme se na různé typy lidí, vyvíjíme vlastní systémy, produkty, rozšiřujeme se o další projekty a hlavně se orientujeme na strukturální byznys. „Kupříkladu Partners vs. jiné firmy. Vždyť to je, jako by se hokejista srovnával s florbalistou. Je to úplně jiný sport. A mně nedává smysl se s někým, kdo hraje jiný sport, ani potkávat. Nebo si myslíte, že mi nikdy nikdo nezavolal s nabídkou ‚něčeho lepšího‘? Samozřejmě že ano, ale nikdy jsem se s takovým člověkem nepotkal. Byla by to ztráta času. Nikdo pro mě nemůže mít nic lepšího. To nejlepší je důvěra ve své vlastní schopnosti, vlastní vize a energii, kterou do byznysu dáváme. A v tom nikdy nebudeme mít konkurenci… Ale samozřejmě chápu, když se chce někdo srovnávat s největším,“ směje se Petr.

Pokud byste tedy znali výhody zaměstnání, kde vás naučí především dělbu práce, a podnikání, v němž se naučíte všechno, co byste zvolili?

Zaměstnání dostanete vždycky. Ale co takhle strávit život tak, aby vás to bavilo? To jsou ty správné otázky!

Finančnictví má největší potenciál, protože spojuje všechny obory ekonomiky! Zatímco start-upy stojí kapitál, systémy apod., náš systém vás vyjde možná na pár kaček za licence u ČNB, ale získáte ověřené know-how a stojí za vámi největší poradenská firma, kterou jsme si sami vybudovali. Co chtít víc?

 

6

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: