Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

NEJVĚTŠÍ FINANČNÍ FRANŠÍZA V ZEMI

18. 3. 2019 | Vstoupit do diskuze

Před pár lety začala společnost Partners budovat, jako vůbec první finančně poradenská společnost v Česku, koncept franšízových provozoven pod hlavičkou Partners market. Dnes síť partnerů čítá 81 poboček, čímž se Partners market stal největší finanční franšízou v zemi. „Chtěli jsme, aby každý obyvatel středního a menšího města měl přístup ke stovkám finančních značek a produktů podobně jako lidé z velkých měst," říká Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners.

NEJVĚTŠÍ FINANČNÍ FRANŠÍZA V ZEMI

Konceptu tohoto podnikání věří a vidí v něm velký potenciál. Finance podle něj řeší v podstatě každý. „Chtěli jsme, aby lidé našli pod jednou střechou banku i komplexní finanční poradenství. Na rozdíl od banky ale naše pobočky dávají příležitost vybrat si mezi jednotlivými produkty, porovnat si je a dostat finanční plán podle své aktuální situace – a v tom jsme v Česku unikátní," je přesvědčen Borkovec.

Jaký rok má za sebou Partners market?
Loni jsme znovu dosáhli nových maxim. Stále boříme rekordy měsíčních obratů poboček, ale roste i jejich počet, když jsme zejména v druhé polovině roku otevřeli jedenáct nových Partners marketů. Celkem máme již 81 poboček, což je víc, než má většina bank, a jednoznačně jde o největší finanční franšízu v Česku. Pro klienty napříč republikou jsme skutečně dostupnou službou. V letošním roce hodláme v expanzi pokračovat a atakovat magickou stovku.

V jakých regionech jsou markety nejvíce zastoupeny?
Převážná část Partners marketů vznikne v Čechách. Tím, že finálním cílem je mít v České republice nějakých 180 až 200 poboček tak, abychom našimi službami pokryli opravdu každé větší město, je u nás stále mnoho prostoru pro nové franšízanty. V současnosti jsme zhruba v polovině. Pravdou je, že momentálně máme hustší síť na Moravě, takže je logické, že teď chceme cílit právě na oblast Čech, například těch západních.

Jak je těžké najít franšízanta pro finančně poradenské služby?
Najít vhodného franšízanta – obecně – je asi vždy trochu složité, ale máme čím dále více zájemců i mimo náš obor. Zároveň podporujeme vstup více společníků do jedné franšízy, kde spojí své kompetence. Provizní obrat pobočky míříme k milionu korun provizního příjmu měsíčně, takže je zde prostor pro více partnerů. Náš koncept budujeme již sedmý rok, takže máme ověřené a opakovatelné know-how a franšízanty si vybíráme tak, abychom pro ně i pro nás zvýšili pravděpodobnost úspěšného podnikání. Není nezbytné, aby franšízant měl zkušenost s prací ve financích. Nicméně asi jako v každém oboru je poměrně velká výhoda, pokud se v této oblasti orientuje. Mezi našimi franšízanty máme například bývalé bankéře.

V roli franšízanta je nejdůležitější skloubit celkové povědomí o fungování finančního poradenství a řízení zaměstnanců. Také je třeba kapitál ve výši 600 tisíc korun na pokrytí prvních šesti měsíců provozu, především nájem a náklady na jednoho až pět pracovníků pobočky. Vybudování pobočky stojí kolem jednoho milionu korun, ale dokážeme to zafinancovat sami a franšízant může úvěr splácet pět let. Nehledáme ale investory, chceme partnery, kteří chtějí využít potenciál finančního trhu a vybudovat si velmi slušný dlouhodobý pasivní příjem.

Jakým procentem se Partners markety podílejí na tržbách skupiny?
Produkce franšíz dnes tvoří zhruba 35 procent obratu celé firmy a deset největších Partners marketů dosahuje měsíčního obratu 643 tisíc korun. Největší franšíza, pobočka na Nových sadech v Brně ve vlastnictví Davida Pokorného a manželů Liškových, dosáhla ročního obratu bezmála 13 milionů korun. To už je opravdu slušně velká firma.

Jaké služby klienti nejčastěji poptávají?
Partners market je unikátní v tom, že v něm klienti najdou vše o penězích pod jednou střechou, tedy informace o bankovním účtu, stejně jako o hypotéce, pojištění nebo spoření. Na jednom místě mají přístup k více než 50 finančním institucím a několika tisícům produktů. Lidé hodně řeší spoření, ať již pro sebe, nebo pro děti, ale také pojištění auta a majetku nebo i úvěry. 

Zdroj: Euro

3

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: