Budujeme Partners životní pojišťovnu

Markéta Daxnerová | 4. 7. 2018 | Vstoupit do diskuze

Už příští rok chceme otevřít vlastní životní pojišťovnu. A jak je v Partners zvykem, bude jiná. Chceme se odlišovat jednoduchostí, využitím moderních technologií i přístupem ke klientům. Na podrobnosti jsme se ptali generálního ředitele pojišťovny, Martina Švece.

Budujeme Partners životní pojišťovnu

Když jsme spolu dělali rozhovor loni v létě, mluvili jsme o vlastním produktu v životním pojištění, nyní už mluvíme o celé vlastní pojišťovně. Proč jsme se rozhodli jít touto cestou? 
Těch důvodů byla spousta, ale mezi hlavní patřila flexibilita a to, abychom měli celý proces pod vlastní kontrolou. To bychom v případě druhé zvažované varianty (nákupu rizik od jiných pojišťoven) neměli a stále bychom na nich byli závislí. Vlastní pojišťovna je kapitálově náročnější varianta, ale její výhody toto jasně převyšují.

Pojišťoven je na trhu celá řada. Proč by si měl klient vybrat právě tu naši, v čem budeme jiní?
Jednoduchost produktu, férovost podmínek, dlouhodobá flexibilita produktu, individuální přístup ke klientům. Odlišností bude celá řada a nejpodstatnější pro mě je, že je nabídneme všechny zároveň. Proto potřebujeme moderní administrativní systém, který si vyvíjíme vlastními silami. To, co máme vymyšleno, žádný systém na světě neumí.

Chceme pojišťovat i klienty, které ostatní pojišťovny nechtějí. Nebude to pro nás zbytečné riziko?
Z matematického hlediska platí, že riziko je funkcí ceny pojištění. Pojišťovny často nabízí produkty s velkým rizikem za nízké ceny, a pak klienti zažívají negativní zkušenost při pojistné události, protože pojišťovnám to nevychází a musí to, jak se říká, „sekat“. Problém je ale již na začátku vývojového řetězce, kdy se do prodeje dostanou špatně naceněné nebo nadefinované produkty. V praxi jsme to zažili poslední dobou třeba u rizikového těhotenství nebo denního odškodného při úrazu. Původním záměrem pojišťoven bylo udělat produkty, prostřednictvím kterých je relativně snadné získat pojistné plnění tak, aby se to dobře prodávalo. Výsledkem jsou ale bohužel nespokojení klienti, jejichž očekávání bylo větší, než byla realita. To bohužel poškozuje celé pojišťovnictví jako takové.

VIZE A FILOZOFIE

  • DOKONALÉ KRYTÍ = zaměření na opravdu klíčová rizika
  • JEDNODUCHOST = transparentně a srozumitelně
  • ONE TO ONE PRICING = každý klient je jedinečný – pryč s průměrností
  • AUTOMATICKÁ AKTUALIZACE = vážíme si stávajících klientů stejně jako těch nových
  • EFEKTIVITA = stačí nebýt korporát, nemít nad sebou zahraniční chobotnici, být dobrý hospodář, používat selský rozum a využít vertikálního propojení
  • ONLINE = papír není potřeba – vše elektronicky a rychle

My se plánujeme zaměřovat jen na klíčová rizika. Co tím máme konkrétně na mysli?
Strategie našeho produktu je zajištění příjmů klienta. O ten může přijít, pokud je v dlouhodobé pracovní neschopnosti, stane se invalidním nebo zemře. To je to, co klient opravdu potřebuje. Každý člověk má určitý obnos peněz, který může za pojištění měsíčně platit. Pokud ho ale z velké části utratí za pojištění prkotin, které je drahé, kolik mu asi tak zůstane na tato důležitá rizika? Klient musí pochopit, že na zlomený prst nebo vymknutý kotník nemá cenu se pojišťovat, protože těch pár stovek nebo tisíc korun, co by obdržel, mu nepomůže. Ale má cenu se pojistit na tato závažná rizika, která, pokud nastanou, budou představovat radikální pokles příjmů. Doporučuji všem si spočítat, jak vysoký by byl jejich invalidní důchod. Myslím, že většina lidí bude v šoku, jak razantní propad příjmů to pro ně bude znamenat. A na rozdíl o zlomeného prstu ne na týden, ale do konce života.

  • INVESTICE PŘES 350 MILLIONŮ 
  • NÁVRATNOST 8 AŽ 10 LET, V ČERNÝCH ČÍSLECH MEZI 4 –5 ROKEM, ALE PAK JE TO VELMI HODNOTNÉ AKTIVUM… ale může to být i rychlejší…
  • VLASTNÍ PROVOZNÍ SYSTÉM PARIS (PARTNERS IS) – NOVÁ TECHNOLOGIE V HODNOTĚ 50 MILIONŮ KČ
  • ROČNĚ BYCHOM RÁDI ZÍSKALI 10 000 KLIENTŮ A 100 MILIONŮ KČ POJISTNÉHO
  • PŘEDPOKLÁDANÝ PODÍL V PORTFOLIU PARTNERS 15–20 %
  • PODÍL NA TRHU 2 % (nechceme přece nikoho strašit)

Jak bude naše pojišťovna zajištěna naopak pro případ velkých škod?
Samozřejmě jako většina pojišťoven budeme mít i zajištění, a to jak pro případ velkých škod na konkrétních smlouvách (kdy má klient vysoké pojistné částky), tak i pro případ kumulace většího počtu škod při katastrofách nebo pandemiích. Zajišťovnu již máme vybranou a patří mezi největší zajišťovny na světě.

Žádost o licenci pro svou pojišťovnu jsme podali na ČNB na začátku ledna. V jaké fázi je aktuálně licenční řízení? 
Licenční řízení stále probíhá, přeci jen nová pojišťovna tu nevzniká každý rok a žádost měla přes 800 stránek.

„NAŠE POJIŠŤOVNA BUDE PATŘIT MEZI CORE PARTNERY, ALE BUDE BOJOVAT KVALITOU SLUŽEB A PRODUKTŮ JAKO OSTATNÍ A NE JINAK – ANI TLAK, ANI PROVIZE, ANI POVINNOST – NIKDY!“

Petr Borkovec

Vše chceme spustit na začátku roku 2019. Nyní jsme téměř v polovině roku; co už je hotové a co nás ještě čeká?
Nejde to úplně takto rozlišit, co je a co není, protože vše spolu souvisí a musí do sebe zapadat. To je většinou jedna z nejsložitějších částí každého projektu.

Bude nová pojišťovna exkluzivně v portfoliu Partners, nebo plánujeme svůj produkt nabízet i skrz jiné subjekty?
Zatím to bude exkluzivně pro poradce Partners a nepočítáme s prodejem přes jiné přímé distributory v ČR. Do budoucna ale plánujeme online prodej, případně white label produkty pro jiné společnosti a díváme se i přes hranice.

Poslední otázka: Jak na fakt, že jim v Partners vyrůstá přímá konkurence, reagují obchodní partneři z řad pojišťoven?
Docela mě překvapila podpora právě od kolegů z jiných pojišťoven, až bych řekl, že máme takový malý pojišťovnický fanklub. Každopádně stále tu bude otevřená soutěž, kde každý ze současných obchodních partnerů může zabojovat o hodně velkou část obchodu. Bude záležet jen na nich, co nabídnou.

7

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Open seminář Bořivoje Beránka

Máte zájem o seminář: